Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
simodi schreef:Een ouder paard dat bovendien ook nog arttrose heeft moet je absoluut niet urenlnag bloot in de regen laten staan. Afgezien van dat hij heel nat wordt koelt hij ook erg af, zeker nu je zegt dat ie nat tot op de huid wordt!
Absoluut een regendeken opdoen. Als hij daaronder op enig moment ook koud gaat aanvoelen, gerust een gevoerde waterdichte deken opdoen. Paarden met artrose zijn erg gevoelig voor kou en vocht!
Mabon schreef:Poets je ze veel?
Als ze veel gepoets worden haal je de vetlaag weg die ervoor zorgt dat ze droog blijven als het regent.
Het kan ook de leeftijd zijn sommige oude paarden krijgen meer last met hun huid. ( maar zo heel oud is jou pony nog niet zie ik)

Arabesk schreef:Je kunt ook alleen een regendeken opdoen als het van dat pisweer is zoals gister, een buitje overleven ze wel.
De deken doe je gewoon weer af als het weer droog weer is
willeke_nijs schreef:hoe zit het eigenlijk met het voerschema van dit ouder paard? ik snap dat je paard helemaal stijf kan worden als die het koud heeft. Wij hebben bij ons een oudje van 34 staan met artrose en hoewel ze bij tijd ook wel eens stijf loopt lijkt het al bij al mee te vallen. Ze maakt moeilijk vacht aan, maar dat wordt gestimuleerd met een poeder onder het eten (vraag me niet welk, want 'k ben de naam kwijt), en voor de rest krijgt ze een senior mengeling en onbeperkt ruwvoer waar ze het heel erg goed op doet.