heb al ff de zoekmachine gebruikt maar kan het niet echt vinden vandaar mijn topic. heb dus een 2 en een half jarige waar ik wat kleine dingetjes mee doe zoals de beginselen van het longeren. en dat pakt ze prima op.ze pakt het goed op en ze vind het niet moeilijk. ik laat haar eerst los in de bak laat haar ff snuffelen en wat ronddraven. dan pak ik de longe en zweep en draaien we ff wat rondjes. nou is ze wel wat druk maar absoluut geen verzet of niet willen. maar nu is ze haast constant aan het mesten. steeds kleine beetjes. nou zou het wel wat spanning zijn, maar ik vraag mij af waarom heeft ze zoveel spanning? en ze blijft maar mesten, terwijl ze verder zo braaf is, dat rijm is dus ff niet. als ze het nu heel moeilijk zou vinden en veel verzet zou hebben dan kan ik mij voorstellen dat ze veel mest. maar dat is dus niet zo. wie heeft hier ook ervaring mee?
Ondanks dat ze van buiten koel oogt op zo'n moment vindt ze het dus wel eng. Heel rustig aan doen en haar de kans geven om het op haar eigen tempo te verwerken.