Equine Risk ziektenkosten verzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Olita

Equine Risk ziektenkosten verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 14:57

Hoi iedereen,

Ik vroeg me af wie een ziektenkosten verzekering bij Equine Risk heeft en de voordelen er van in ziet om deze verzekering af te sluiten. Ik zit namelijk te denken om deze ziektenkosten verzekering te nemen.
Welke kosten worden meegenomen in deze verzekering? ik heb wel op de site gekeken.. gelden alle dierenarts bezoeken als consulten hier ook onder?

Tessebes

Re: Equine Risk ziektenkosten verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 09:56

Ik neem aan dat op de site wel duidelijk staat uitgelegd wat er vergoed wordt en wat niet. Bezoeken worden wel vergoed, zolang het maar is voor bijv. een blessure die ook wordt vergoed. Een bezoek voor enten wordt uiteraard niet vergoed.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:01

Even op de site kijken, staat duidelijk wat ze wel of niet vergoeden. Ik ben er verzekerd en ben tevreden Ja

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:59

Vraag hun voorwaarden even op, lijkt me verstandiger.
Besef dat verzekeringen er zijn voor de maatschappij, niet voor je paard. Verzeker alleen datgene waarvan je de kosten niet kunt overzien en/of dragen.......

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:20

Ik heb goede ervaringen met Equine Risk. Mijn paard is beperkt verzekerd, dus in principe zonder ziektekosten. Ze kreeg vorig jaar in de wei een klap van een ander paard en had een wondje op de kogel. In de eerste instantie was er niets aan de hand (volgens de dierenarts) maar na een week braaf stappen en koelen was het been ineens loeidik en was ze kreupel. Bleek toen een ontsteking bij te zijn gekomen rondom het gewricht (dus het miniwondje bleek dieper te zijn dan het leek). Ze heeft toen een week op de kliniek gestaan, had daarna nog ontstekingsremmers nodig en dergelijke. Ik heb Equine Risk gebeld een dag nadat ik mn paard naar de kliniek had gebracht,ik werd keurig geholpen, en omdat deze blessure tgv een open wond was, kreeg ik 80 procent vergoed. Toch lekker op een rekening van 800 euro!

Daarnaast ga ik mee met Ikke. Ik werk zelf als schadecorrespondent in de autoverzekeringen en als je zelf het geld achter de hand hebt, ben je gewoon beter af. (voorbeeldje: grote leasemaatschappijen hebben bijvoorbeeld een hoog eigen risico op hun WA verzekeringen, zo gaan de premies een heel eind omlaag en kan dit dus gewoon uit voor hun)

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:01

Ik ben ook bij Eqiune verzekerd, altijd fijn behandeld, goede service en snel mijn geld. Vaak staat het er binnen een week op als ik de rekening opstuur.
Haal elk jaar weer mijn premie eruit Haha! Heb dan wel een vrij jong paard, die krijgen vaak alle kinderziektes en zijn een beetje lomp.