haar haar en nog eens haar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

haar haar en nog eens haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 14:40

Ik heb een harige KWPNer die altijd na zijn werk begint te zweten. Dus dat wil zeggen als ik heb gereden
is daarna droog na het stappen. Hij wordt daarna weer nat. Nu helemaal omdat hij al een flinke vacht heeft.
Niet echt handig dus..Nu zit ik te denken om hem nu al te scheren zodat hij straks als het koud
wordt toch wel iets van een vachtje heeft en niet helemaal naked is. iemand ervaring mee?

lynne_berna

Re: haar haar en nog eens haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:14

Er zijn al genoeg topics over scheren.. maar ik vind het persoonlijk nog te vroeg..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 12:24

omdat...?
Het zou fijn zijn als het onderbouwd kan worden. Mijn paard is nl na het rijden nu al zeik nat en niet droog te krijgen..ik ben al vrij vroeg begonnen met dekens maar het heeft niets uitgehaald

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:34

Voordeel van nu scheren is inderdaad dat de vacht nog weer iets aangroeid. las je later in het jaar scheert, groeit het nauwelijks meer aan.

Ik geef je gelijk dat je wilt scheren, nat blijven van zweet is niet goed voor het paard.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:34

Ik vind het niet te vroeg , mijne heeft hetzelfde als die van jou. Is een echte na-zweter normaal gesproken. Maar begint nu al als een gek te zweten als ze alleen maar aan werken denkt Clown Ik denk dus ook dat ik haar volgende week of over 2 weken laat scheren. Mocht ze dan toch nog een dikkere vacht weer terug krijgen laat ik haar gewoon nog een keer scheren. Lachen