Ruiterkamp voor volwassenen in België of Nederland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dominica

Ruiterkamp voor volwassenen in België of Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 09:02

Ik ben op zoek naar een plek waar ik een ruiterkamp voor volwassenen kan volgen. Ik zou dus net zoals men bij een ponykamp voor kinderen organiseert, willen leren hoe de paarden te verzorgen, afgewisseld met lessen en buitenritten.
Ik heb het internet al afgezocht maar voor volwassenen wordt dit blijkbaar niet veel georganiseerd.
De organisaties Time Out ed. ken ik al. Zij bieden meer vakanties met buitenritten aan en dat is niet echt wat ik zoek.

Alvast bedankt,

Domi

ikke

Re: Ruiterkamp voor volwassenen in België of Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:47

Dat heb je kennelijk niet goed genoeg gespit; ik weet dat Trailfinders wel degelijk mogelijkheden biedt.
Nadeel is dat je dan de opvatting van de organisatie als leidraad krijgt en dat dat je referentie wordt, de eerst komende tijd. Je zou eens kunnen komen kijken bij de NVVR ( www.nvvr.info ) We organiseren welliswaar geen weekenden of cursussen voor dit specifieke doel, maar gewoon je ogen de kost geven en iedereen 't hemd van 't lijf vragen, levert je wel veel informatie op. Als je vooraf duidelijk aangeeft dat je er bent om kennis op te doen, zijn er altijd mensen die je laten helpen en je dingen willen leren.

Faxx

Re: Ruiterkamp voor volwassenen in België of Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:35

Dit vond ik op internet bij instelling ding iets waar men wel eens paarden huurt http://www.fjordenpaard.com:

Westernkampen

Wij bieden westernkampen aan in onze zeer luxe ranch. De ranch is gelegen in Drenthe tussen de bossen en heeft veel eigen terrein, er zijn dan ook prachtige ruiterpaden.
De kampen zijn voor iedereen vanaf 17 jaar met enige rijervaring, kennis van het westernrijden is echter niet vereist.
Dit is de kans om als volwassene nog een keer op "ponykamp" te gaan.

http://www.rancho-de-verano.nl