Zo kort mogelijk het verhaal van de ellende:
Ongeveer een half jaar geleden heb ik drunen laten komen om een zadel te kopen voor mijn fjord. Luna heeft een ontzettend moeilijke rug,namelijk heel erg hol en is bovendien extreem breed (zo'n 36/37 cm boomwijdte). Na in de winkel gepast te hebben wat ikzelf lekker vond zitten, afspraak gemaakt om te passen. Uiteindelijk een Anatomica Orion gekocht. Omdat ik bruin wilde moest ik zo'n 6 weken wachten. uiteindelijk had ik na 10 weken mmn zadel. Iemand gekomen om nog te passen, gezegd dat alles prima was, en weg waren ze. Maar ik begon na een paar weken te twijfelen, omdat mn zadel erg kiepte. Dus via bokt bourellier hier ingeschakeld, een MSFC'er. Zij vertelde me waar ik bang van was, namelijk dat mn zadel veel en veel te krap was aangemeten. k had er boommaat 31 opliggen en luna had 36/37 nodig!
Dus drunen gebeld en om uitleg gevraagd. weer iemand langsgekomen en volgens huhjn was de oplossing dat het zadel van achteren opgevuld moest worden
. Uiteraard een idiote oplossing, want het zadel wasveel te smal! Toen wilden ze de boom gaan verbreden, waarmee ik ook niet akkoord ben gegaan. Ik wilde eigenlijk mn geld terug maar officieel moet je bij verkeerde aankoop de verkoper de kans geven om het goed te maken. Voor elkaar gekregen dat er een nieuw zadel werd aangemeten.Ondertussen ging ikmet de paarden op vakantie en had geen zadel. Dus voor 350 euro een boomloos zadel gekocht. weer extra geld uitgegeven dus.
Uiteindelijk heb ik nu 2 weken mijn nieuwe zadel. En het ligt nog steeds voor geen meter. Marjolein (bourellier) is afgelopen weekend gekomen, omdat ze helaas niet bij het passen kon zijn. Het zadel klappert en sluit niet aan op de rug. Het is ook niet te verhelpen omdat het model gewoon ontzettend ongeschikt is voor mijn pony. Met dit hele probleem ben ik van de week naar Gierman gestapt, zadelmaker hierin Tilburg en oa werkzaam voor Daaleman. Hij is gisteren komen kijken. Conclusie: het zadel ligt ontzettend belabberd. Hij kan het helemaal aan gaan passen (a 300 euro) maar hij kan van tevoren niet zeggen of het daadwerkelijk beter gaat liggen.
Dus ik drunen weer gebeld, en volgens degene die het zadel heeft aangepast is de oplossing opvullen. Wat dus volgens twee andere deskundigen niet zo is. Ik heb nu gebeld en ga er dinsdag heen. dan gaat de eigenaar kijekn naar mijn paard en zadel. Ik ben er eigenlijk klaar mee en wil gewoon mijn geld terug. Wat zij gaan voorstellen is waarschijnlijk dat ze het aan gaan passen. Maar daar heb ik helemaal geen zin en vertrouwen is, vooral omdat 2 mensen zeggen dat het zadel qua opzet gewoon niks is voor mijn paard en omdat ze in mijn ogen niet kundig genoeg zijn om mijn zadel et gaan versleutelen, zeker niet na die onzin over opvullen waar ze steeds mee aankomen.
.
euro. Vond het een zeer slechte service, ook zeker gezien het feit dat ik al jaren een goede klant ben (WAS!).