Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Stephaniiee_ schreef:Sporen moet je alleen gebruiken wanneer je zeker weet dat je het kan! Dus zolang je je benen/voeten niet stil kan houden zeker niet doen.
Sporen gebruiken alleen als je paard echt niet op je been reageert.
(Dit is bv het geval bij een paard dat eerst vooraan en dan achteraan wisselt binnen dezelfde pas).wynasenti schreef:Ik gebruik ze ook, ze zijn verschrikkelijk hard nodig om de galopwissels te leren... Want eerlijk, als ik kan kiezen tussen doorduwen met een spoor, of met al m'n kracht stampen met mijn benen, kiest ik echt wel voor de sporen(Dit is bv het geval bij een paard dat eerst vooraan en dan achteraan wisselt binnen dezelfde pas).
Ook voor appuyementen, travers en passage zijn ze bijna onmisbaar, maar zoals gezegd: onder M heb je ze niet echt nodig om je oefeningen te rijden.
Oh ja, voor het springen gebruik ik normaal gezien ook spoortjes, om het paard makkelijker over de sprong te helpen.
S_zanne schreef:Stephaniiee_ schreef:Sporen moet je alleen gebruiken wanneer je zeker weet dat je het kan! Dus zolang je je benen/voeten niet stil kan houden zeker niet doen.
Sporen gebruiken alleen als je paard echt niet op je been reageert.
Met het eerste ben ik het eens maar sorry, sporen zijn er zeker niet voor als je paard niet goed op je hulpen reageert.
Ze zijn er om je hulpen te verfijnen.
Dus gewoon vanaf blijven tot je M rijd of zoiets.