opfok?/verkoop? Hoe?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

opfok?/verkoop? Hoe?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 20:06

Exuses als dit topic niet juist staat.

Hoi,
zoals sommige wel weten hebben we een haflingerhengsten jaarling Wakker (v Wirbelstein).
Hij staat nu in een opfokgroepje maar daar moet hij 1 november weg. We zitten echt omhoog want ik kan hier thuis geen hengst houden ivm 2 stallen en 2 merries. We krijgen hem écht niet verkocht! Vraag me niet waarom maar het lukt niet. Verder vraag ik me af hoe de rest van de wereld dit probleem oplost, in een opfokgroep plaatsen voor 150euro pm? Dat vinden wij nogal veel voor wat hij (ooit) zal opleveren. We hoeven echt geen winst te maken want dat kan niet eens, maar om er nou enorm veel geld in te stoppen terwijl we hem niet kunnen houden zien we ook niet echt zitten.
Wat moet ik voor hem vragen en hoe los ik dit in godsnaam op? Casteren op deze leeftijd is ook zonde, dan blijft er niks meer van hem over!

Mri

Re: opfok?/verkoop? Hoe?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:11

goedkopere opfok zoeken? je hebt ze echt veel goedkoper namelijk!
zoek iemand die ook een jaarling hengstje heeft, en zet ze samen op het land.
En anders, tja... overal bekend maken dat je een jaarling hengst te koop hebt!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 20:13

ik heb geen land, een heel klein stukje, dat is het probleem. Ik sta op een vrij goedkope opfok, in de winter 110euro(maar de vraag is dus of hij daar kan blijven staan deze winter) en in de zomer 50.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:16

http://link.marktplaats.nl/183641759

geen idee of het wat is, en of je het kent.

maar misschien marktplaats dat daar wat staat.
gewoon advertentie zetten,
en anders ja verkopen voor minder hengsten zijn toch wel lastig te verkopen.

zou hier in de buurt ook niet zo snel wat weten.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:20

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:52

Wat ik alleen niet helemaal snap is waarom je de merrie hebt laten dekken als je niet in staat bent om nafok (langer) aan te houden. Je moet er denk ik altijd (van te voren) rekening mee houden dat een veulen moeizaam of zelfs niet verkocht wordt.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:54

aslo schreef:
Wat ik alleen niet helemaal snap is waarom je de merrie hebt laten dekken als je niet in staat bent om nafok (langer) aan te houden. Je moet er denk ik altijd (van te voren) rekening mee houden dat een veulen moeizaam of zelfs niet verkocht wordt.

inderdaad, maar ik mag aannemen dat het de bedoeling was dat hij daar zou blijven, anders word er niet gezocht naar een ander adres.

gr

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 21:32

om heel eerlijk te zijn dacht ik dat de verkoop makkelijker zou gaan, de haglingerveulens van andere mensen om mij heen werden vrij makkelijk verkocht. We hebben ook een goede( ja ze zijn allemaal goedgekeurd natuurlijk) hengst uitgezogt met sportpredikaat, ook is de moeder een erg goede springer. We hebben dus niet alleen maar gegokt.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:47

Misschien is het handig om een foto, van de hele pony te plaatsen, en zet er wat meer info bij, geeft hij voetjes, is hij bij de smid geweest. Pak hem uit het land en maak dan foto's. Hengstveulens en jaarlingen zijn moelijk verkoopbaar, de vraagprijs voor een jaarling ligt ongeveer gelijk aan die van een veulen. Ik zou hem zelf castreren en naar huis halen als je hem verkopen wilt. Het kan geen kwaad om hem nu te castreren.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:50

hangt er van af hoe oud hij is.. kan pas vanaf ongeveer 11 maanden

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:54

Bij een jaarling ga ik ervanuit dat hij inmiddels meer dan een jaar oud is, anders is het wel een heel laat veulen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:58

dat is waar Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 20:07

Ik snap de opmerking ook niet van een jaarling casteren blijft er niks van over?

Verder ja is het iets waar je toch echt van te voren over na moet denken.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:12

Ik zou geen laat gecastreerde ruin meer willen, ivm de problemen die die kunnen hebben met andere paarden. Mijn eigen hengstveulen wordt ook asap gecastreerd.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:16

Zoek een opfok in de achterhoek. De opfok waar ik sta vraagt in de zomer rond de 30 euro, en in de winter rond de 80. Al een heel ander prijsje! Zo zitten er hier meer met lage bedragen. Mocht je het adres willen mag je me altijd pb'en

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:19

ik zou zo en zo je advertentie ook wat verduidelijken met wat meer info.
Is hij gewend aan het halster, geeft hij voetjes enz enz.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:26

Kijk eens bij stal veldhuisen in nigtevecht, ook een prima opfok voor niet teveel geld. Weet alleen niet of hun nog plek hebben.

En wat je zegt over het castreren slaat echt nergens op! Ik zou hem wel vroeg castreren als je hem toch geen hengst wil laten, die kleintjes genezen veel sneller dan de wat ouderen en je verkoopt een ruin makkelijker dan een hengst.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:34

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:32

Misschien een stomme vraag hoor, maar ligt het niet aan de vraagprijs voor het veulen?
Ik weet niet of je veel verschilt qua prijs met die andere mensen die hun haflinger veulens verkochten?

Of de manier van het presenteren in de advertentie? Dat kan ook al een heel verschil wezen.

Voor een goedkopere opfok moet je denk ik meer in de buurt van Friesland/Groningen kijken of meer naar het zuiden, Brabant ofzo.
Hier in de randstad en Utrecht is het inderdaad bijna nergens goedkoper dan 125/150 euro...

Succes ermee!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:53