Trektocht buitenland (BEL/DLD/LUX/FRA) > welke documenten no

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jazzit

Trektocht buitenland (BEL/DLD/LUX/FRA) > welke documenten no

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 12:04

Hallo kilometervreters,

Mijn vriend en ik zijn in de oriënterende fase voor een trektocht met Ronnie de Pony van Weert naar "het zuiden".
De trektocht gaat waarschijnlijk plaatsvinden in september/oktober 2009. We willen ongeveer 4 weken rijden, en verwachten zo tussen de 400 en 450 km af te kunnen leggen. Ik ga ervan uit dat we dan effectief zo'n 350 km van huis zijn. Duitsland ligt in elk geval zéker op de route, en waarschijnlijk ook België, Luxemburg en misschien zelfs een stukje Frankrijk.

Wat heb je nodig als je in de volgende landen gaat rijden:
- Duitsland
- België
- Luxemburg
- Frankrijk

Welke papieren / vergunningen worden in deze landen gevraagd?
Is een ruiterbewijs eigenlijk verplicht?
En waar kan je die aanvragen?
Hoe lang duurt hetaanvragen?
Wat zijn de kosten?

Worden er nog eisen gesteld aan je verzekering?
En worden er nog eisen gesteld aan de vaccinaties?

Groetjes,
Daphne

Marlllot

Re: Trektocht buitenland (BEL/DLD/LUX/FRA) > welke documenten no

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:47

rijvergunning en paspoord en alles leuk!! veel plezier!!

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 17:58

Tja, inmiddels ben ik via een ander paardenforum al een beetje wijzer geworden. En er komt toch wat meer bij kijken. (gele plaatjes dld, gezondheidsveklaringen, etc).

Ik had gehoopt dat de ervaren trektocht-rijders onder ons met een overzicht konden komen, waarmee ook andere mensen uit de voeten zouden kunnen. Maar misschien moet ik gewoon nog wat geduld hebben Knipoog

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 12:30

wij zijn vd zomer naar duitsland gegaan en hebben daar gereden met onze paarden. Kaart hadden we daar gekocht. Wij reden elke dag van het zelfde punt weg dus anders als wat jij wilt. Maar behalve paspoorten e.d. en kaart van omgeving hadden we niks nodig wat documenten betreft.

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:33

Hoi Jazzit,
In principe is grensoverschrijdend vervoer met paarden in de BENELUX vrij. Frankrijk vraagt een Gezondheidsverklaring. Kost +/-100 euro en is maar 10 dagen geldig vanaf de keuringsdatum. Terugkomend vanuit Frankrijk is zo'n zelfde keuring verplicht. Ben nu een paar keer de Franse grens gepasseerd met mijn paard, maar niemand gezien daar, die iets controleerd. Gezins WA verzekering, is genoeg voor mijn paard(ff navragen) Reisverzekering is aan te raden. Aan de Duitse grens staat ook niemand te wachten om je paard te controleren. Neem je Paardenpaspoort wel mee. Mocht je een paardenverzekering hebben, lijkt het me nuttig om even te informeren of die ook in het buitenland geldt. suc6 A3