Creatief, alternatief of *blitz*..wie zit er 'anders' te paa

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Creatief, alternatief of *blitz*..wie zit er 'anders' te paa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 11:54

Als alleen-maar-buiten-rijder heb ik een voorkeur voor goed gemaakte functionele spullen, en geen reden om in een klassiek tenue te paard te gaan Haha!
Ik let op dat het spullen zijn die ook nog comfortabel zijn na een paar uur in het zadel, maar verder...alles kan. Gewoon functioneel kan al eens saai zijn, het mag best ook wat leuk zijn, of gewoon mooi Haha! En niets zo leuk als 'shoppen' voor een nieuw onderdeel voor de outfit Cool

Weg met die saaie caps, niets zo degelijk als skategear of snowboardspullen, en dat is tenminste leuk gekleurd Vork
Leuke helm: http://www.smithoptics.com/Intrigue_72_660.html
Rijlaarzen zijn ook maar niks.. chaps handig maar saai, tenzij.. Cool http://rincondelcaballo.com/catalog/ima ... 500814.jpg
En helemaal ideaal is het als je paard een beetje bijpassend vrolijk de deur uit kan. Het dekje hebben we al Knipoog http://farm1.static.flickr.com/147/3603 ... ce3b_o.jpg

Wie rijdt er nog in een samenraapsel naar eigen keuze en noden, vindt dat het oog ook wel wat mag, of heeft plezier in een beetje speciaal?

Leonieke

Re: Creatief, alternatief of *blitz*..wie zit er 'anders' te paa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:51

Hmm, ik weet het niet.
Er is niet voor niets onderscheid in fietshelmen, skihelmen en paardencaps. Ik ga er toch vanuit dat elke sport zijn eigen eisen heeft aan zo'n helm en daarom ook voor die sport gelabeld wordt.
En die chaps, gaat die bewerking niet schuren op je zadel? Daar komt makkelijk extra zand e.d. onder. En wat als je valt, dan heb je kans dat de gespen alleen maar voor meer gevaar en verwondingen zullen zorgen.
Ik draag zelf welm graag officiele rijkleding. Het is speciaal met zorg voor deze sport gemaakt en voldet aan de veiligheids eisen. Daarnaast vind ik het mooi.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 15:57

Leonieke schreef:
Ik ga er toch vanuit dat elke sport zijn eigen eisen heeft aan zo'n helm en daarom ook voor die sport gelabeld wordt.

Dat is zo hoor, er zijn grenzen aan de flexibiliteit. Maar deze zijn echt ok, ook te paard.

Citaat:
En die chaps, gaat die bewerking niet schuren op je zadel?

Nee, er zit geen zadel tussen mijn onderbenen en het paard. Die raken het paard overigens ook niet echt.

Citaat:
En wat als je valt, dan heb je kans dat de gespen alleen maar voor meer gevaar en verwondingen zullen zorgen.

Er wordt in Spanje al generaties mee gereden en daar tuimelen ze er ook wel eens af. Valt best mee met de versiering Knipoog

Citaat:
Daarnaast vind ik het mooi.

In de context van dit topic vind ik dat dan wel weer een goed argument Haha!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:01

Persoonlijk vind ik die helm die je laat zien niet echt mooi, maar dat is gewoon smaak Vork
Verder vind ik het wel leuk dat je dit doet,
zou ik zelf niet aan denken eigenlijk Clown
Maar ik zou het zelf ook niet doen..
Ik rijd op een manege en dan ook nog bij mijn verzorgpeerd,
daar zou het nog wel kunnen, maar op de manege heb ik niet zo'n behoefte aan mensen die me raar aankijken Huilen van het lachen

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 16:06

TE5 schreef:
daar zou het nog wel kunnen, maar op de manege heb ik niet zo'n behoefte aan mensen die me raar aankijken Huilen van het lachen

Gewoon stom toch, dat ze je daarop aankijken? Als je nu zin hebt in een paarse cap en een glittercape?
Ik wil best begrijpen dat er bij wedstrijden afspraken over moeten zijn, maar daarbuiten mag je toch best wat lol hebben Knipoog

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:17

Die gespen vallen inderdaad misschien nog mee Ja .
Maar je chaps komen wel degelijk met de bovenkant langs je zadel. Ik zal verwachten dat daar snel zand tussen zal komen. Zo heb ik ook een kras op mijn zadel omdat ik een butlje aan de binnenzijde van mijn laars had........ Boos!
Maar als jij er graag mee rijdt moet je dat zeker doen OK dan! !! Alleen zo'n helm zou ik wel echt afraden.
Het is maar goed dat smaken verschillen, anders zou er geen lol aan zijn in de wereld Haha! .

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:29

Bandida schreef:
TE5 schreef:

Gewoon stom toch, dat ze je daarop aankijken? Als je nu zin hebt in een paarse cap en een glittercape?
Ik wil best begrijpen dat er bij wedstrijden afspraken over moeten zijn, maar daarbuiten mag je toch best wat lol hebben Knipoog

Oh, ze zullen me heus niet gaan uitlachen hoor,
maar waarschijnlijk zouden ze het wel raar vinden :}
Verder zouden die chaps best kunnen vind ik, die zijn echt leuk ;d
maar goed, zullen ook wel erg duur zijn, of niet?

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:57

Ik hou ook wel van apart, al hou ik me enigszins in.

Nu rij ik met een Troxel Dakota, die is nog een soort 'normaal', maar naar mijn blauwe Troxel Spirit wordt wel een beetje vreemd gekeken.