Hoeveel grams deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Hoeveel grams deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 14:18

Hey!

Ik had een vraagje, want ik zit te twijfelen of ik een 300 of 400 grams deken moet kopen.

Mijn pony is 1.48 hoog, heeft een dun velletje en is New forest. Ze kweekt niet zo snel wintervacht, is 's winters nog vaak strak in het pak Clown
Ze staat binnen, en vaak 5x per week een paar uur buiten, maar als het slecht weer is binnen. De deken hoeft van mij dus niet waterdicht te zijn. Ze word dus niet geschoren, omdat ze altijd redelijk snel droog is. Ook blijft het licht 's doordeweeks tot ongeveer 10 uur/half 11 aan.

Moet ik haar dus onder een 300 of 400 grams deken zetten?
Mij leek 400 net iets té warm.

Zo zag jester er vorige winter uit, 31 december;
Afbeelding

En dan meteen mijn 2e vraag.
Weet iemand misschien welke deken dit is? Ik weet dat het een Harry's horse is. Omdat ik graag het aantal grams wil weten (staat niet in de deken, en kan ik niet meer voelen, is al 4x proffesioneel gewassen, dus niet meer zo dik als toen ik hem kocht.
Want zoveel grams lijkt me wel lekker voor haar (toen als leek gekocht, wist ik veel dat dekens in grammen waren Clown )
Afbeelding
^ Baby me Tong uitsteken

EmptyWords

Re: Hoeveel grams deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:31

die van mij stond vorig jaar geschoren onder een 200 grams (helemaal kaal) en had het neit koud...dus ik zou voor niet meer dan een 300 gaan

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:50

Had ze vorig jaar wel een deken op dan?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 15:01

ja, elk jaar heeft ze deken op!