Strand Meijendel / Noordwijkerhout - Wie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Strand Meijendel / Noordwijkerhout - Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 11:42

Ik wil binnenkort een keertje met mijn paard naar het strand. We hebben dit jaar de veluwe overleefd (met een groep) dus lijkt me geweldig om eens te kijken hoe ze het strand doet.
Waar zal ik dan op moeten letten? En zijn deze twee plekken een betje mooi om te rijden? Vroeger wel eens in Noordwijkerhout een paard gehuurd met de manege, kan me herrinneren dat je ook veel bos en duin hebt, wat natuurlijk ook erg leuk is. Is Meijendel ook een beetje leuk te rijden?

En is het misschien een idee om eerst een keer gewoon aan de hand te wandelen daar, of gelijk hopsa , erop en gaan met die banaan?
Hoe zit at eigenlijk met de fietspaden? Lopen de ruiterpaden vrijwel de hele tijd vlak langs fietspaden? Aangezien ik dan waarschijnlijk afgehankelijk ben van mijn vader op een fiets, aangezien wij geen door gewinterde strandpaarden en vriendinnen hebben.

Bij deze dan ook gelijk een vraag: WIE gaat er wel vaker naar het strand met zijn/haar paard, woont er vlakbij en/of is gewoon heel ervaren met de routes en heeft een doorgewintert strandpaard? Mij lijkt het nameijk verstandig om niet in mijn uppie dit avondtuur aan te gaan, dus als er iemand is die mij en mijn 5 jarige merrie wilt rondleiden op een van deze stranden en de duinen, dan zou ik dat heel gezellig vinden Haha!

LovingTweety

Re: Strand Meijendel / Noordwijkerhout - Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:49

Meijendel is heerlijk om te rijden, op het strand ben ik nog nooit geweest want ondanks dat mijn verzorgpaard 22 is doet hij niet onder voor een 3-jarige. Mij dus ook iets teveel risico met en paard wat niet van mij is.
In Meijendel zelf zijn we veel aan de ruiterpaden liggende fietspaden. Je komt elkaar telkens weer tegen.

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:02

Paden lopen niet continu langs fietspad. Dus per fiets volgen heeft weinig zin. Zoals je zelf al zegt erop stappen en rijden. Laat je paard gewoon rustig kijken en wennen aan het zee geluid. Wellicht kun je wel even afstappen als je de duin heuvel opgaat, mijn ervaring is dat sommige paarden dat toch wel spannend vinden. Als je al op de Veluwe gereden hebt kan je paard dit avontuur ook wel aan.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 08:27

Voor het eerst op het strand zijn veel paarden heel erg hyper dus wees daarop attent. Gewoon gaan rijden en veel plezier.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 08:35

EmMetjes schreef:
Paden lopen niet continu langs fietspad. Dus per fiets volgen heeft weinig zin. Zoals je zelf al zegt erop stappen en rijden. Laat je paard gewoon rustig kijken en wennen aan het zee geluid. Wellicht kun je wel even afstappen als je de duin heuvel opgaat, mijn ervaring is dat sommige paarden dat toch wel spannend vinden. Als je al op de Veluwe gereden hebt kan je paard dit avontuur ook wel aan.

Je komt idd niet continu langs een fietspad maar de paden overlappen elkaar wel vaak.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 08:42

In Noordwijkerhout kun je, als je op tijd bent, parkeren op de parkeerplaats bij 't duin en vanaf daar zo het ruiterpad op richting strand.
Ook kun je parkeren bij manege Bakker, dan moet je een heel klein stukje langs de weg.
Je kunt niet rechtstreeks het strand op, je eerst een stukje door de duinen.