parcour vergeten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyy

parcour vergeten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 21:08

hee bokkers..

volgende week is mn eerste echte jumping. thuis in training al vaker goed geoefend enzo. de hoogte en al is absoluut no problem.
alleen zit in nu al met de angst en de stress voor mn parcour te vergeten, of de barrage..
ik durf zelfs al niet meer te gaan zo erg is de stress Tong uitsteken

heeft iemand nog dit probleem? en wat doe je als dit je toch gebeurd?

farahmunda

Re: parcour vergeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:08

Oh wat leuk Haha!. Wat mij altijd helpt (ben wel vaker zenuwachtig Tong uitsteken) is het volgende:
Ten eerste op tijd aanwezig zijn. Dan kun je alle tijd nemen om parcours te lopen.
Ten tweede als het het parcours loopt, kun je het beste deze steeds even 'herhalen'/'nalopen' met je wijsvinger Schijnheilig op deze manier 'print' je het parcours goed in je hoofd.
Ten derde is het altijd handig om de barrage nummers/volgorde op je hand te schrijven! Vooral als je het idd vergeet!
Ten vierde helpt het als een paar starters voor je 'bekijkt', even kijken hoe zij het parcours rijden en eventueel hun barragelijnen.

Veel succes en het gaat helemaal lukken!!! Knipoog Go jij! Go jij!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:13

Had ik ook altijd.. whaha

Ik deed altijd wat farahmunda deed, en zorgde dat ik de hele tijd bezig was, zodat ik niet zo druk was met het stressen.

Die starters bekijken werkt bij mij heel goed!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:21

Idd zo doen als farahmunda doet, en zelf ook rustig blijven, hoe moeilijk dat ook is. Tong uitsteken Als je het parours hebt gelopen, draai je je om en teken je op de grond nog een keer het hele parcours en zeg je het hardop bijv. tegen je moeder. Bijvoorbeeld: 1 is een rood-witte steil linksom draaien naar de blauwgele oxer op 6 galopsprongen een groene oxer, rechtsom... enz. Knipoog

Ik weet het niet zeker, maar gebruik de zoekfunctie is, volgensmij is hier al een topic over geweest.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:23

Ik loop hem altijd, en na elke hindernis wijs ik hem na. En dan als ik klaar ben nawijzen, en dan als ik klaar ben nog 2x. En de 3 voor mij kijk ik altijd mee.

Ach, als ik voor de ingang sta te wachten, ontplof ik bijna, zo zenuwachtig ben ik Clown Altijd bang dat ik het parcour vergeet, vaak ben ik hem dan ook helemaal kwijt. Maar als ik dan in de ring ben, weet ik hem direct weer.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:23

wat ik me afvraag, hoe weetje van te voren wat het barrage pacours is?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:24

Hangt vaak bij de ringmeester een briefje met het parcour

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:25

@tinkerlufxx Dat staat altijd aangegeven op de parcoursschets, bijv barage gaat over hindernis: 1, 3 4, 6, 8 en 9 Knipoog

SaarenDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:17

Het wordt meestal duidelijk aangegeven, ook met bordjes enzo en van te voren heb je meestal ook tijd om het even in je hoofd te stampen. Dus GEEN paniek!

joyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 19:01

ik ben 2e geworden. haha dus stress was nergens voor nodig. dankje voor de reacties!

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:36

gewoon een lijn er in maken, en anders schreeuwen xd heb ik ook al keer gedaan.