Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lielle schreef:nee, tweede 'val' leidt tot uitsluiting. Dus het trucje werkt maar een keer. Oveirgens kan ik het toch niet aanraden.
. We stonden echt met onze mond open. Zij kwam er toen alleen niet op om zelf af te stappen, maar zat heel beduusd en ongelukkig te kijken. Gelukkig kwam haar moeder (na van de schok te zijn bekomen) als reddende engel aanrennen en heeft dat ding weer op haar hoofd gezet. Haar pony bleef al die tijd gewoon heel rustig staan, alsof het allemaal heel normaal was
.
). Ik bedoelde eigenlijk ook: ze had toen zelf moeten afstappen. Maar iedereen was echt helemaal beduusd en trouwens zo'n klein kind (tenminste 12...) is helemaal niet op de hoogte van die reglementen. En ik neem aan dat je als jury niet om zo'n stomme reden iemand gaat uitsluiten.
Citaat:13.3 Indien er sprake is van een val van het paard en/of van de deelnemer, dan wel van vrijwillig afstijgen door de deelnemer, volgt er géén uitsluiting, maar zal de invloed van de val/het afstijgen in de waardering voor de betreffende beweging /oefening via het cijfer tot uitdrukking worden gebracht, alsmede in de algemene cijfers aan het einde van de proef.