Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Napolie schreef:Wie is de leider van de kudde?
Is dat toevallig het oude paard?
Waarschijnlijk wil ze haar plaats innemen. Dat doet ze door steeds op de plaats te willen zijn waar de andere pony staat.
Paarden schuren wel aan elkaar. Mijn ervaring met dazen en vliegen is dat paarden tegen elkaar aan hangen en schuren om zo de beesten weg te krijgen.

Napolie schreef:Wie is de leider van de kudde?
Is dat toevallig het oude paard?
Waarschijnlijk wil ze haar plaats innemen. Dat doet ze door steeds op de plaats te willen zijn waar de andere pony staat.
Paarden schuren wel aan elkaar. Mijn ervaring met dazen en vliegen is dat paarden tegen elkaar aan hangen en schuren om zo de beesten weg te krijgen.
manitou schreef:hoe reageert de oude pony op haar gedrag?? Jij vind dit storend maar waarom?? dat bedoel ik niet gemeen maar om de situatie te kunnen begrijpen. Misschien zoekt zij wel een veilig plekje iemand om haar te kunnen beschermen etc. Daarnaast wou ik je het advies geven om je pony een boetdeken te laten dragen zo heeft hij geen jeuk meer ivm zomerexceem. Want ik vind het wel zielig als een pony telkens jeuk heeft, terwijl dat had kunnen voorkomen worden