Ruiterbewijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nonzzz

Ruiterbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 19:19

Hoii,

Ik heb even een vraag:
Ik wil graag een buitenrit maken op mijn paard, maar mijn ouders zeggen dat je daar een ruiterbewijs voor nodig hebt. Zelf heb ik veel vriendinnen die ook buitenritten maken maar dan zonder ruiterbewijs dus ik vroeg me af of jullie weten of je in bunschoten een ruiterbewijs nodig hebt?

Alvast bedankt,
Manon.

Waratje

Re: Ruiterbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:43

Omgeving van Bunschoten hoef je geen ruiterbewijs te hebben. Dichtsbijzijnde gebied is voor jou waarschijnlijk het Goois natuurreservaat. Er zijn maar een handjevol gebieden in NL waar je het ruiterbewijs moet hebben, als je daar niet naast woont is er geen directe reden om het te halen.

Wel is het verstandig om je goed voor te bereiden als je buiten wilt gaan rijden, zorg dat je goed weet wat de verkeersregels zijn voor ruiters en zorg dat je je paard ook goed voorbereid hebt (verkeersmak en goed aan jouw hulpen).

nonzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 16:38

Ja mijn paard is verkeersmak Haha!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:40

Het is idd nog niet verplicht, willen het wel verplichten maar dit zeggen ze volgens mij al ik weet niet hoeveel jaar.
Als je ouders graag willen dat je het ruiterbewijs haalt en ze willen dat voor je betalen dan moet je dat zeker doen! is altijd leuk om meer te leren en extra informatie is natuurlijk nooit weg.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:43

Behalve op een handjevol terreinen is het ruiterbewijs gelukkig nergens verplicht; zolang er een W.A. verzekering aan gekoppeld zit (die ik dus al heb!) ben ik ook niet van plan het ooit te halen.
Pure geldklopperij, je mag examen doen met de braafste manegebok en dan vervolgens met je eigen (eventuele) heethoofd de weg op.............. Clown Tong uitsteken

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:07

En veel vragen, maar mn de antwoorden waaruit je kunt kiezen stammen nog zo ongeveer uit de oertijd.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:20

linky schreef:
Behalve op een handjevol terreinen is het ruiterbewijs gelukkig nergens verplicht; zolang er een W.A. verzekering aan gekoppeld zit (die ik dus al heb!) ben ik ook niet van plan het ooit te halen.
Pure geldklopperij, je mag examen doen met de braafste manegebok en dan vervolgens met je eigen (eventuele) heethoofd de weg op.............. Clown Tong uitsteken

Dat is de reden dat de overheid dit 'bewijs' nog niet verplicht: het is idd geldklopperij en de kwaliteit laat erg te wensen over.

nonzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 18:22

oke bedankt voor jullie reacties!:D het komt er dus eigenlijk bij neer dat ik gewoon de weg op mag?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:57

Ja hoor, maar denk er om dat je WEL verantwoordlijk bent voor het gedrag van je rijdier; zorg ook dat je niet op de stoep rijdt, zet een cap op, en met dit herfstweer; zorg dat je gezien wordt. Er zijn heel veel reflecterende dingen in de handel, zowel voor jou als je paard.

nonzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 21:41

Oke, heel erg bedankt voor jullie reacties!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:07