[PG] esprit witte vuilnisbakkeras, ouder dan 10 jaar.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

simone91

[PG] esprit witte vuilnisbakkeras, ouder dan 10 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 18:15

Hallo,

Wie kan mij helpen?
Ongeveer 6 jaar geleden kreeg ik mijn allereerste pony, het was een merrie van ongeveer 7 jaar, vertelden ze me. Ze heette esprit, deze naam is haar gegeven, ze heeft geen papieren e.d.
Ik heb haar gekocht bij een handelaar die in Kesteren (Gelderland) stond. hij had esprit weer van een paardenmarkt.
Ze was erg moeilijk, liet zich niet pakken in de wei. Deed moeilijk met opzadelen e.d. (later ging dit wel beter) maar met rijden was ze nog steeds een pittig dametje.
Na een ongeluk te hebben gekregen met esprit hebben we besloten haar te verkopen. Ik heb haar ongeveer 1 1/2 tot 2 jaar gehad. Ze zou nu ongeveer 12 jaar moeten zijn, maar omdat ze geen papieren heeft kan ik dit niet met zekerheid zeggen.

Er werd mij ook verteld dat het een kruising was tussen een welsch en een appaloosa. Ze was drachtig toen ze op de manege kwam waar ik toen reed. Dat was bij Verburg, die manege is toen weg gegaan omdat het Van Lodestijn college daar nu gebouwd wordt in Kesteren.
Esprit was wit, met een bruin/roze stipje bij haar oor en roze stipjes bij haar neus/mond e.d.

Er kwam een meneer kijken bij mijn pony, hij kwam uit Appeltern en zocht een pony voor zijn kleinkinderen om wedstrijden mee te gaan rijden. Zelf heb ik het idee dat dit niet goed is gegaan. De meneer vertelde er wel bij dat hij ongeveer over een jaar naar curacao zou verhuizen en daarom mijn ponny zou door verkopen.
Hij zou esprit waarschijnlijk doorverkopen aan iemand bij hem uit de straat, een buurman of iets dergelijks.

Ik ben erg benieuwd waar ze nu is. Ik mis haar verschrikkelijk. Als iemand weet waar ze is, of ben jij haar eigenaar wil je dan contact met me opnemen.
Ook als je weet wat er met haar is gebeurt of ook maar iets van haar weet.

alvast bedankt!

Groetjes Simone.

foto's vraag maar even via een mailtje, lukt me niet om ze erop te zetten.