Zweterige rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zweterige rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:17

Ik heb nu rubberen rijlaarzen maar ik vind het echt vieze zweterige dingen. Voor m'n verjaardag (over 4,5 maand maargoed Haha!) vraag ik lederen rijlaarzen, maar zijn die minder zweterig?
En wat vinden jullie het lekkerst zitten?

Stephaniiee_

Re: Zweterige rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:19

Ik heb leren rijlaarzen, maar doe er altijd van die prullenbak zakjes in, zodat mn voeten er makkelijker inglijden, maar dan krijg je wel zweetvoeten natuurlijk. Ik weet niet hoe het zonder zakjes is, maar ik denk wel een stuk minder. Ze zijn iig wel lekker warm, die leren laarzen!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:20

Ik heb gelezen dat die minder zweeterig zijn ja, maar of het echt zo is weet ik niet. Ik heb vandaag leren besteld en komen over 4weken Haha!.

Ik vind die rubberen laarzen nooit fijn zitten. Ik denk alleen dat het inlopen van leren laarzen soms wel even zeer doet.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:21

Ik heb leren laarzen nog maar net, maar ik heb nog geen een keer zweetvoeten gehad erin. Dat had ik in mijn rijlaarzen altijd wel, dus dit is een stuk fijner.
Alleen het inlopen is niet heel fijn Clown

marijk1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:23

Ik had hetzelfde probleem. In de zomer zweterig en in de winter koude voeten. Dus heb ik ook leren laarzen gekocht. Ik vind het echt perfect. Niet zweterig en warm genoeg in de winter (bij normale Nederlandse temperaturen tenminste).

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:24

Ik denk dat ze niet warm genoeg zijn voor mij in de winter Tong uitsteken daar zijn mijn thermolaarsjes nog niet eens warm genoeg voor! Bloos!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:34

ik had in mn rubberen jodhpurs ook altijd vreselijke zweetvoeten..
of nja, mn sokken waren aan de bovenkant, bij mn wreef, altijd helemaal kletsnat..
met mn leren laarzen blijven mn voeten helemaal droog..echt een verademing Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:43

Zwitsal schreef:
ik had in mn rubberen jodhpurs ook altijd vreselijke zweetvoeten..
of nja, mn sokken waren aan de bovenkant, bij mn wreef, altijd helemaal kletsnat..
met mn leren laarzen blijven mn voeten helemaal droog..echt een verademing Haha!

Ooo lijkt me heerlijk, droge voeten houden Haha!
Ben zelf maar begonnen met sparen voor mooie leren jodhpur schoentjes en chaps en krijg dus waarschijnlijk leren laarzen voor m'n verjaardag.
Heb er nu al zin in haha.
Hebben jullie ook het idee dat leren laarzen/jodhpurs beter aansluiten? Ik vind die van mij maar losse dingen die niet mooi aansluiten, en een maat kleiner was echt te klein.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:35

mijn leren laarzen zijn moeilijk te vergelijken met de chaps die ik eerst had.. (gewoon van die simpele chaps van 30 euro ofzo).
mn leren rijlaarzen zijn namelijk op maat gemaakt, en dus precies mijn maten enz. en dus sluiten ze ook perfect aan.

rubberen rijlaarzen heb ik vanaf t begin al een ramp gevonden, dan zijn die simpele chaps echt stukken beter!!

heb nu ook nieuwe leren jodhpurs voor wedstrijden (mn rijlaarzen zijn bruin, dus niet toegestaan), leren chaps zijn onderweg.
heb er nog niet mee gereden maar die schoenen zitten heeeerlijk. hoop dat ze ook lekker rijden Lachen (waren overigens ook niet zo duur, waren afgeprijst en nu voor maar 45/50 euro ofzo).

lLiekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:32

heb ik ook gehad, toen ik rubberen laarzen had, ik vond het hendig irritant, want ik had ook nog dikke sokken aan.. nu heb ik caps, en ze bevallen me heel erg goed, ik doe ze na het rijden gewoon uit!