Horloge +

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Horloge +

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 08:43

Wie gebruikt een horloge voor/tijdens het rijden en hoe/waarvoor?

Welk horloge heb je en welke functionaliteit gebruik je bij/voor het rijden.

Gebruik je alleen de tijdfunctie voor de tempi in de verschillende gangen?
Gebruik je een hsm-functie om de ervaren belasting te meten?
Gebruik je een gps-functie om de route te vinden of om die te analyseren?
Of gebruik je de wijzers als kompas voor navigatie?
Gebruik je meteorologische funties om je rit aan te kunnen passen aan het weer?
Of kijk je hoe laat het is? en heb je daarvoor verlichte tijdaanduiding nodig?
Welke bandje gebruik je en waarom?
Of heb je het aaan een koord om je nek of met een clip aan je zadel of wat en waarom?
Of rij je zonder Haha!
Etcetera.

hc

tanya89

Re: Horloge +

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:48

Ik had altijd een heel standaard horloge om met rijden, puur om te kijken hoe laat het was.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 09:04

Ikzelf heb twee verschillende horloges met functionaliteit voor het rijden.

1. heeft een hsm-functie welke ik in de pc kan laden, wat het mogelijk maakt de door het paard ervaren belasting te analyseren

2. heeft´s nachts zeer goed verlichte wijzers zonder dat ik daarvoor een knopje moet indrukken

Wat ik nog zou wíllen is een terugtellende wijzer en (met) een trilalarm-functie.
Dat is alleen met quartz-uurwerk mogelijk en dat is weer niet permanent in het donker afleesbaar Verdrietig
Er zijn echter zóveel horloges dat het mogelijk is dat ik het horloge met deze combinatie gewoon nog niet tegengekomen ben Cool

hc

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:06

tanya89 schreef:
Ik had altijd een heel standaard horloge om met rijden, puur om te kijken hoe laat het was.

Hetzelfde hier.. Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 12:33

Logisch dat een horloge eerst en vooral de TIJD helder en duidelijk moet aangeven Haha!

´Standaard´ horloges is een érg ruim begrip maar is denk dat ik begrijp wat je er mee bedoelt.
Die geven bij mij helaas de geest óf omdat ze niet solide genoeg zijn, óf het bandje niet, óf de sluiting niet, óf ze krassen en meestal een combinatie van bovenstaande Bloos
Verder is bij ´standaard´ zelden nagedacht over makkelijk schoon te maken, veilige sluiting etcetera.
Buitenritten te paard is soort van rugged outdoors; ruig buitensport en dat overleeft ´standaard´ bij mij helaas niet lang Huilen

hc

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:21

Ik draag tijdens het rijden een goedkoop horloge met een grote wijzerplaat, ook alleen om de tijd in de gaten te houden.
Verder wil ik er altijd een met een rekband, zodat het niet kan gaan knellen of slobberen om mijn arm. Ik kan hem dan op de juiste plek schuiven.

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:51

Ik heb ook alleen maar een horloge om, puur om te kijken hoe laat het is Knipoog. Wel heb ik er 1 die goed duidelijk is.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:54

Ik heb een gewone goedkope horloge van de Saxon a la €25. Gewoon om te zien hoe lang ik rij, hoe lang ik elk onderdeel uitvoer etc. Deze zit meestal verstopt onder m'n trui of handschoen, zodat ze niet te nat wordt.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:54

Magnummm schreef:
tanya89 schreef:

Hetzelfde hier.. Lachen

Dat doe ik ook meestal!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 13:12

chipieke schreef:
Ik heb een gewone goedkope horloge van de Saxon a la €25. Gewoon om te zien hoe lang ik rij, hoe lang ik elk onderdeel uitvoer etc. Deze zit meestal verstopt onder m'n trui of handschoen, zodat ze niet te nat wordt.

Koop een goed waterdicht horloge met een zogenoemde duikersluiting en je kan het probleemloos buitenom je mouw doen; kan je het zien zonder dat je met je hand naar je horloge hoeft te graven.

Goedkope horloges blijken bij mij duurkoop: zowel de bandjes als het uurwerk sneuvelen vrijwel direct Bloos
´Duur´ is verder relatief. Voor pakweg 100 euro koop je een horloge waar een beslagen paard op kan gaan staan zonder dat je het er daarna aan afziet.
Een synthetisch saffier-glas is een must bv.
Geef je nog eens 25 euro uit voor een paar goede bandjes en dan kan je nog eens wisseelen voor een andere gelegenheid ook.
Maar goed, voor páárdrijden wil ik solide en goed zichtbaar, ook ´s nachts.

Een programmeerbare timer met trilfunctie zou ideaal zijn om sessielengte te bewaken: hoef je niet te kijken en geen geluid wat stoort.
Helaas nog niet gevonden in combinatie met extra rugged/zélf nachtlichtend.

hc

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:23

Huertecilla schreef:
Een programmeerbare timer met trilfunctie zou ideaal zijn om sessielengte te bewaken: hoef je niet te kijken en geen geluid wat stoort.

Voel je zo'n trilfunctie wel door een dikke mouw heen? Ik voel hem op mijn telefoon vaak al niet als die in mijn broekzak zit (niet tijdens het paardrijden natuurlijk!) terwijl ik beweeg.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:24

Ik draag geen horloge, om de simpele reden dat ik er geen heb... Maar af en toe mis ik het wel Ja Dan vooral om te weten hoe laat het is en om te berekenen hoe ik voor het donker weer thuis kan zijn met buitrijden Lachen

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:44

Ik heb een hartslagmeterhorloge en deze gebruikte ik vooral met endurancetrainingen en de wedstrijden. Kijken of we inderdaad vorderingen boekten met trainen en natuurlijk met de wedstrijden of ik hem kon aanbieden.

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:11

Magnummm schreef:
tanya89 schreef:

Hetzelfde hier.. Lachen

Hier ook ^^

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 21:40

oomens schreef:
Huertecilla schreef:

Voel je zo'n trilfunctie wel door een dikke mouw heen? Ik voel hem op mijn telefoon vaak al niet als die in mijn broekzak zit (niet tijdens het paardrijden natuurlijk!) terwijl ik beweeg.

Geen idee, ik heb het niet Pling Zou het graag wíllen....
Draag ook mijn horloge niet buitenom de mouw, al zou het met de dubbele sluiting welke ik nú toevallig aan mijn klokje heb wel kunnen.
Heb er nu een weerbestendig kevlarbandje aan. Ideaal bij buitenwerk omdat het zowat onverwoestbaar is en met water ploep schoon is.

Het enige wat aan dit klokje gebruikssporen vertoont is de rvs beschermrand om het saffierglas. Vanmorgen een fikse smak gemaakt van de rivierhelling af en o.a. mijn hele onderarm geschaafd. Niets te zien op het klokje noch bandje. Zat alleen onder de bagger en gruis, verder niets OK dan!
Stootte het bij het keienrapen voor in de wei ook een paar keer stevig tegen de schep van de trekker, niets aan de hand. Kíjk daar niet eens meer naar. Ga er inmiddels van uit.
Heb nog een fraaie titanium ´avonturen´Seiko maar die is ondanks het marketingimago écht alleen voor een strak gekleed avondje uit. Zit al het derde glas op Bloos Is géén klokje voor paardrijden of werk daarvoor.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 22:38

Ben op een testsite voor horloges aan het lezen en kom een ´oude´ bekende tegen. Een oplaadbaar klokje met 3 LEDS die op de verlichtingsstand echt heel behoorlijk licht geven. Ruim genoeg om een kaart bij te lezen.
Is VS fabrikaat dus is geen optie voor mij want ik boycot dat al 10 jaar. Ook is het klokje niet afleesbaar zonder een knopje in te druken. Verder wel héél zinvol, want dat heb ik best vaak dat is ´s nachts een béétje locaal licht zou kunnen gebruiken.

Dat is dus twee wat ik op mijn polsklokje erbij zou willen. Trildingus en LEDverlichting. Betrouwbaar altijd overal instinctief afleesbaar blijft één, dus helaas valt zowat alles af Huilen

hc

IkbenLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:50

ik rijd eigelijk nooit op tijd..
kijk dan ook meestal op mijn telefoon als ik wil weten hoelaat het is, verder gebruik ik dat dinge nergens voor

heartlandamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:16

ik draag een horloge van kipling
ik heb nooit zin om hem uit te doen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:52

Ik heb om m'n ene arm een horloge van de hartslagmeter waar een klokje, hartslagweergave en stopwatch op zit. Daarvan gebruik ik eigelijk alleen de hartslagweergave.

Om de andere arm heb ik een GPS. Daarvan gebruik ik voornamelijk de klok (radiografisch, dus staat altijd goed), actuele snelheid, gemiddelde snelheid, afstand en de tracklog (of zoiets, die stippeltjes waarmee je kan zien hoe je gereden hebt)

Ik zou alleen graag de hartslagmeter vervangen voor eentje die je op de computer kan aansluiten zodat je ook grafiekjes kan zien en alles kan bewaren. Maar dat heeft niet echt prioriteit, dus dat moet wachten tot na het seizoen als er even geen geldverslinden wedstrijden zijn Clown

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:09

Ik rij met twee horloges, zowel met hs meter als klok/chronometer, zo kan ik inschatten hoe snel we gereden hebben en hoe mijn paard recupereert.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:02

Ik heb dagelijks mijn horloge om, analoog. Bevalt me super, je kunt op de minuut af alles lezen, hoef niet zo'n "modeverschijnsel", gewoon niet handig met paardrijden Haha!. Hij heeft ook "glow in the dark" wijzers maar dan moet je hem van tevoren wel in het licht gehouden hebben, is niet zo heel goed te zien maar kijk eigenlijk ook altijd in het licht. Kan echt niet meer zonder een horloge. Zo weet ik precies hoelaat ik op het paard ben gestapt en er weer af ga en hoelang ik in en uit gestap heb, enz. enz. Haha!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:07

Ik vind het altijd zonde om mijn horloge aan te laten met het rijden, omdat hij best duur was Bloos
Maar soms laat ik 'm perongeluk om, of doe ik een goedkope aan, gewoon om te kijken hoe laat het is en hoe lang ik al gereden heb.
Als ik 'm niet bij me heb gebruik ik daarvoor mijn mobiel.

eeehm .. nickgg, doe maar normaal Haha!

heeft al getemd
Laatst bijgewerkt door _Jennifer_ op 09-10-08 20:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:09

Normaal neem ik als ik een langere rit maak altijd m'n GPS mee. Afgelopen zondag niet en wat heb ik hem gemist Clown Ik was verdwaald in een bos waar ik nooit kom. Een heel klein bos, maar ik heb wel 10 rondjes gereden voor ik er weer uit was. Als ik de GPS bij me had gehad kon ik zo zien waar ik heen moest.
Dus voor de volgende keer, altijd meenemen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:43

Ik rij nooit met horloges, ben veel te bang dat ze stuk gaan. Het hindert me ook met rijden.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:50

ik rijd nu nooit meer buiten omdat ik in Amsterdam woon maar vroeger was ik altijd hele dagen op pad. Toen had ik geen horloge. Ik heb toen noodgedwongen moeten leren aan de stand van de zon in te schatten hoe lang ik nog kon rijden en toch voor het donker thuis kon komen.

Ik kan die amsterdammers nu lekker verbazen als ik op een terrasje naar de zon kijk en bijna feilloos kan zeggen hoe laat het is. Clown