Niet tevreden over behandeling dierenarts, wat te doen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Niet tevreden over behandeling dierenarts, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:04

Ik zal het ff uitleggen.. Het is niet zo dat ik niet tevreden ben, het is zo dat hij een behandeling absoluut niet voldoende heeft uitgevoerd wat ook bevestigd door een andere dierenarts.. Boos!
Een maand geleden ben ik met mijn paard bij een paardenkliniek geweest om oa zijn gebit na te laten kijken. Ik weet uit ervaring dat ik met mijn paard iedere 10 maanden ongeveer heen moet omdat ie er dan in het rijden ook echt weer last van krijgt. Dat was dus een maand geleden duidelijk het geval.. Ik was dus bij die dierenarts geweest, hij heeft toen zonder mondsperder met een vrij korte rasp nog geen 2 minuten staan raspen op zijn kiezen en toen was ie klaar. Ik heb toen nog extra nagevraagd of het nu echt goed was (omdat ik vond dat ie wel erg snel klaar was.. Clown ) en ja, dat was het geval.. Ik had dus toen al het idee dat ie lang niet alles gedaan kon hebben omdat ie zoiezo met die ene rasp niet achterin kon komen en zonder die sperder kan je volgens mij ook nooit achterin komen Clown Maar goed, als de dierenarts zegt dat het goed is, wat moet je dan? :/

Afijn, afgelopen maand is er in het rijden dus weinig vooruitgang geweest qua mond, dus woensdag heb ik een afspraak gemaakt met een andere dierenarts en daar kon ik gister meteen terecht. Hij deed zijn mond open en zag meteen bij zijn voortanden boven al 2 haakjes en voelde ook meteen dat zijn ruinentanden vrij scherp waren. Dit heeft ie behandeld en liet mij dit ook voelen zowel voor als na.. Duidelijk verschil idd! Ja
Toen ging ie verder kijken, trok zijn mond nog verder open en schrok zich helemaal rot en zei ook dat ie maar meteen ging verdoven (roesje) Clown Uiteindelijk bleken zijn kiezen 4 gigantische haken te hebben (boven vooraan en onder achteraan ivm overbeet), de buitenkanten van zijn kiezen waren zo scherp dat ie zweren in zijn wangen had en zijn kiezen waren een wasbord (dus erg ongelijk) Uiteindelijk is hij met een elektrische rasp ruim 20 minuten (!!!) aan het raspen geweest om die haken weg te krijgen en daarna nog met diverse raspen handmatig aan het raspen geweest voor die scherpe randen en dat wasbord.. Gelukkig was ie verdoofd Vork

Nou weet ik wel dat dit niet alleen van het laatste jaar is en dat bevestigde deze da ook wel. Hij gaf aan dat er ieder jaar waarschijnlijk steeds te weinig af was gehaald (ik had altijd een gewone tandarts, maar die mag niet verdoven en mijn paard vond het nooit zo leuk.. Clown ) en daardoor konden die haken zo groot worden. Maar wat ik dus wel kwalijk vind is dat die dierenarts van een maand geleden mij gewoon vertelde dat het wél goed was, zelfs na doorvragen...

Van die dierenarts heb ik dus de rekening nog liggen en er staat oa nog 25 euro op van die behandeling voor zijn kiezen. Wat kan ik hier nu mee doen? Ben namelijk niet van plan om dit te betalen, maar sta ik in mijn recht?

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet verzekerd voor de ziektekosten, dus verzekering is niet aan de orde.. Lachen

sharir

Re: Niet tevreden over behandeling dierenarts, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:08

neem de gegevens mee van je nieuwe rekening of evt een verklaring. en ga je verhaal halen. je denkt dat je goed zit bij een DA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:10

De dierenarts van gister heeft idd een rapportje geschreven met wat ie gedaan heeft.. Dan wordt het wel een brief trouwens, want die da zat mij tever weg om nog een keer heen te gaan Clown

Dus brief schrijven en mijn verhaal doen heeft zin? Met een kopie van dat rapport erbij..

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:32

Ja heeft zeker zin. Bij mijn merrie was het de 1e keer ook niet goed gebeurd, 3 weken later andere DA erbij (zelfde kliniek overigens), e.e.a. uitgelegd. Heb de 1e nota niet hoeven te betalen, omdat de 1e DA gewoon zijn werk niet goed gedaan heeft.

Duzzell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 14:09

zal ook even een andere DA laten kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:01

Duzzell schreef:
zal ook even een andere DA laten kijken

Hoezo? Er heeft nu een ander naar gekeken.. Verward OP wel gelezen? Knipoog

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:59

MD-->TAO

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:03

Zeker op schrift stellen en niet betalen. Dat is iets heel typisch dat je bij een dierenarts altijd zou moeten betalen ondanks dat je behandeling niet juist geweest is, terwijl je bij je autogarage toch ook niet betaald als je je auto meekrijgt met nog steeds een lekke band??? Dat heb ik nou nooit begrepen!

Wel is het belangrijk dat je dit schriftelijk doet in verband met eventuele incassoacties naderhand. Ik heb twee keer een rekening niet geheel betaald, wel gedeeltelijk en met één daarvan is dat tot een juridische strijd gekomen, tenminste dat was hun intentie. Uiteindelijk is dat, omdat ik alles op papier gezet had en daar gewoon niet op gereageerd werd, afgeblazen omdat ze toch wel inzagen dat dat weinig kans van slagen had.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:18

ik zou een brief schrijven aan de DA en uitleggen waarom je niet tevreden bent en waarom je de rekening niet wilt betalen. Als dit niet helpt dan ga je naar een advocaat en laat je hem t verder regelen. Ik vind het wel goed dat je dit doet ,gaat niet om de 25 euro maar om het principe vind ik. DA moet het paard volledig en goed behandelen en niet half half en dan toch een rekening sturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:21

Daffodil, ik heb nu idd een brief gemaakt en daarin gevraagd om een nieuwe factuur zonder de kosten voor het raspen en gezegd dat ik die dan meteen betaal zodra ik hem heb ontvangen.. Leek me voor hun administratie ook handiger om het zo te doen dan dat ik gewoon minder over ga maken.. Lachen
Idd trickrider, geld gaat het niet om, maar wel het principe..

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:26

Stuur het rapportje (kopie!) dan wel mee van die andere DA dan heb je in elk geval bewijs mochten ze moeilijk gaan doen. Wel het origineel zelf houden.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:49

Kijk dat doe je dan goed! Zo geef je meteen aan dat je wel degelijk bereid bent om te betalen, maar dan alleen het deel wat terecht is. Zo kan jou nooit worden verweten dat je onwillig bent.

Het eerste geval bij mij was de kliniek in Bosch en Duin, enorme herrie daar gehad met meneer Emiel zelf en ik was ook ter plekke absoluut niet tevreden met de hele gang van zaken en ik heb dat gezegd ook. Ben daarna naar een andere kliniek gegaan en daar bleek inderdaad uit de rontgen dat ik het dus wel bij het rechte eind had, maar daar wilde emiel niets van weten en is dus gaan verdoven terwijl ik al aangaf dat ik de foto's wilde zien. Die kreeg ik dus gewoon niet te zien....

Uiteindelijk heb ik dus én de foto's niet betaald, want ik kreeg ze niet te zien en heb ze over moeten laten maken én de verdovingen niet betaald, want die waren onnodig.
Ze hebben destijds nog een hoop geprobeerd maar in de tussentijd werd ook de kliniek opgedoekt dus ze hebben het maar erbij gelaten. Ik had echt doorgeknokt tot aan de kantonrechter aan toe, het heeft me mijn paard gekost destijds en je kunt nooit achteraf zeggen dat dat niet het geval was geweest als hij niet fout zat, want dat weet je niet maar gevoelsmatig stond ik in mijn recht en dan vecht ik me dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:21

Nou ik heb een nieuwe factuur ontvangen zonder dat bedrag erop. Wat ik dan wel weer jammer vond is dat er niks geen briefje oid bijzat met excuses of wat dan ook.. Maar ja, we laten het er nu maar bij Tong uitsteken

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 06:33

hahaha een dierenarts die excuus aanbiedt??? Ik heb er bij één gewerkt die het wel eens deed maar die was dus echt zeldzaam hoor.....ze zitten nooooooooooit fout!

Maar fijn dat het opgelost is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:49

Haha oke, onze vroegere was wel iemand die dat zou doen, maar nu je het zegt, deze niet denk ik idd.. Die vind zichzelf wel heel wat Clown
Maar idd, het is opgelost Knipoog