Eigen stalnaam?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Eigen stalnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 16:21

Ten eerste: Als het hier verkeerd, m'n excuses wist zo niet waar het dan anders had gemoeten Knipoog

Maar goed mijn vraag is dus, als je een "stalnaam" wilt hoe gaat dat dan?
Het is vooral dan om de naam op dekje en fleecedeken te zetten voor op wedstrijden..
En misschien ergens bij de stallen op de muur...

Ze wonen gewoon op een boerderij, en die hebbene igenlijk altijd namen van vroeger nog..
Dus op welke boerderij de pony's zijn geboren hebben ze al achter hun naam staan.
Zo heet Kalimero dus van achter: van de Connickserve
Net als de andere pony's die daar zijn geboren...

Maar hoe zit dat verder?
Het gaat niet echt om een officiele stal, of kan dat dan niet anders?
De pony's staan bij het NRPS, moet je dat daar dan ook aangeven als je een stalnaam hebt?

Sorry, maar ik ben hier volledig onbekend in, en zou niet weten waar ik moet beginnen met zoeken.

Het is dus puur om recreatie, en er rijden daar nu 2 ruiters op wedstrijd...
Verder worden er wel is pony's verkocht en elk jaar hebben ze eigenlijk wel een veulen..
Maar echt een train/fok/handel stal nee absoluut niet.. Knipoog

Alvast bedankt,,

Guusje1

Re: Eigen stalnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 23:35

Stipje,
Ik volg t even..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 23:52

Als ik het zo hoor gaat het alleen om een leuke naam op een dekje en de staldeur..
Er zijn zat mensen die hun woonboot, boerderij of invalidewagen een naam geven. Dus waarom jou jij je stal niet gewoon een leuke naam geven!

Ik denk (maar weet niet) dat het net zoiets zal zijn als met een kennelnaam aanvragen. Vooral geld betalen. (en alleen interresant als je fokt)
Maar dat weet ik niet hoor, das mijn gok..

Maar niets let je om een leuke naam te verzinnen en dekjes te laten borduren hoor! Knipoog

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 07:49

Oké dat mag dus gewoon?
Dat je er later geen "gezeik" mee krijgt, dat je bv. van het stamboek ineens extra moet betalen omdat je pony's die je fokt (1 veulen per jaar Clown ) een "achternaam" krijgen...?

Want anders lijkt het me wel heel leuk!! Aan de ene kant de sponsor, de andere kant de naam van de stal Tong uitsteken

hannico09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:39

Volgens mij registreer je een stalnaam bij het stamboek vooral om te voorkomen dat iemand anders de zelfde naam gaat gebruiken....

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:13

dat klopt.
zo heeft de fokker van NRPS-pony's waar ik gereden heb ook haar stalnaam veilig gesteld via het NRPS-stamboek.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:16

Bij het NSPS kan je je stalnaam officieel registreren, dan is die stalnaam alleen voor jou. Maar het hoeft niet, dan kan je je pony gewoon een stalnaam mee geven die nog niet gebruikt word.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:32

Indien een stalnaam al bezet is kun je deze niet gebruiken. Indien je bij een geboorte een veulen met die (stal)naam aanmeld wordt het paard zo geregistreerd. Ben je vrij in. Alleen als je wilt dat anderen deze naam niet mogen gebruiken. moet de de naam vastleggen bij het betreffende stamboek dan zijn daar wel weer kosten aan verbonden. Heb je een veelvoorkomende naam dan zou ik de naam wel vast laten leggen.
Bij wedstrijdpaarden kan een paard 2 namen hebben zijn eigen naam en een wedstrijdnaam. Indien het paard in het verleden al onder een andere naam op wedstrijd is geweest dan moet je die naam gebruiken of de oorspronkelijke naam.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 14:20

Nee de pony's zijn in het verleden niet eerder op wedstrijd geweest, 1 merrie hebben ze v.a. hun 3e jaar.. en de andere zijn allemaal eigen fokproducten Tong uitsteken

De naam is dan Stal Elizabeth,, (boerderij waar ze wonen heet namelijk: Elizabethhoeve.. Knipoog ) Dus het eerste veulentje op deze boerderij heeft ook de naam: van de Elizabethhoeve mee gekregen.. de andere van hun vorige boerderij..

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:23

Als je wilt dat de naam nergens anders gebruikt kan worden dan zou ik hem bij het nrps laten registreren. Daar kunnen leden ook bezwaar maken als jouw aanvraag voor stalnaam bekend woprdt. Want het kan natuurliji zijn dat iemand die naam al in gebruik heeft (lijtk me sterk hoor zo naar jouw naam te kijken).

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:02

fshdo schreef:
Volgens mij registreer je een stalnaam bij het stamboek vooral om te voorkomen dat iemand anders de zelfde naam gaat gebruiken....

Dit is niet bij alle stamboeken zo Knipoog

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 21:49

Hmm, het laatste veulen heet gewoon: "van de Elizabeth Hoeve" van achter, dus neem aan dat de stalnaam: Elizabeth nog niet gebruikt wordt?

Maar je mag dus zo een stalnaam gebruiken, en als je wilt dat ie niet ergens anders gebruikt wordt dan moet je hem aanvragen? En het bedrag wat op nrps.nl staat is eenmalig?