Ravy gaat elke keer zonder enige aanleiding aan de kletter terwijl er op dat moment geen aanleiding of reden voor is.
Ik kan op deze manier nooit wat met Ravy doen, als ik op hem zit gooit hij me er ineens af en en voor de wagen krijgt hij ineens de kolder in de kop.....Levensgevaarlijk voor hem, mij en de overige mensen om ons heen.
Als ik tegen iemand over Ravy,s probleem vertelde kreeg ik maar 1 advies naar Harry en de verhalen die ik over hem las op internet en van mensen die er geweest waren zijn eigenlijk alleen maar positief en heb ik ook een heel goed resultaat gezien bij een paardje op stal, maar eerst zien en dan geloven.
Dus hop in de trailer en naar Harry, Harry begroette Ravy met de woorden zo jij bent een man (hengst) geweest kort geleden en ging zijn wervels voelen, en beweerde dat Ravy ooit een ongeluk heeft gehad en daardoor zijn heup, rug en nek vast zat, hij liet me ook zien waar bij Ravy de pijn zat als hij drukte! Ravy liet duidelijk merken daar pijn te hebben.
Hij heeft met een flinke klap de wervels weer op de plek gezet en ja hoor Ravy vond dat niets en ging op zijn achterwerk zitten ( ook een tik van hem) en Harry stal gelijk van wal, dat dit paard een mietje was, en stront en stront eigenwijs maar vooral slim, heel slim, dominant en zeer gevoelig voor dingen die wij niet zien.
En.....dat Ravy minimaal een paar keer per dag een dikke middelvinger( wel 5 vingers) naar me opsteekt haha, hij manipuleert me, wind me om de vinger, is lui, te dik, te verwend en een hekel aan werken.
Ravy is absoluut niet angstig en heeft geen angst voor mensen hij is gewoon heel erg uitgekookt.
Ik ben altijd in de veronderstelling dat Ravy getraumatiseert was omdat hij een jaar geleden uit de kudde gehaald is uit het buitenland
Harry adviseerde me om of Ravy naar de slager te brengen of...........ik moest een dik stuk hout pakken en daar hem een flinke klap zodat ie er duizelig van werd op zijn voorhoofd slaan en een plastic zak met lauw water( voelt voor een paard als bloed) bij me nemen en die met een knal op zijn kop slaan als Ravy weer ging steigeren .
Ik stond perplex, maar toen ik mijn ervaringen vertelde met de keren dat Ravy in verzet ging vielen voor mij ook de puzzelstukjes op zijn plek, altijd bij mensen die goed voor hem zijn flikt ie zulke dingen, zo maar uit het niets........Harry beweerde dat Ravy gecontroleert aan de kletter gaat want een paard die uit angst aan de kletter gaat loopt overal doorheen en dat doet Ravy niet.
Streken die ik hem af moet leren, maar ik ben natuurlijk over dat stuk hout wel even in discussie gegaan, ik kan dat gewoonweg niet.
Maar.....dat is paardentaal beweerde Harry zo gaat het in de kudde ook
We hebben gelijk de proef op de som kunnen nemen, Ravy ging heen perfect de trailer in en terug bij Harry ben ik een half uur bezig geweest hij verdomde het om er in te gaan, en toen mijn vriend hem een flinke knal op zijn reet gaf en op zijn hoofd met een bezem toen hij weer ging steigeren liep hij braaf de trailer in.
Ik moet het nog allemaal even laten bezinken, maar ik geloof wel dat harry het bij het rechte eind heeft!hij beweerde ook dat ik eigenwijs was
Ik moet een andere weg inslaan, want anders is er maar optie de slager.....en diep in mijn hart wist ik dat wel!
Sinds ik met parelli bezig ben is hij er geen enkele keer meer vandoor gegaan. Hij vertrouwd mij al meer en ik kan hem al beter lezen en weet dan hoe ik moet handelen.

Ik heb hem ook eenmaal bij mijn paard gehad en nooit weer! Heus hoor, heb ook veel goede dingen van m gezien, maar dit advies en mijn eigen persoonlijke ervaring geven mij een verre van fijn beeld!