Bucas power turnout light of all in one?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binoche

Bucas power turnout light of all in one?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 13:41

Mijn paardje heeft momenteel een bucas smartex rain op (s nachts en in de voormiddag), maar ik zou haar graag nog een ander deken kopen als reserve en voor als het kouder wordt. Ze staat 's nachts op stal en overdag op de weide. Ik ben aan het twijfelen tussen de power turnout light (270 gram, ongeveer even dik als haar smartex rain, die aanbevolen wordt tussen 2 en 13° maar waar ze pas onder zweet als het twintig graden is) en de all in one (570gram). De aanbevolen temperatuur voor de light is tussen -15 en +18 graden, maar dit is toch een dun dekentje dus ik heb daar een beetje mijn twijfels over. De all in one is dikker gevoerd en wordt aanbevolen tussen -25 en +15. Welke zouden jullie nemen als dikste winterdeken voor een paardje dat kort in het haar staat (en moest ze toch nog veranderen in een teddybeer dan zal ze geschoren worden)?

Liselot

Re: Bucas power turnout light of all in one?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:54

ik zou persoonlijk voor de all in one gaan

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:16

Voor mijn geschoren haflinger was de light te koud in de winter, daar heb ik de all in one voor erbij gekocht.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 14:25

Bedankt voor jullie snelle reactie! Doe je je Hafflinger de all in one enkel aan als het heel koud is of is hij ook goed te doen tot 15° (zoals ze aanbevelen)?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:18

bella komt binnekort (als ze geschoren is) ook onder de all in one te staan. zij heeft het iig niet te warm bij 15 graden

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:10

Binoche schreef:
Bedankt voor jullie snelle reactie! Doe je je Hafflinger de all in one enkel aan als het heel koud is of is hij ook goed te doen tot 15° (zoals ze aanbevelen)?

Geen idee, heb die deken pas van het voorjaar gekocht, dus dit is de eerste winter die ze ermee gaat lopen. Morgen gaat ze kaal en krijgt ze ivm het mooie weer nog de light op. Dan zie ik wel hoe het gaat met het weer, en gaat de all in one erop als ik merk dat ze wat kouiger wordt weer. Of als het lukt daarvoor al, om dr wat korter in dr vacht te houden.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:04

Ik heb de Light en een 200 grams onderdeken erbij. Wanneer het echt koud wordt krijgt ze de onderdeken eronder. Zo kan ze dit dure deken wat langer dragen Lachen

black21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:19

ik zou voor de all in one gaan