Aflevering Petrie Anky (maatwerk) 6/7 maanden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jast

Aflevering Petrie Anky (maatwerk) 6/7 maanden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 18:43

Hallo bokkers!

Ik heb nogal een groot probleem! (weet niet of dit topic op de juiste plaats staat Bloos )
Op de een of andere manier mag het niet zo zijn en ik wil ze zo graag .. Verdrietig Lees mijn Petrie Anky-verhaal ..
Op 30 april ’08 heb ik een paar Petrie Anky laarzen bij Divoza besteld, het betrof hier maatwerk waardoor er een totale levertijd van 6 tot 8 weken van toepassing was.
Omdat ik in het bezit ben van twee ongelijke benen, tgv een chirurgisch been rechts, werd mij door de verkoper geadviseerd om de rechterlaars 1 centimeter wijder te laten maken omdat dit been op bepaalde plaatsen 1 centimeter dikker is dan mijn linker been. Nadat de maten waren opgenomen werd ik geacht een aanbetaling te doen van € 200,-.

Ondanks de beloofde levertijd van 6 tot 8 weken kon ik eindelijk pas na 9,5 weken mijn laarzen afhalen. Op zaterdag 5 juli ben ik naar Divoza afgereisd om de laarzen te gaan halen. Vanwege tijdgebrek heb ik de laarzen niet ter plekke gepast maar in goed vertrouwen meegenomen nadat ik de rest van de betaling á € 234,95 had voldaan.
Eenmaal thuis heb ik de laarzen gepast en vervolgens bleek dat de linkerlaars wijder was gemaakt ipv de rechter. Dit was echter een enorme teleurstelling! Al die weken voor niets gewacht .. Boos!
Op dinsdag 8 juli ben ik opnieuw naar Divoza afgereisd om vervolgens mijn ongenoegen uit te spreken en de laarzen retour te laten zenden naar Petrie. De desbetreffende medewerkster cq. verkoopster verzocht mij de laarzen aan te trekken zodat zij de ernst van de klacht kon bepalen. Al snel werd haar duidelijk dat de linkerlaars veel te wijd was en de rechter ‘vrij krap’ aansloot. Het was duidelijk dat Petrie deze opdracht verkeerd had uitgevoerd.
Deze verkoopster adviseerde dan ook om de linkerlaars weer 1 centimeter smaller te laten maken en de rechterlaars zo te laten. Dit omdat deze, volgens haar, na het uitlopen op termijn veel te wijd zou kunnen gaan worden. Ik heb hiermee ingestemd maar vind het achterna toch vreemd dat ik voorzien werd van twee verschillende adviezen, die min of meer haaks op elkaar staan.
De verkoopster zou de laarzen onder vermelding van “spoed”, voorzien van de nodige aantekeningen en wijzigingen terugsturen naar Petrie en vervolgens ontving ik één week later een brief van Divoza met de mededeling dat deze klacht en/of herstelprocedure normaliter ca. 2 – 4 weken zal duren.
Maar pas na ruim 2 maanden werd ik gebeld door een medewerker van Divoza dat mijn laarzen binnen waren gekomen. Dit nadat ik schriftelijk een klacht had ingediend over de procedure tot nu toe!

Maar nu, .. vandaag ben ik wederom naar Divoza afgereisd om dan mijn vel begeerde laarzen eindelijk op te halen!! Ik had mijn man meegenomen voor het afhandelen van een 'goedmaker'(samen sta je sterk!!) Ik pas de laarzen en wat denk je .. Verdrietig De linkerlaars is ingenomen naar de juiste maat maar nu is de rechterlaars toch weer 1 cm wijder gemaakt. Nu zat dit wel prettig maar dit was uiteindelijk niet de afspraak. Er werd mij geadviseerd om toch eerst maar te kijken en als de laars op termijn begint te 'lubberen' dan kan ik deze alsnog 0.5 - 1 cm in laten nemen. Uiteindelijk dacht ik hiermee te kunnen leven en ging akkoord.
Toen ik de laarzen uittrok en weer terug gaf aan de verkoopster bleek dat er wat rare vlekken zaten op het leer van de voet van beide laarzen. Bij nadere inspectie en overleg met collega's bleek dat er een soort van coating over beide laarzen zit die los- en aflaat. En dit mag absoluut niet bij een paar Petrie Anky's van €435,95 .. dus tja, weer terugsturen naar Petrie .. Boos!
Er zat gewoon niets anders op. Laarzen achtergelaten en maar wéér zonder laarzen naar huis ..

Huilen Ik word hier zo moe van, en vooral wat moet ik hier nu mee?? Ik ben er gewoon niet blij mee dat ik al maanden wacht op een paar laarzen waar telkens iets mee fout gaat. En daarnaast het feit dan ik al lange tijd geleden de totale som heb voldaan en daar nog steeds niets voor heb. Alles wat er mis kan gaan gaat er bij mij mis! Dat heb ik weer ..
Ik wil gewoon een tegemoetkoming en/of schadevergoeding opeisen oid.
Zijn er mensen met een idee hoe ik hierin het beste kan handelen?

BVD Janet

Britt

Re: Aflevering Petrie Anky (maatwerk) 6/7 maanden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:47

Pfoe, dat is wel een hele slechte service zo...
Ik zou ze nog een kans geven en dan toch echt mijn geld terugeisen denk ik. Het is wel erg veel geld om zomaar mee te spelen Nagelbijten / Gniffelen

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 18:56

@BrittKitt. Dat had ik sowieso al in mijn hoofd. Als het de volgende keer(misschien duurt dit wel weer 8 wkn) nog niet goed is dan hoef ik ze niet meer en wil ik mijn geld terug. Maar ik verwacht gewoon een schadevergoeding van Petrie/Divoza voor het ongemak!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:02

De consuwijzer;

Citaat:
Als u een aanbetaling doet, mag u zekerheid verlangen. Dat betekent bijvoorbeeld dat de brancheorganisatie zorgt dat de verplichtingen van de verkoper worden nagekomen.

En dat is tot op heden dus nog steeds niet gebeurd.

Citaat:
Als u spijt heeft van een aankoop kunt u alleen nog van de koop af als de verkoper u heeft toegezegd dat u binnen een bepaalde termijn het product mocht ruilen of als het product ondeugdelijk is, dat wil zeggen: als het product niet aan de verwachtingen voldoet die u normaal gesproken mocht hebben of als het kapot is. In alle andere gevallen kunt u de koop niet meer ongedaan maken.

En misschien ook wel belangrijk;

Citaat:
U hoeft geen genoegen te nemen met een tegoedbon als een product defect is binnen de verwachte levenstermijn. Accepteer bij een ondeugdelijk product nooit een tegoedbon. Als u hem eenmaal aanneemt, dan kunt u er later moeilijk op terugkomen.U deelt de verkoper (liefst per brief) mee dat u de overeenkomst ontbindt, omdat hij niet heeft gezorgd voor vervanging of herstel van het defecte product. Daarom wilt u uw geld terug. Verkopers zullen hier niet altijd mee akkoord gaan. In dat geval kunt u naar de geschillencommissie gaan of naar de rechter stappen.

U kunt alleen uw geld terug eisen als:

*
U de verkoper de gelegenheid hebt geboden het product te repareren of te vervangen
*
De verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een redelijke termijn
*
Het product na herhaalde reparaties nog steeds niet werkt
*
Het een klacht van 'niet geringe' betekenis is

Als u achteraf spijt hebt van een product, is het ruilen van een product geen recht, maar slechts een gunst die een winkelier u verleent. Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde termijn uw spullen ruilen als ze tenminste ongebruikt en onbeschadigd zijn. Soms krijgt u een tegoedbon als u niets anders kunt vinden. Grote winkelbedrijven gaan in hun service soms nog verder en geven u het aankoopbedrag terug als u het product terugbrengt binnen een bepaalde termijn.

Twijfelt u over een aankoop, informeer dan altijd of u uw geld terug kunt krijgen als u het terugbrengt.

Misschien dat je er iets aan hebt, www.consuwijzer.nl Knipoog

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 19:09

@BrittKitt. Dank je! Daar heb ik zeker iets aan .. zal even op de site kijken.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:32

Ik denk dat je geld terugeisen als de laarzen straks nog niet aan je verwachtingen voldoen geen probleem mag zijn. Daar heb je gewoon recht op.

Maar een vergoeding? Tja, waarvoor dan, je hebt eigenlijk alleen maar lang hoeven wachten, maar om daar nog een financiele vergoeding tegenover te stellen??

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:37

Geld (incl aanbetaling) terugeisen. Rechts is rechts, niet links, en als je dat niet kunt lezen moet je maar een andere baan zoeken. Stelletje prutsers, stekeblind zeker.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:42

Vind dat er vaak problemen met bestellen bij Divoza zijn...daarom bestel ik nooit wat daar...Nagelbijten / Gniffelen

Ik had mooi geld teruggeeist en de laarzen ergens anders (andere winkel) bestellen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:14

eeeuh het enige advies dat ik je kan geven is: Huet maakt super laarzen! Mijn laarzen van Petrie waren in 2 weken klaar (was ook €500) kwijt. Maatwerk en ritsen erin. Maar ze zijn enorm goed.

Divoza heb ik niks mee Slapen Hoop dat het snel voor je word opgelost! Nog een brief sturen, geld terug eisen en lekker naar Huet gaan!

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 18:47

Dank jullie allemaal voor de reacties! Het is me duidelijk wat jullie hiervan vinden en heel belangrijk wat ik nu toch het beste kan doen. Ik zit er toch heel sterk over te denken om mijn geld terug te eisen op dit moment en dan vervolgens ergens anders naar toe te gaan.
Van Huet is helaas geen optie wanneer je boven Groningen woont. Ik zal me alvast eens even gaan oriënteren ..

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:23

de coating waar je het over hebt zit alleen niet op het model anky, ik denk dat de plekken die jullie hebben gezien de finisch is die ze er bij petrie op spuiten als ze de deur uit gaan.
dit zorgt alleen voor een tijdelijke glans, door het dragen en poetsen gaat dit laagje er altijd af en is het de bedoeling dat je ze goed op poetst, geen reden lijkt mij om ze terug te sturen!
dat ze verkeerd gemaakt zijn is natuurlijk super vervelend, voor jou maar ook voor divoza, die heeft ze nl wel correct besteld.
voor het vermaken vind ik wel dat je lang hebt moeten wachten, soms zijn ze bij petrie idd erg traag vooral als er ook nog eens een vakantie tussen zit, petrie gaat dan nl gewoon een paar weken dicht!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 06:59

Maar daar heeft de TS toch geen boodschap aan? Vervelend dat alles fout gaat, maar straks heeft ze een set laarzen waar vanalles aan vermaakt is terwijl dat al in eerste instantie helemaal niet nodig was geweest Nagelbijten / Gniffelen

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 07:22

@probabeest. Vwb die coating en/of finish dat weet ik want dat is mij verteld. Maar kennelijk was dit wel iets anders dan te doen gebruikelijk anders zouden ze na 'winkelpersoneel' beraad niet weer terug gestuurd hoeven worden. Ik neem aan dat de verkoopmedewerkers op de hoogte zijn van wat normaal is en wat niet.
Daarnaast is het onduidelijk waar de fout ligt. Of Petrie heeft ze verkeerd gemaakt of de medewerker van de winkel heeft de maten per been verwisseld?? Dat valt niet meer te achterhalen.
Het is natuurlijk vreemd dat na de eerste foute keer de laarzen terug gestuurd worden met de mededeling dat alleen de linkerlaars 1 cm teruggenomen moet worden en de rechterlaars zo laten. Terwijl ze dan na 2 maanden terugkomen van Petrie waarbij de linker smaller is gemaakt en de rechter vervolgens toch weer wijder ..
En ja, Petrie is gedurende vakantieperiodes gewoon gesloten. Maar goed, ik zelf vind dit wel een vreemd verhaal. Net als ik al eerder aangaf is alles wat mis kan gaan bij mij mis gegaan.
Ik heb zo'n 15 jaar geleden ook ooit eens Petrie's besteld en dat verliep gewoon volgens 'protocol' .. dus dit is gewoon een uitzonderlijke situatie.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:40

De eigenaar van http://www.deruyterij.nl/ , maakt laarzen op maat.
Werkt in Assen.
Dat is vast minder ver weg dan Van Huet (overigens geen idee waar die woont)
Wie weet is het wat voor je.

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 21:03

@josie. Dank je, ik heb al even op de site gekeken maar volgens mij verkopen ze daar geen Petrie Anky.