Pony plast veel onder et rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SpecialPearl

Pony plast veel onder et rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 18:48

Hallo medebokkers!

Sinds een tijdje met buitenrijden gaat me pony wel 3 keer stil staan om te plassen, en niet elke keer een klein beetje, nee ze plast redelijk veel! Ze heeft dat echt nog nooit gedaan, alleen de laatste 3 keer met buitenrijden doet ze dat. Ik vroeg me af waarom ze dat doet, heeft het een reden?

Ook plast ze altijd als ik haar op stal zet, altijd standaard. Maakt niet uit wanneer ik haar op stal zet, als ik haar uit het weiland haal, als ik net gereden heb en zelfs als ik haar uit stal haal, en dan even de benen afspuit en dan weer terug zet.

Ik wist niet dat paarden zoveel konden plassen Tong uitsteken. (miss houd ze et wel op in de wei, en dan pas in de stal) Doen jullie paarden dat ook? En met rijden waarom zou ze dat doen?

Groetjes Chantal

Sientje

Re: Pony plast veel onder et rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:51

Is ze toevallig hengstig? Dat zou een verklaring kunnen zijn van de laatste drie keer. Het op stal plassen zou kunnen komen omdat veel paarden het wel fijn vinden om op stro of vlas te plassen.

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 18:59

nee ze is niet hengstig, net geweest, en als ze hengstig is laat ze wel heel goed blijken, en dan plast ze elke keer maar een klein beetje.. Dus denk niet dat dat het is.

_Eigenwijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:40

Een fjord bij mij op stal doet dat ook.
Zodra hij in zijn stal staat gaat hij eerst staan plassen en dan gaat hij eten.
Heel vreemd.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:49

Mijn paard doet het ook als ie in zijn stal komt, onmiddelijk. En met buiten rijden ook zeer regelmatig. Onlangs ook 3x tijdens 1 rit (van 3 uur). Hij zoekt dan wel zelf hoger gras uit als ie moet, loopt de berm in. Die rit moest ik 2x zelf door een hoger stukje gras (heen- en terugweg Clown ), en prompt moest ie weer Haha!

Ik zoek er niet teveel achter, ben blij dat ie het doet. Ken ook paarden die wachten tot ze weer op stal staan en heeeeeel vervelend worden de rest van de rit...

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 19:59

IKbenEllen schreef:
Mijn paard doet het ook als ie in zijn stal komt, onmiddelijk. En met buiten rijden ook zeer regelmatig. Onlangs ook 3x tijdens 1 rit (van 3 uur). Hij zoekt dan wel zelf hoger gras uit als ie moet, loopt de berm in. Die rit moest ik 2x zelf door een hoger stukje gras (heen- en terugweg Clown ), en prompt moest ie weer Haha!

Ik zoek er niet teveel achter, ben blij dat ie het doet. Ken ook paarden die wachten tot ze weer op stal staan en heeeeeel vervelend worden de rest van de rit...

Ik zoek er ook niet persee iets achter, ben vooral benieuwd waarom ze dat zo uit het niets opeens doet..

Ik rijd opt moment nog niet langer dan ruim een uur Tong uitsteken, dan vind ik 3 keer wel wat overdreven Tong uitsteken.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:06

Ja da's wel veel.... misschien DA even bellen wat de oorzaak zou kunnen zijn?

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:09

De mijne heeft nog nooit geplast als ik erop zit (Heb haar iets meer als een jaar). Ze plast ofwel in haar stal, op de weide of op de poetsplaats na het rijden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:27

heeft ze sinds kort een zoutblok toevallig?

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:44

cissy schreef:
heeft ze sinds kort een zoutblok toevallig?

Vroeg ik me ook net af, als ze heel veel van hun zoutblok gebruik maken blijven ze plassen. Dan gana ze meer uit verveling hun zoutblok gebruiken dan omdat ze het nodig hebben

missylinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:16

nou ik heb dus ook zo een paard! In ze stal plast hij niet heel veel. Gewoon ormaal. maar als ik naar buiten gaat, begint hij gelijk met plassen en dan tot 3x toe:S

Ik vraag me ook af wat het is? Misschien dat hij het doet om dan snel plukkje gras te grazen te nemen. Maar de 1e keer komt er best veel uit!

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 11:55

@ cissy: Ze heeft altijd al een zoutblok, die eet ze ook redelijk snel op. Maar dat is altijd al zo geweest, dat plassen is nog niet zo lang.

@ missylinsey : Mijn pony plast ook niet normaal in de stal heh Knipoog, ze plast gewoon altijd als ik haar op stal zet, en dus als ik aan het rijden ben heel vaak..

manitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:02

Als een pony net op stal komt plassen de meeste paarden vooral als je net hebt schoongemaakt. Over het vele buiten plassen zou ik me WEL ZORGEN MAKEN. En zeker een dierenarts er naar laten kijken. Misschien heeft ze wel een baarmoeder ontsteking of wat dan ook. Een paard dat zoveel plast drinkt ook zoveel en dat heeft een reden.