Een maand geleden ben ik met mijn paard bij een paardenkliniek geweest om oa zijn gebit na te laten kijken. Ik weet uit ervaring dat ik met mijn paard iedere 10 maanden ongeveer heen moet omdat ie er dan in het rijden ook echt weer last van krijgt. Dat was dus een maand geleden duidelijk het geval.. Ik was dus bij die dierenarts geweest, hij heeft toen zonder mondsperder met een vrij korte rasp nog geen 2 minuten staan raspen op zijn kiezen en toen was ie klaar. Ik heb toen nog extra nagevraagd of het nu echt goed was (omdat ik vond dat ie wel erg snel klaar was..
) en ja, dat was het geval.. Ik had dus toen al het idee dat ie lang niet alles gedaan kon hebben omdat ie zoiezo met die ene rasp niet achterin kon komen en zonder die sperder kan je volgens mij ook nooit achterin komen
Maar goed, als de dierenarts zegt dat het goed is, wat moet je dan? :/Afijn, afgelopen maand is er in het rijden dus weinig vooruitgang geweest qua mond, dus woensdag heb ik een afspraak gemaakt met een andere dierenarts en daar kon ik gister meteen terecht. Hij deed zijn mond open en zag meteen bij zijn voortanden boven al 2 haakjes en voelde ook meteen dat zijn ruinentanden vrij scherp waren. Dit heeft ie behandeld en liet mij dit ook voelen zowel voor als na.. Duidelijk verschil idd!

Toen ging ie verder kijken, trok zijn mond nog verder open en schrok zich helemaal rot en zei ook dat ie maar meteen ging verdoven (roesje)
Uiteindelijk bleken zijn kiezen 4 gigantische haken te hebben (boven vooraan en onder achteraan ivm overbeet), de buitenkanten van zijn kiezen waren zo scherp dat ie zweren in zijn wangen had en zijn kiezen waren een wasbord (dus erg ongelijk) Uiteindelijk is hij met een elektrische rasp ruim 20 minuten (!!!) aan het raspen geweest om die haken weg te krijgen en daarna nog met diverse raspen handmatig aan het raspen geweest voor die scherpe randen en dat wasbord..
Gelukkig was ie verdoofd
Nou weet ik wel dat dit niet alleen van het laatste jaar is en dat bevestigde deze da ook wel. Hij gaf aan dat er ieder jaar waarschijnlijk steeds te weinig af was gehaald (ik had altijd een gewone tandarts, maar die mag niet verdoven en mijn paard vond het nooit zo leuk..
) en daardoor konden die haken zo groot worden. Maar wat ik dus wel kwalijk vind is dat die dierenarts van een maand geleden mij gewoon vertelde dat het wél goed was, zelfs na doorvragen...Van die dierenarts heb ik dus de rekening nog liggen en er staat oa nog 25 euro op van die behandeling voor zijn kiezen. Wat kan ik hier nu mee doen? Ben namelijk niet van plan om dit te betalen, maar sta ik in mijn recht?
Even voor de duidelijkheid, ik ben niet verzekerd voor de ziektekosten, dus verzekering is niet aan de orde..
OP wel gelezen?