Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mick75 schreef:Laat ik het zo zeggen: Het rijdt een stuk ontspannener op een paard dat de meeste dingen (her)kent. En dat is voor zowel paard als ruiter dus prettiger en veiliger. Zeker in een drukke omgeving als hier.
mick75 schreef:Elke angst heb ik in de praktijk mee mogen maken, bij alles sprong ze steeds bijna de sloot in of juist de weg op, je voelde haar hartslag omhoog gaan en zo. En zodra ik merk dat een paard gaat twijfelen laat ik het zien/ ruiken. Mischien niet iedereens methode, een ander drukt het paard er gewoon door, maar vind dit nou eenmaal een fijne methode die goed werkt (en snel!)
Bij sommige paarden wordt het dan juist erger en hoe langer je er de aandacht op vestigd hoe erger de reactie wordt. Zo'n voorbeeld is bv ook de pony van mijn zusje, vind ze iets eng dan kun je beter gewoon doorrijden en niet gaan stilstaan, dan wordt ze juist nog banger en kun je op een gegeven moment niets meer. anneliesdj schreef:Als ik erop zit kan ik aan een lang teugeltje langs trekkers, hooiwagens en zelfs vrachtwagens.