Rijden Op lusitano of lipizaner

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JokeLanting

Rijden Op lusitano of lipizaner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 21:50

Hallo allemaal,
Ik ben erg benieuwd of er ook een manege of particulier is die het mogelijk maakt om eens op een lusitano of lipizaner te rijden. Ik zal dit heel graag eens ervaren... Ik woon zelf in Drenthe, dus wie weet wat?

KimDjuke

Re: Rijden Op lusitano of lipizaner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:13

Volgens mij heb je wel ergens iets met Andalusiers, weet alleen niet 100% zeker of dat in NL is. Als ik het niet vergeet zal ik het even nakijken.

KimDjuke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:56

Je kunt inderdaad wel op Andalusiers rijden op de Hoge Kempen in Belgie. Wellicht is dit ook wat!!

Succes.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:22

moravita.com!! je kan daar lessen en natuurlijk genieten van alle andere paardjes Haha!

Evie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:22

Volgens mij zit er in drenthe niks aan dat soort paarden. HEEEEEL misschien "het Fjordenpaard" dat zit vlakbij Roden, Een heet dat.
Die heeft een heleboel verschillende rassen lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:23

Evie1985 schreef:
Volgens mij zit er in drenthe niks aan dat soort paarden. HEEEEEL misschien "het Fjordenpaard" dat zit vlakbij Roden, Een heet dat.
Die heeft een heleboel verschillende rassen lopen.

maar echt geen volbloed lusitano's of lippizaners hoor Knipoog die hebben alleen kruisingen tussen fjorden haflingers en nog wat mixjes

Evie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:25

Ik weet het niet, zag het laatst in de krant staan hier haha. Ben er wel eens langs gereden en zag ook alleen maar fjords, maar aangezien ze er mee adverteren.... :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:31

Evie1985 schreef:
Ik weet het niet, zag het laatst in de krant staan hier haha. Ben er wel eens langs gereden en zag ook alleen maar fjords, maar aangezien ze er mee adverteren.... :p

nou dat zou dan het nieuwste zijn ^^ mss dat ze een mix lusi of anda hebben maar zeer zeker geen echte Lachen

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:50

moravita zit in coevorden das toch drenthe? daar kun je eventueel vragen of je een les kan nemen....

ze hebben daar lippizaners, andalusiers, lusitano's en lippizaners

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:51

ooo wacht misschien lees ik verkeerd haha je wil af en toe naar buiten of zo? partuculier sorry Knipoog haha das toch echt een bedrijf Tong uitsteken

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 07:58

ik zou "het fjordenpaard"echt niet aanraden. Zijn er paar weken geleden wezen rijden, de paarden stonden al netjes gezadeld voor ons, dus we konden zo weg. Bij terugkomst haal ik het zadel van het paard af, de tranen sprongen me in de ogen, die rug was helemaal kapot, en ik heb er ook nog op gereden. Wij hebben de paarden maar aan het halster achtergelaten, moesten weg om op tijd bij school te zijn, zijn bijna bij auto, komt de man naar buiten vroeg hoe het ging, prima dus, en weg was ie weer, in huis. Heel vreemd allemaal. Niet duur, maar ik betaal liever meer en zie dat het in de puntjes verzorgt is.

Daar ga ik noooit meer heen

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:31

Hoi hoi

Je kunt bij ons wel lessen op een van onze Lipizzaners. Maar helaas niet op buitenrit. We willen wel mensen de mogelijkheid bieden om eens te voelen hoe het is om op een hoger opgeleid barok paard te rijden en zo te voelen waar en wat er allemaal mogelijk is. Natuurlijk zonder druk en duwwerk:)

Mocht je het leuk vinden om een keertje te komen kijken dan kun je altijd bellen of mailen voor een afspraak. Het gaat wel altijd om privelessen, daar we geen manegebedrijf zijn.
Groetjes Aletta Duivenvoorden