Buitenrijden in Zuid Holland, Utrecht of Gelderland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kleinepony

Buitenrijden in Zuid Holland, Utrecht of Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 12:33

Hallo,

Ik ben op zoek naar plekken waar we kunnen buitenrijden in de bossen of duinen/strand. Het gaat me ook om de parkeerplekken, waar ik deze kan vinden.
Het zou fijn zijn als ik vanaf de parkeerplek gelijk een rondje zou kunnen maken.
Wie kan me helpen???

gr Eveline

Gracia

Re: Buitenrijden in Zuid Holland, Utrecht of Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 20:55

In bleiswijk kun je je auto makkelijk parkeren en daar kun je ook een redelijk rondje rijden (bleiswijkse zoom, lage bergsebos, hoge bergse bos)
Of bij de Wassenaarse slag, parkeerplaats de kuil, dan kan je zo via het strand en de duinen een mooi rondje rijden.

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 20:58

Bij t strand van 's Gravenzande kan je ook heel makkelijk parkeren en in 1x door rijden!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:09

Zoek eerst een plaats op waar je zou willen rijden. Kijk dan op de site van de VVV van die plaats. Bij "activiteiten" kun je dan op "ruiterroutes" klikken en daar zie je dan verschillende parkeerplaatsen waar je met je trailer kunt gaan staan om direct het bos in te kunnen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:55

Op de Veluwe, bij Garderen/ Apeldoorn en omgeving kan je ook heel mooi buiten rijden.. Je auto kan je daar bij verschillende maneges makkelijk kwijt.

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:17

Sannnn schreef:
Op de Veluwe, bij Garderen/ Apeldoorn en omgeving kan je ook heel mooi buiten rijden.. Je auto kan je daar bij verschillende maneges makkelijk kwijt.

Of gewoon op één van de vele parkeerplaatsen in het bos,kun je rustig je paard uitladen en je rijdt meteen de uitgestrekte bossen in..
Hierachter (Stroe/Garderen/Putten) zijn meerdere parkeerplaatsen langs de openbare weg.
Er staan vaak trailers en de uitrijmogelijkheden zijn geweldig!!

kleinepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 22:55

Volgens mij mag je alleen op de echte ruiterpaden rijden of mag je gewoon het bos in op zoek naar een ruiterpad?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:58

Het is idd in de meeste gebieden niet toegestaan om te rijden buiten de ruiterpaden.

Echter, als het goed is, mag je in Park de Hoge Veluwe wel buiten de paden komen, omdat ze er achter zijn gekomen dat dit goed is voor de grond.
Hier moet alleen wel voor entree betaald worden, maar het is een mooi gebied met genoeg wild (al heb ik daar nog nooit wat gezien Clown ).

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:47

Hoge Veluwe is zeker heel mooi! En mag je inderdaad buiten de paden rijden.
Ik sta op stal in Rheden, ligt aan de onderkant van de veluwe. Vlakbij de posbank, ook zeer mooi!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:51

Dat zijn echt teveel plekken om op te noemen. Bij ons in de buurt kun je de auto parkeren bij het bos van landgoed Prattenburgh of aan de andere kant van het bos op de parkeerplaats bij rijvereniging de Plantage en daarna kun je uren over de Utrechtse Heuvelrug rijden.
Op de Veluwe is voldoende parkeerplaats bijvoorbeeld bij de Ginkelse Hei bij Ede, ook goed voor uren rijplezier. Voor beiden geldt wel dat je je aan de paden moet houden maar dat is geen bezwaar omdat het beide uitgestrekte gebieden zijn.

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:50

Noordwijk of Noordwijkerhout. Daar heb je strand, bos en duin!