Je kan je inderdaad opgeven bij de dierenbescherming, als ik het goed heb komen hun dan kijken naar wat je te bieden hebt voor het paard en of je het aankan.
Bij een slager hoef je niet te kijken, paarden die voor de slacht zijn weggedaan mogen namelijk niet verkocht worden en dat is dan illegaal. Ik zou het ook niet willen dat mijn zieke oude paardje toch doorverkocht wordt als mishandeld (waardoor slager dus zeker weten nog wat geld op zijn prijs doet en hij winst maakt) en het paard bij jou terecht zou komen, als ik zou willen dat hij uit zijn lijden wordt verlost. Je zult tegenkomen dat het soms wel mogelijk is, maar als je een beetje gevoel hebt doe je dat niet.
Verder zou ik als ik jou was de dierenbescherming zijn werk laten doen en eerst gaan kijken of je zoiets echt wel zou kunnen. Niet alleen financieel, maar weet je hoe je zo'n '' mishandeld '' paard moet trainen?
Een opvang waar paarden mishandeld worden is hier in nederland volgens mij niet. En anders heb ik er nog nooit van gehoord. Je hebt wel paardenopvangen maar hier komen paarden die of niet meer weggaan, of ze worden zelf door die mensen verzorgt en beleerd waarna ze opgekikt weer naar een goed baasje kunnen.
Als je dus iets zieligs wilt hebben, iets wat eigenlijk niet meer kan. Dan zou ik zeggen struin een paardenmarkt af en wacht tot het einde, wat erover blijft is vaak wat er naar de slacht gaat en dat zou je dan een kans kunnen geven.
Weet wel dat dit soort paardjes niet alleen veel aandacht nodig hebben, maar ook financieel kan het een stuk meer worden dan een gezond paard, want als dit paard vanalles mankeert en jij koopt via de markt, weet je 9 van de 10 keer niet wat je binnen haalt.