Hoeveel grams deken bij dekenmodel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Hoeveel grams deken bij dekenmodel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 14:00

Deze winter wil ik graag een van onse paarden door trainen. Dat betekent dat het scheerapparaat erover gaat omdat hij de warmte anders niet kwijt kan. Ik vroeg me af hoeveel grams deken je bij een dekenmodel op doet?

Ook zie je wel eens op sites 1200D of 600D bij een deken staan, wat houd dat precies in?

Anoniem

Re: Hoeveel grams deken bij dekenmodel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:03

De D staat volgens mij voor Denier, dichtheid van de stof. Hoeveel draadjes er per vierkante cm stof zijn.

Heb een aantal jaar terug mijn paard in dekenmodel geschoren en hem een 250 grams deken op gedaan. Dat was meer dan genoeg.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:27

D betekend denier, de sterkte van de buitenstof van de deken. Ik heb een sloper, en 600 D blijft ongeveer 1 á 2 weken leven bij mijn pony.
Hoe meer D, hoe langer hij heel blijft hier.
Welke deken je nodig hebt, hangt er ook vanaf hoe je paard gehouden word. Staat hij op de wei (24/7 of een gedeelt van de dag) of binnen?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 14:43

Hij staat dag en nacht buiten. Als het dag en nacht plenst zoals nu gaan ze vaak snachts naar binnen en komen ze er de volgende morgen rond 11 uur weer uit.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:26

Oke, dan zou ik voor een degelijke deken gaan, goed merk, bijvoorbeeld Bucas, Rambo etc.
En zo'n 200 of 300 grams.