afgekeurd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janou

afgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 12:38

hallo

pap had pas een trento gekocht (supper mooie goed lopende 3-jarig hengst), alleen hij moest nog gekeurd worden. wij lieten hem dus keuren in ELL. toen ie de trailer af kwam was ie heel gek (=namelijk ook een hengst) en dus op de buigproef liep ie helemaal onregelmatig, en ook nog niet een beetje. daarna toch ook nog foto's late maken. die waren niet gewerldig maar als de buigproef enz goed was, waren de foto's ook goed. en dus wilde pap hem niet kopen

een week later bellen die mensen terug, ze lieten hem nog een keer in someren keuren, en ze vroegen of we kwamen kijke. wij dus daar heen. en op dat moment was hij helemaal goed (en hij liep supper). maar pap zei dat ie hem toch niet wilde omdat hij de eerste keer zo slecht liep. maar hij stelde toch nog voor op hem nog een keer in ELL te laten keuren,(wij keuren namelijk altijd bij de eigen dierenarts) maar dat wilde die mensen niet, nu kopen of niet. dus wij hebben hem niet gekocht, toch een beetje na onze spijt:(

wat hadden jullie op dat moment gedaan?

Raja

Re: afgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:40

Ik vind het persoonlijk al erg vreemd dat die mensen het wilden dat het paard nog een keer door jullie gekeurd wordt in ELL

Jullie zijn niet bij de keuring in Someren aanwezig geweest als ik het goed begrijp???

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:42

Ze zijn wel mee geweest naar Someren.. Maar vind het ook raar dat ze hem niet nog een x mochten keuren bij hun eigen veearts dat klopt niet acht lijkt me...

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:45

Vriendin van mij heeft net hetzelfde gedaan...
Met reden vond ik, was nochtans Dierenfaculteit geneeskunde in Merelbeke, maar die hadden haar paard echt mank getrokken bij de buigproef!!!

2de maal gekeurd door haar eigen veearts, en geen probleem.

Maar zei was helemaal over haar toeren, nadat haar paard kreupel stond, door 1 of andere student of slechte veearts, en wou het paard enkel en alleen maar door haar eigen DA laten keuren.

Ik snap haar wel...

hannico09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:46

Tja, wat hadden jullie afgesproken mbt de keuringskosten? Als hun zowel de 1e als de 2e keuring al betaald hebben, kan ik me voorstellen dat ze de 3e alleen voor jullie rekening zouden willen. maar dat ze niet willen dat hij nog eens gekeurd wordt vind ik vreemd. is er in Someren bloed getrokken?

janou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 12:46

Raja schreef:
Ik vind het persoonlijk al erg vreemd dat die mensen het wilden dat het paard nog een keer door jullie gekeurd wordt in ELL

Jullie zijn niet bij de keuring in Someren aanwezig geweest als ik het goed begrijp???

nee pap stelde voor om hem nog eens te laten keuren in ELL
en ja we zijn wel in someren geweest, en toen was er niets aan hem te zien

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:46

ja ik zie het nu, sorry, niet goed gelezen.
Maar toch vreemd dat er niet meer gekeurd kon worden bij eigen veearts.

Wat ik miss wel had gedaan was een bloedonderzoek!
Miss zijn er pijnstillers/antibiotica gegeven waardoor het paard ineens wel goed bleek op de buigproeven.
En andes had ik toch foto's laten maken!

janou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 12:48

fshdo schreef:
Tja, wat hadden jullie afgesproken mbt de keuringskosten? Als hun zowel de 1e als de 2e keuring al betaald hebben, kan ik me voorstellen dat ze de 3e alleen voor jullie rekening zouden willen. maar dat ze niet willen dat hij nog eens gekeurd wordt vind ik vreemd. is er in Someren bloed getrokken?

over die kosten is ook nog tramelant geweest. maar die zijn volges mij in ELL gedeeld. en de kosten in someren hebben zij geapkt(zij hadden die keuring ook aangevraagd)
ja er is bloed genomen maar daar hebben ze niets mee gedaan

janou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 12:50

maar "lientjeds": heeft ze het paard wel gekocht?
je moet een paard altijd bij je eigen dierenarst laten keuren ja

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:54

Mijn vriendin verkocht haar eigen paard door omstandigheden, was 12jr oud en 7500 EUR vraagprijs.
Die kopers wouden dus keuring, wat evident is, op hun kosten, wat ook nog ok is, maar die veearts van hen heeft Sofie haar paard echt kreupel getrokken.

Sofie was nogal aan het huilen, want paard had ze al 9 jaar, had nog nooit gemankt en zij sprong er 1.20m mee.

Na 3 weken weiderust heeft ze het paard bij haar eigen Da laten keuren, want zij wou absoluut niet dat er nog es een vreemde & onbekwame klungen (haar woorden) met zijn poten aan haar paard zat.

Die keuring was toen wel ok.

Die mensen hebben het paard toen toch gekocht, en nu 3 jaar verder zijn ze er nog steeds overgelukkig mee.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:56

Altijd keuren!
Laatst bijgewerkt door Glitter_ op 30-10-22 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:58

Ik vind het niet vreemd dat die mensen het niet toestaan dat het paard nog een keer gekeurd wordt. Het is toch al twee keer gekeurd, en als ik het goed begrepen heb hebben ze van die 1e keuring in Ell ook al de helft van moeten betalen. Kan me best voorstellen dat ze het nu wel genoeg vinden, hoe vaak wil je het paard laten keuren?

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:08

ik wil nog even wat toevoegen: Kies je eigen dierenarts!
Laatst bijgewerkt door Glitter_ op 30-10-22 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

janou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 13:11

ja maar de foto's waren ook al niet fantasticht, en pap kreeg op den duur een beetje herrie met hun, omdat we hem niet wilde kopen toen ie goed was in someren

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:17

ik snap niet waarom jullie die alsnog niet gekocht hebben
zoals je al aangeeft, t is een hengst, op vreemd terrein, kan best dat hij daardoor niet helemaal lekker liep, en erna bij een andere dierenarts wel
misschien is die kliniek in someren wel hun eigen arts, en weten ze dat het een dijne arts is, die het paard misschien al kent, en is het paard op bekend terrein niet zo snel over de zeik
waarom word deze eigenlijk niet op eigen stal gekeurd?

een keuring is een momentopname, buigproef ine lk geval
als op foto niks te zien is, en het paard goed loopt de 2e keer zie ik niet in waarom van de koop word afgezien

janou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 13:23

ja maar een paard voor zo'n bedrag kopen, een keer niet goedgekeurd en niet zo'n goede foto's. ben je ook niet helemaal goed

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:24

wat is het nut van dit topic dan eigenlijk??
en als het paard geen goede foto`s had veranderd dat de zaak
ik ging ervan uit dat de foto`s wel goed waren, dat hij alleen bij eerste buigproef niet lekker liep

janou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 13:40

Nee als de buigproef goed was waren de foto's goed en werd ie geodgekeurd, maar dat was dus niet

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:49

Heb ik dus ook voorgehad, paard in maart gekocht met keuringsrapport van 14 dagen oud, in kliniek gemaakt, en toch is dit paard niet correct.

Terwijl buigproef voor mij niets zegt, vorig jaar mijne ruin verkocht, was ook niet goed op buigproef, die mensen hebben hem wel gekocht en vorige week nog belden ze me op, of ik nog zo'n paard staan had, omdat ze zo tevreden waren en kennissen van hen ook op zoek waren.

Keuringen is iets... tja, moet er zijn, en er kan véél aan het licht komen. Vooral voor merries in de fok is dit een must.
Maar het is toch geen absolute zekerheid, een positief OF negatief rapport

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:55

Dreaa_natura schreef:
ik wil nog even wat toevoegen.

Ik heb een paard gekocht, die verkocht werd met een rapport waar geen aanmerking op stond (en het was een nieuw rapport niet van vorig jaar of iets.)
en de dag nadat ze hier is gekomen blijkt dat de merrie al een half jaar een zware peesblessure heeft..
een vriendin van mij kocht een paard, hele dure foto's keuring alles goed gekeurd.. blijkt dat er een onsteking in de sesamschede zit.. paard wordt afgekeurd.

Een buigproef is zo moment opname. Ze kunnen hem te ver buigen en paard loopt zwaar kreupel of te flauwtjes en er is niks te zien..
Het is en blijft een paard je weet noooit wat er gebeurd met zón dier.

peesblessures zijn vaak klinisch niet meer waar te nemen na een aantal weken/maanden.
En dat is ook perecies waarom het zovaak fout gaat.

Ik zit op het moment dicht tegen het keuren van een nieuw paard aan en hou mn hart vast...

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:36

Raja schreef:
Dreaa_natura schreef:
ik wil nog even wat toevoegen.

Ik heb een paard gekocht, die verkocht werd met een rapport waar geen aanmerking op stond (en het was een nieuw rapport niet van vorig jaar of iets.)
en de dag nadat ze hier is gekomen blijkt dat de merrie al een half jaar een zware peesblessure heeft..
een vriendin van mij kocht een paard, hele dure foto's keuring alles goed gekeurd.. blijkt dat er een onsteking in de sesamschede zit.. paard wordt afgekeurd.

Een buigproef is zo moment opname. Ze kunnen hem te ver buigen en paard loopt zwaar kreupel of te flauwtjes en er is niks te zien..
Het is en blijft een paard je weet noooit wat er gebeurd met zón dier.

peesblessures zijn vaak klinisch niet meer waar te nemen na een aantal weken/maanden.
En dat is ook perecies waarom het zovaak fout gaat.

Ik zit op het moment dicht tegen het keuren van een nieuw paard aan en hou mn hart vast...

Maar als een verkoper weet dat dit paard dit heeft en hem als goed verkoopt vind ik een heel ander verhaal en daar ga ik nu mijn bek niet over open doen want dan ben ik over een dag of 6 misschien is klaar. Een keuring is wat ik al zij een moment opname. Het is altijd afwachten..

Veel Succes!
Hopelijk is ie echt echt goed!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:48

Als de foto's niet goed waren, dan weet je het toch?
Een paard hoeft niet eens gedrogeerd te worden voor de buigproef, als ze wat opgefokt zijn lopen ze met de adrenaline ook wel door de pijn heen.

hannico09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:38

een 3 jr die op de foto's ook niet helemaal is? En bij eigen dierenarts niet. Dan zou ik het risico niet willen lopen. Er zijn genoeg leuke 3 jarige hengsten te vinden.
(of de prijs moet er naar zijn om het risico wel te nemen)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:50

ik geef jou pa wel gelijk hoor,als die mensen wel berijd waren om hem voor de 3e keer te laten keuren,maar dan nog een keer door je eigen VA dan was het misschien anders geweest,maar als hun het daar niet mee eens zijn nou dan hield het voor mij ook op,dan vertrouwde ik het niet helemaal,en ook als de fotos niet helemaal goed zijn,dan denk ik niet dat ik hem zou kopen,al moet je gewoon veel geluk hebben met paarden,die van mij heb ik al 7 jaar,kwam niet door de buigproef heen,ze is denk wel een keer of 4 daarvoor gekeurd,maar helaas ze bleef daarop kreupelen,de fotos waren wel goed,ik wist hier van,ze zou eigenlijk voor best veel geld verkocht gaan worden,ze was toen nog niet van mij,maar reed haar al 3 jaar voor die mensen waar ze toen van was,gelukkig voor mij ging die koop dus niet door,en heb ik haar voor een schijntje kunnen kopen,paard heeft nog nooit kreupel gestaan(alleen als mevrouw een ijzer kwijt is)ik heb deze gok genomen,ze is nu 15 jaar en hopelijk blijft ze gezond op haar benen.
mij personlijk zegt een buigproef niet zoveel,iedere arts buigt anders en het is echt een moment opnamen,fotos zeggen mij meer,dan zie je het echt van de binnen kant.