mening albert van es......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

mening albert van es......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 19:39

hallo

ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met de mening van albert van es.
ben er jaren geleden een keer geweest met een paard en zijn mening was dat ik gelijk moest stoppen met dat paard te rijden omdat het anders mijn dood zou worden ( en tja ik leef nog steeds )

maar nu is mijn 5 jarige merrie die word gereden door een ander gisteren ook heen geweest en daar
had hij ong. dezelfde mening over ( was er zelf jammer genoeg niet bij dus heb het niet zelf gehoord van hem) nu heeft hij het geloof ik niet zo cru gezegd maar wel dat de merrie erg onbetrouwbaar is terwijl ik dat zelf absoluut niet vind ( heb haar zelf gefokt, ingereden enz) en ze heeft zelfs een paar weken in manege lessen gelopen en daar was ze ook verre van onbetrouwbaar...maar zit er nu dus wel al de hele dag aan te denken en je houd het toch in je achterhoofd ( ik tenminste wel) en vraag me nu dus af wat anderen doen met de mening van albert van es......ç

gr alja

friesiszwart

Re: mening albert van es......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 05:39

Waar baseerd hij zijn mening op? Is jouw paard onrustig als die meneer van Es in de buurt is? Waarom vraag je zijn advies in als je dit in twijfel trekt? Ik denk qua karakter van je paard en betrouwbaarheid dat je dit voor je zelf het beste zult weten. Ik zou er als je er een eerlijk en betouwbaar paard aan hebt zeker geen waarde aan hechten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 07:20

Ik ken hem niet, dus ik kan er geen mening over geven, maar op basis van je verhaal zou ik zeggen: zoek iemand die meer blijk geeft kennis van zaken te hebben.

Doet me een beetje denken aan dat voorvalletje met een dierenarts die (bleek achteraf) vrijwel elk paard afkeurt bij een aankoopkeuring.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 07:26

Ik ben er ook geweest, en ja, wat ie over je paard zegt kan je slecht harde bewijzen van krijgen, maar de dingen die hij over mij persoonlijk zei klopten zeer zeker wel (hij had het over hoe ik met bepaalde situaties omging, karaktertrekjes enzo en dat kon ie echt níet weten)
Ik geloof er dus wel in, maar ik geloof wel mijn paard méér dan hem! Hij heeft ook wel eens een paard dat ik ken compleet verrot (benen) verklaard, die gewoon perfect ggk is, ook op foto´s, en nooit een pas kreupel deed. Dit was qua karakter toen ie jonger was wel echt een draak (je kon m niet aan de benen komen want hij sloeg je écht het ligt uit de ogen), maar daar zei ie niks over.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:32

Om wat voor reden is jou paard daar geweest? Had ze ergens last van oid?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 10:31

aurora had idd een blessure en daar werd ze erg vervelend om tijdens het rijden (steigeren ed)
persoonlijk was ik liever met haar naar een osteopaat gegaan maar aangezien daar de wachttijd 3 mnd is leek dit een betere oplossing Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:58

Misschien Rodinde Hoogenraad eens proberen, ik heb hele goede ervaringen met haar.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:59

Wie is Albert van Es, en waarom heeft hij een mening over jouw paard?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:00

Er is toch al een topic over Albert van Es? Ik ken alleen mensen die tevreden zijn, ook al kan hij soms nogal ongenuanceerd zijn Bloos

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:01

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:05

Miryamk schreef:
Er is toch al een topic over Albert van Es? Ik ken alleen mensen die tevreden zijn, ook al kan hij soms nogal ongenuanceerd zijn Bloos

Maar dat is de vraag toch niet? Ze vraagt niet naar ervaringen met hem of hij goet is in zijn werk oid maar hoe mensen omgaan met een mening/uitspraak van hem

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:07

Oké, verkeerd gelezen excuus Knipoog
Ik heb zijn raad opgevolgd en ben zonder schuldgevoel van mijn poownie gaan genieten Haha!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:12

@Mistral: Zal ze dat werkelijk bedoeld hebben of heeft ze haar zin niet juist geformuleerd?

Ik heb weinig ervaring met Albert van Es. Hij heeft mijn paard 2x behandeld. 1x afdoende, de 2x niet. Van zijn mening heb ik de scherpe randjes afgehaald.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:12

Geeft niet hoor Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:13

Rhodos schreef:
@Mistral: Zal ze dat werkelijk bedoeld hebben of heeft ze haar zin niet juist geformuleerd?

Ik heb weinig ervaring met Albert van Es. Hij heeft mijn paard 2x behandeld. 1x afdoende, de 2x niet. Van zijn mening heb ik de scherpe randjes afgehaald.

Is maar 1 die het weet en dat is TS

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:14

Vork

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:43

Even uit nieuwsgierigheid. Waar baseert die man zijn mening dan op? Rijd hij op je paard en velt hij dan een oordeel, of kijkt hij hoe jij op je paard rijdt, of iets dergelijks?

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:23

Hij zou helderziend en heldervoelend zijn o.i.d.?
Hij heeft bij een van mijn paarden vroeger eens een diagnose gesteld die kant nog wel raakte. Hij heeft het paard 'behandeld ' en toen hij vroeg wat we met het paard deden en ik antwoorde dat we een beetje recreatief western rijden, zei hij dat hij het paard dan opnieuw moest behandelen. Hij had het behandeld als zijnde Kwpn-er terwijl het om een quarter ging. Dan zou hij morgen niet kunnen lopen. (????)
Ook zei hij een aantal keren dat het paard veel te klein was voor zijn leeftijd. Ik meerdere keren gezegd dat hij voor een quarter juist gigantisch aan de maat was, maar dat kwam niet over.

Kortom in mijn ogen een grote charlatan. Ik zou je adviseren om wat hij gezegd heeft los te laten en de reguliere wegen naar herstel te bewandelen.
Ik realiseer me overigens dat heel veel mensen (en ook intelligente) wel enthousiast over hem zijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 15:45

ik was er juist zelf niet bij dus heb het uit de tweede hand gehoord ..
@lizzle paard word nietgereden maar gewoon aan de hand bekeken en je verteld wat er loos is..

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:43

Wij hebben goede ervaringen met hem.
Mijn vorige pony sprong nix meer, zat helemaal vast.
1 x bij albert geweest en hij deed het weer!!
Mn huidige paard is laatst ook behandeld en ging daarna ook beter lopen!
Hij komt hier denk ik 2 x per jaar op stal om de paarden na te kijken, wel gekke vent Knipoog

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:06

Ik snap wel wat de TS bedoelt. Ik doe alleen wat met de mening van Albert als het me past en doe er niks mee als ik er niks mee kan Haha! . Hij heeft soms geweldige dingen gedaan en gezegd maar soms ook grote flauwekul. Een paar voorbeeldjes:
Geweldig
1. De oude kat van m'n zus weer aan de praat gekregen. Geen da kon er meer iets mee. Hij wel
2. Mijn man is vorig jaar geopereerd aan zijn hart (nieuwe hartklep en aortaboog). Hij is nog jong en in die zin verwacht je dat dus niet. Albert kon maar niet thuis brengen wat er met hem was; Albert trok 'ns lijkbleek weg toen hij ons zag. "Hier ben ik niet blij mee", zei hij. Wij snapten er geen bal van, maar hij was niet blij met wat hij voelde/zag. Er was iets met het bloed van mijn man, hij kreeg te weinig bloed. Dat was op z'n minst indrukwekkend.
3. een spatpaard weer knap aan het lopen gekregen, enz.
4. onze Mechelse herder weer helemaal pijnvrij gekregen.

Flauwekul
1. Ons lastigste paard een geweldig goed leerpaard noemen (dat klopt alleen als hij bedoelt dat je juist leert om te gaan met bijzondere portretten Schijnheilig ;
2. Mijn merrie aan haar nek behandelen terwijl het de collaterale kogelbanden bleken te zijn;
3. Andere merrie aan haar rug behandelen terwijl we kwamen voor haar hoofdschudden; blijkt allergisch te zijn voor alles dat steekt en vliegt.

Overigens: Albert heeft tegenover mij/ons nooit beweerd dat hij helderziend is. Hij zegt juist altijd; "Hoe moet ik dat weten, ik ben toch niet helderziend?". Hij kan hard en confronterend zijn, maar heeft het ook vaak bij het rechte eind. Maar als het voor jou nu als onzin voelt, trek je er dan niks van aan. Met elk paard kun je verongelukken.
Voor rugproblemen, vastzitten etc is Albert een heel goede en kan ik hem echt aanraden. Ook als je alles al hebt geprobeerd en je komt geen steek verder, is Albert nog een serieuze optie. Maar hij vervangt geen reguliere DA (zoals die ook geen Albert vervangt).

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 20:25

ik pm je even Lachen

greylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:07

wij zijn er ook een keer geweest met een heel heet paard die volgens hem na 2 keer ook weer dressuur moest kunnen lopen.Ja kuren op muziek denk ik.
En later nog eens met een andere pony maar dat had kkok niet heel veel geholpen zelf gaan we meestal altijd na schriel.
werkt bij het ene paard ook beter als bij het andere.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:13

Ik heb niet alles gelezen, maar ik persoonlijk vind hem waardeloos. Nou geloof ik toch al niet dat iemand van een foto kan zien wat een paard makeerd en/of dat hij het kan zien enkel en alleen door naar het paard te kijken, maar vooruit.

Ik ben er één keer geweest met een drachtige merrie die doodziek was. Hij zei tegen mij dat de neurotransmitters stuk waren, dat ze een merrieveulen zou krijgen en dat ze dan dood zou gaan of zo ziek zou zijn dat we haar af moesten laten maken.

Echter: deze merrie kreeg een tweeling, ja ook een merrie, maar ook eeen hengst, kon niet missen dus! De neurotransmitters waren niet stuk, maar er was te weinig ruimte waardoor de merrie verlammingsverschijnselen kreeg.

Nu is de merrie 2 jaar verder een gezond veulen en een goede draagtijd verder, inmiddels is ze weer drachtig en is er niks meer te zien van haar ziekte... dus ik vind het grote onzin wat die man verklaard

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:01

Ik vind het ook niks. Hij had wel een paar dingen over mij goed maar bij mij paard helemaal niet. Hij heeft hem behandeld maar hij knapte niet op een week later naar Rodinde geweest en hij bleek een wervel eruit te hebben.