Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ook niet als anderen het doen.
. Vaak is er buiten geen bak of alleen maar een bak die gewoon te nat is om te rijden. 
Urielle schreef:Als jouw paard veel tijd nodig heeft, moet je die gewoon nemen Ym. Iedereen heeft er imo recht op om zich zodanig voor te bereiden dat ze optimaal kunnen presteren.
Accomodaties waar je maar gedurende vier/vijf combinaties los kan rijden laat ik links liggen.
Thuis rijd ik altijd een uur en na 3 kwartier wordt hij iets rustiger, op vreemd terrein duurt dat langer malloesje schreef:Ik heb er ook totaal geen problemen mee als iemand lang losrijdt, maar ik zie bijna nooit de voordelen daarvan in de ring bij de betreffende combinaties.
Nu vind ik toch dat een paard thuis getraind moet worden voor het concours (oefeningen) en dat dat niet nog eens op concours moet gebeuren. Ik weet dat sommige paarden langer tijd nodig hebben, dat heeft mijn paard ook, maar ik zit er nooit langer dan 35 minuten op, loswerken en even de oefeningen doornemen en dat is het..
malloesje schreef:Ik heb er ook totaal geen problemen mee als iemand lang losrijdt, maar ik zie bijna nooit de voordelen daarvan in de ring bij de betreffende combinaties.
Nu vind ik toch dat een paard thuis getraind moet worden voor het concours (oefeningen) en dat dat niet nog eens op concours moet gebeuren. Ik weet dat sommige paarden langer tijd nodig hebben, dat heeft mijn paard ook, maar ik zit er nooit langer dan 35 minuten op, loswerken en even de oefeningen doornemen en dat is het..