ik wil heel graag weten wat er gebeurd is met mijn vroegere pony. Het is lang geleden maar misschien kent iemand haar of heeft iemand haar gekend. Ik zou heel graag weten of ze nog leeft en hoe haar leven er uit heeft gezien.
De pony heette altijd Snoopy maar ik heb begrepen dat zij later een andere naam heeft gekregen, iets van Minou? Snoopy moet nu rond de 25 jaar zijn als ze nog leeft.
Ik heb haar van ponyclub Ebbers te Beek (bij Nijmegen) gekocht en mijn ouders hebben haar helaas in 1990 verkocht.
Ze is toen naar twee meisjes gegaan die haar op manege de Veluw te Ewijk stalden. Of ze is aan de manege verkocht en geleased aan die meisjes, dat weet ik niet.
Ik weet dat zij niet lang nadat ze op de Veluw stond kreupel is geraakt aan een van haar achterbenen. Zij heeft toen nog een paar jaar in de wei gestaan te Ewijk en daarna is het spoor bijster. Ik weet niet of ze nog kreupel was of niet. Wellicht is ze naar de slacht gegaan, ook dat zou ik dan graag weten.
Gegevens:
* Merrie
* 1.45 hoog
* ± 25 jr.
* Appelschimmel, ´s winters wit en ´s zomers grijze appels op kont, Grijs/zwarte benen. Nu zal ze wel helemaal wit zijn.
* heeft arabisch bloed
* Rechtsvoor en linksachter wit/zwart gestreepte hoeven.
* stukje wildvlees aan binnenkant linker achterbeen.
* Zeer smal gebouwd met dunne, korte staart en manen.
* manen vallen naar rechts
* ontzettend lief en betrouwbaar, een echte knuffelpony maar wel heel voorwaarts ohz.
Foto´s: