Ervaring met het merk Nika (dekens oa)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzorg

Ervaring met het merk Nika (dekens oa)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 20:00

Ik ben even benieuwd of er mensen zijn op Bokt die ervaring hebben met het merk Nika.

Ik heb vorig jaar via een dealer een 300 grams waterdichte deken gekocht, de Prestige. Deze deken was binnen 1 maand kapot! Beide gespen aan de voorkant waren er separaat van elkaar afgescheurd...

Ik heb geklaagd bij de dealer en kreeg toen een andere (alle lof voor de dealer! die mij ook nog een duurdere deken gaf in retour zonder bijbetalen). Ik kreeg de Regendeken Stretch Premium.
Deze heeft Nick nu sinds een kleine 2 weken op en deze week heeft het echt flink geregend. Deze deken beweert volledig waterdicht te zijn... Helaas trek ik elke dag mijn pony zeiknat onder die deken vandaan. Heb geklaagd bij Nika en zou gister al teruggebeld worden, niet gebeurd. Vanochtend weer gebeld, nee ik word absoluut vandaag teruggebeld.. nog steeds niets gehoord. Ik om kwart over 6 weer gebeld, nee, nog niet besproken. Maar je word vandaag (!) op een christelijk tijdstip teruggebeld. Het is nu 21 uur en ik heb nog niets gehoord!!!!!

Kortom, ik ben even benieuwd naar andere ervaringen met deze dekens en mensen die achter Nika zitten.

Een ding is voor mij iig zeker, voor mijn pony NOOOOOOOOOOIT meer een Nika deken!

lammie2701

Re: Ervaring met het merk Nika (dekens oa)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:05

ik heb sinds vorige week een nika deken op mijn pony liggen en die is dus wel echt waterdicht, of hij heel blijft moet ik nog afwachten... maar ja voor een deken van 39,95 euro heb ik dat wel over (was een deken uit de oude collectie). ikheb hem trouwens bij www.nikahorseproducts.nl besteld.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:06

Ik had een Nika deken waarna een week de ijzeren gesp aan de voorkant gewoon compleet afgebroken was. Ook was hij niet waterdicht wat hij wel zou moeten zijn. De pasvorm vond ik ook niet super.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:09

ooh ik vond hem op mijn pony juist perfect liggen...en gisteren en eergisteren heeft ie ook al goed bewezen dat ie waterdicht was dus...

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 20:55

Inmiddels teruggebeld door Nika. Ze bieden me of 30% korting op een nieuwe bestelling, of 50% retour van deze deken als ik m terugstuur. Omdat ik m niet rechtsstreeks bij Niks heb gekocht krijg ik niet alles terug. Moet morgen toch naar de dealer en dan ga ik ff vragen hoe hij t op wil lossen... Misschien heeft ie nog wel een regendeken van een ander merk liggen...

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:30

Ik heb de Cougar 100 grams deken van Nika. Ik heb hem inmiddels een jaar en hij is al vaak gebruikt en inmiddels door de ruitersportzaak gewassen en opnieuw waterdicht gemaakt.
Ik ben erg tevreden over deze deken, de pasvorm en ligging zijn goed en hij is goed waterdicht. Ook is hij nog steeds in zeer goede staat en nergens kapot.
Ik heb meerdere dekens van Nika gehad, maar daarvan vond ik de pasvorm niet zo geweldig, alleen de Cougar bevalt nog steeds erg goed.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:28

Ik heb er geen ervaringen mee, maar wel erg mijn twijfels bij.
Ik wilde er ook eentje aanschaffen, maar ik vertrouw de kwaliteits-prijs verhouding echt niet. Ook heeft mijn pony die 600D zo gesloopt, zijn Bucas leeft nog als enige en ik hoop dat hij ook lang doet met zijn 1200D Rhino deken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:30

Ik heb de 300 grams die jij ook had. Dit is het 2e jaar dat hij mee gaat en ik heb niks te klagen.

snien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:58

Ik heb inmiddels 2x een deken besteld (regen en winter). Super dekens, echt goede pasvorm en na 2 dagen na betaling al thuisbezorgd. Stevige dekens! Doen niet onder voor andere merken, alleen veeeel goedkoper! Heb je een sloper of staat je paard bij andere slopers in de wei, zoek dan een met stofdichtheid van 1200. Overigens is geen deken bestand tegen gekloot in de weide of schuren langs objecten. Ik ben heel tevreden!

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:49

Buitenzorg, kan me voorstellen dat je weinig vertrouwen hebt als je nu al twee keer een niet goede deken hebt. Hopelijk hebben ze een goede oplosdeal voor je!

Ik heb een regendeken van Nika. Alleen voor heel zwaar weer zoals bv afgelopen zondag. Maar ik vind de pasvorm aan de voorkant waardeloos. Ligt niet aan mn paard, zie bij meer mensen met dezelfde deken hetzelfde euvel.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:08

Ik heb een ongevoerde regendeken en die bevalt super. Eindelijk een model waar mijn zwaargeschouderde ruin wel in past. Bij andere merken kan hij niet meer met zijn hoofd aan de grond komen. Veels te hoogsluitend. Deze is precies goed.

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:13

Heb een winterdeken 300 grams waterdicht
en bevalt me super heb um nu ongeveer een jaar.. Nog nergens kapot nog geen lekje/scheurtje of wat anders.
Ook deed nika niet moeilijk om hem met spoed te sturen ivm. omstadigheden,
dus mijn ervaringen ermee zijn goed

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:47

Ik heb ook een deken bij Nika gekocht.

Errúg fijn deken en past precies op mijn pony
maar dat scheelt natuurlijk altijd per paard en per merk.

Deken is écht waterdicht en had het meteen de volgende dag
na de betaling in huis.

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:01

Ik hou dit topic even in de gaten, ik ben van plan ook een nika deken te kopen, maar krijg nu toch mn twijfels Nagelbijten / Gniffelen
Heeft er iemand ervaring met de Builder (400 gram)?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 17:28

Ik heb inmiddels de helft van mn geld terug via de leverancier. Hij ging proberen om t volledig bij Nika te verhalen. Vind ik terecht ook, want ik koop een waterdichte deken die niet waterdicht is.

Is hetzelfde als een auto zonder startmotor kopen....