verzekeren of niet ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

streepjekim

verzekeren of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 10:28

ik heb pas een veulen gekocht ( 6 maanden) , super lief !

maar , nou hoor ik zoveel verschillende dingen over verzekeren .
moet ik het nu wel doen of niet ?

als ze dalijk byv. een keer een trap krijgt van een ander paard, vind ik het wel fijn
dat ik niet gelijk me bankrekening hoeft open te trekken.

Boktpony

Re: verzekeren of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:34

ik heb nog nooit een pony of paard in de verzekering gehad en tot nu toe heb ik geen extreme dingen gehad en had ik dus van dat verzekeringsgeld een heel nieuw paard kunnen kopen nu Clown (na 15 jaar eigen pony's/paarden)

maar sommige mensen hebben gewoon pech (of ze helpen hun paard zelf de vernieling in) en dan kan een verzekering heel handig zijn aangezien je dan delen vergoed krijgt...

maar mijn keus is het zeker niet... als mijn beestjes iets mankeren wil ik graag zelf beslissen wat er mee gaat gebeuren en niet dat je je paard terug moet kopen van de verzekering of zulke taferelen Ach gut

streepjekim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 10:37

Rianneke schreef:
ik heb nog nooit een pony of paard in de verzekering gehad en tot nu toe heb ik geen extreme dingen gehad en had ik dus van dat verzekeringsgeld een heel nieuw paard kunnen kopen nu Clown (na 15 jaar eigen pony's/paarden)

maar sommige mensen hebben gewoon pech (of ze helpen hun paard zelf de vernieling in) en dan kan een verzekering heel handig zijn aangezien je dan delen vergoed krijgt...

maar mijn keus is het zeker niet... als mijn beestjes iets mankeren wil ik graag zelf beslissen wat er mee gaat gebeuren en niet dat je je paard terug moet kopen van de verzekering of zulke taferelen Ach gut

ja zo iets had ik nou ook,

maar ik hoor zoveel verhalen over operatie's van duizende euro's en al die dingen.
ik geloof dat het toch gewoon een kwestie van geluk hebben is,
maar het is nog een veulen natuurlijk , en die kunnen van die gekke dingen doen
is het dan toch niet slim om te verzekeren ?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:48

wat is gek doen?
die van mij zijn bijv. ook allemaal een keer onderuit gegaan in de wei, maar daar leren ze ook van Haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:52

persoonlijk zou ik er voor kiezen om wel te verzekeren.
Mijn paard is dus NIET verzekerd, en in de 11 jaar tijd dat we hem hebben heeft hij zn gewicht in goud gekost ongeveer.

Een kleine kosten schatting vanaf eind 2006:
droes --- 450 euro in totaal (metacam, ab, visites ect)
begin 2007
einschuss --900 euro gewone da (elke dag da op stal voor 1,5 week lang, paard doodziek)
einschuss -- 2200 euro kliniek kosten (ook 1,5 week op de kliniek gestaan

dan nog de "kleine dingen" als inenten ect.
Ohja, nog een keer maden (maar dan de levend vleesetende variant) in zn hoef, 150 euro.
vervolgens nog een beginnende einschuss voor --200 euro (AB, DEX, metacam, verband etc)

Nog wat andere dingen (alweer vergeten...)

2008 --> 3 of 4 maanden af en aan kreupel, da er bij, hoef verband, ontstoken, weer einschuss aan een been.
Beginnend bevangen was de diagnose, gelukkig niet goed, maar paard heeft chronische rotstraal.
Dan nog een x aantal keer infecties door de rotstraal (arm paard), en nu een naar boven opengebroken hoefzweer (en ja, weer 2,5 flesje metacam a 60 euro per flesje).

weet niet of wormen kuren nu ook onder de verzekering gaan vallen.

Voor je het weet stapelen de dierenarts kosten zich op, 1 koliek operatie kost ook al klauwen met geld....

Ik bedoel dan voor ziekte kosten. Mijn paard is zoiezo verzekerd tegen plotsselinge dood.

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:59

ja ik heb mijn paard ook vanaf het begin verzekerd..
die van mij was 7 maanden toen ik hem kocht en kwam op pensionstalling en in de wei natuurlijk.. en ik persoonlijk heb zoiets ik betaal liever per maand 35,00 misschien is het weggegooid geld maar mocht hij een keer koliek krijgen dan heb ik het er wel weer uit..
of voor hetzelfde geld ontsnapt hij me en trapt hij iemand anders b.v de rolstoel in.. wel heel extreem maarja ik heb geen zin om daar persoonlijk voor te betalen..
maar zo heeft ieder zijn eigen ding...
Ik persoonlijk zou hem wel verzekeren.. mocht je niet zo'n geluk hebben en wel een keer moeten betalen heb je er zeker wat aan..

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:04

Onze paarden waren vroeger wel verzekerd, maar nu al een aantal jaar niet meer. Ik weet niet meer waarom, maar ik dacht dat het zoiets was van dat de verzekering alleen zou dekken bij uitwendig letsel oid, dus als je paard z'n been brak kreeg je alsnog niets vergoed ( kan het heel zwaar fout hebben, ik was een jaar of 12 toen ik dit hoorde Tong uitsteken , dat is ondertussen ook alweer 5 jaar geleden en mijn geheugen is niet al te super ).. Maar gelukkig hebben onze paarden praktisch nooit wat *even afkloppen*, het ergste/enige was een peesblessure, 2 jaar geleden, en verder is er nooit iets gebeurd. Nu maar hopen dat dat zo blijft Tong uitsteken , dan hebben we de verzekering ook niet nodig

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:06

melcior schreef:
of voor hetzelfde geld ontsnapt hij me en trapt hij iemand anders b.v de rolstoel in.. wel heel extreem maarja ik heb geen zin om daar persoonlijk voor te betalen..

ik betaal daar ook niet persoonlijk voor... je gewone wa verzekering dekt zulke gevallen ook Knipoog

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:47

ik zit er ook aan te denken om mijn paard te verzekeren
MAAR heb geen zin dat de verzekering haar afpakt of iets dergelijks

WAT is belangrijk om te verzekeren? want ik heb er de balle verstand van

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:53

@ missanous: waarom zou de verzekering haar afpakken?
Zodra je paard is afgekeurd (wat alsnog de keuze is van de eigenaar om haar te laten afkeuren) wordt deze overgenomen door de verzekering (en vaak afgemaakt).
Op dat moment heb je zelf de keuze om haar terug te kopen (vaak tegen slacht waarde).

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:01

ma_rie_tje schreef:
@ missanous: waarom zou de verzekering haar afpakken?
Zodra je paard is afgekeurd (wat alsnog de keuze is van de eigenaar om haar te laten afkeuren) wordt deze overgenomen door de verzekering (en vaak afgemaakt).
Op dat moment heb je zelf de keuze om haar terug te kopen (vaak tegen slacht waarde).

dat zijn dus verhalen die ik hoor over verzekeringen
het is dus zo dat als mijn paard afgemaakt moet worden dat ik haar wil laten cremeren en dus niet door zo'n bedrijf word opgehaald (weet ff niet hoe zo'n bedrijf heet)

wat voor verzekering kan ik het beste afsluiten en waar kan ik dit het beste doen?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 08:00

VSW-->TAO

MissBambiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:16

Wij doen het niet omdat we rond de € 350 euro kwijt zijn in het jaar aan de verzekering. Wij vinden dit behoorlijk wat geld aangezien we in twee jaar dan het aanschafgeld van de pony terug hebben.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:17

Bij een veulen kan het wel nut hebben om te verzekeren, je weet dan vaak nog niet of het een brokkenpiloot is of niet. Dan kun je als ze 3 of 4 zijn zelf besluiten of het zinvol is of niet om ze verzekerd te houden.
Persoonlijk heb ik niet veel met ziektenkostenverzekering voor paarden, ik zorg voor een fatsoenlijke spaarpot en zorg dat de medische risico's beperkt blijven. In de ruim 15 jaar dat ik mijn paard heb heeft ze op medisch gebied alleen entingskosten gehad en wat da-kosten rondom drachtigheid (wordt vaak niet gedekt door verzekering).
Wanneer er iets ernstigs aan de hand is, moet je eerst en vooral bedenken of het paard gebaat is bij die (dure) operatie en wat zijn kansen op volledig herstel zijn. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat ik voor mijn nu 21-jarige merrie aan een koliekoperatie zou beginnen. De kansen bij een koliekoperatie bij een jonger paard zijn al niet geweldig goed, bij een ouder paard is er veel risico dat ze de narcose niet overleven: "operatie geslaagd, patient overleden...." is dan een zuur resultaat Ach gut

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:19

Ik heb sinds gisteren een 2,5 jarige merrie op stal staan en sluit voor haar een basis verzekering af bij Equipe! Dat wil zeggen: Dood, als ze gestolen word, geslaagde koliekoperatie en daar betaal je nog geen 15eur per maand voor! Verder hou ik zelf een spaarpotje bij! Deze verzekering keert dus NIET uit bij ongeschiktheid! Dus ze nemen haar ook niet over!

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:25

Mijn peerdje is wel verzekerd. geloof dat wij er zo'n € 30,00 per maand voor betalen (bij Hippozorg)
(gelukkig) nog geen gebruik van hoeven maken Lachen

joycev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:31

Ik heb net mijn veulen gekocht is nu 5 maand en komt zaterdag.
Ik denk dat ik haar wel ga verzekeren iig tot dat ze 4 is. Welke verzekering hebben jullie hoeveel kost het en wat dekt het allemaal?? alvast bedankt