dekens ?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sarona25

dekens ?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 11:53

Ik heb een maflinger en die heb ik sinds vandaag onder een 100 grams staldeken gezet.
Nu is het eigenlijk zo dat de mensen die hun pony/paard nu al een deken opdoen bij ons stal vaak worden uitgeroepen tot de categorie kanker.
Voor mij is het gewoon omdat ik niet wil dat ze er uit ziet als een teddy beer.
Ze heeft al een iets dikker vachtje maar dikker wil ik het gewoon niet dit is toch niet zielig aangezien er constant van die meisjes komen van waarom heeft ze al een deken om of waarom gooi je er z'n dikke deken op.

Dabo

Re: dekens ?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:29

'de categorie kanker'..... Verward
Wat moet ik me DAAR nou bij voorstellen?? Verdrietig

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:37

En wat is dan eigenlijk je vraag nu?

Als je vraag is wat voor deken je op moet leggen nu, dan moet je even de zoekfunctie gebruiken, want daar zijn al behoorlijk wat topics over.

Als je gewoon advies wil over de reacties van anderen, dan zou ik zeggen, niks van aan trekken. Jij weet zelf wel wat het beste is voor je paardje. Daarbij zijn er al veel meer mensen die hun pony/paard een deken op hebben gelegd en zelfs al geschoren. Een 100 grams deken is overigens toch niet eens zo overdreven dik. Bij ons staan er op stal al paardjes met 200 gram. Dat vind ik dan wel behoorlijk dik, want ze staan nu het weer wat warmer is behoorlijk te zweten. ;s Nachts kan een deken helemaal wel. Mijn pony staat onder een vliegendeken (vanwege zomereczeem) met daarover heen een regendeken. Maar moet wel eerlijk zeggen dat ze die regendeken sinds maandag niet meer op heeft omdat het weer warmer werd.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 09:07

ik bedoelde KAKKER sorry daar voor.
Zit nu alleen weer er mee in mijn maag dat het van het weekend weer warm gaat worden moet ik hem er dan weer af halen ????

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:47

gewoon even kijken hoe je paard zich voelt. Even onder de deken voelen. Als hij klam is of zweet dan zou ik hem inderdaad afhalen.