Deken nu al op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marielle88

Deken nu al op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 14:50

Ik zag dat er al veel topics waren over dit onderwerp maar kon toch niet echt een gericht antwoord vinden op mijn vraag dus hier alweer een dekenvraag... Bloos

Ik scheer mijn paard maar 1x in de winter dus ik denk zo'n beetje eind december. Tot die tijd probeer ik hem zo dun mogelijk in de vacht te houden. Ik zie dat ze nu al een wat dikkere vacht ontwikkeld en had alleen een 400 gr deken die ik op doe na scheren. Dus ik een tussendeken gekocht waterdicht en 150 gr. (staat overdag buiten van 8 tot 5) maarr...ik had ik hem omgedaan en 2uur later een zeiknat paard aangetroffen met zweet tot aan puntje van zn oren!

Dus wat denken jullie? moet ze hier ff een dag aan wennen of is het echt nog te warm?

SteffiiY

Re: Deken nu al op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:50

Als je haar zowieso gaat scheren dan kun je beter nog even wachten met dekens, totdat je echt aan haar gaat merken dat ze het kouder krijgt.
Mensen hebben nu vooral dekens opliggen om de dikke vacht tegen te gaan Knipoog

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:54

die van mij heeft een heel dun denkentje op ook buiten om het haar wat tegen te gaan ik scheer dr eind oktober

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:54

Macho staat nu onder 200 gram dag en nacht, jopplin is al geschoren en staat onder 350 gram.
belle heeft een ongevoerde regendeken op, die wordt volgende maand geschoren.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:59

Het is sobiezo een beetje een raar weertje in nederland, dan weer koud dan weer warm..

Ik vind de deken die jij nu op wilt doen nog wel wat aan de dikke kant, als ik lees dat het van het weekend alweer 20 graden wordt.. maar je paard heeft natuurlijk ook ff tijd nodig om te wennen..

Ik zat er zelf ook mee, ik ben niet van plan mijn paard te scheren ik vond het zelf nog te warm voor dekens maar ze had het eigenlijk al wel nodig..
Dus ik heb nu 3 dekens, een regendeken 0gram die ze nu opheeft ( en daar heeft ze het al lekker warm onder) dan heb ik nog een tussendeken windwaterdicht van 150 gram die ze straks als het wat kouder wordt opkrijgt en dan heb ik nog 1 echte winterdeken.. Lachen Zo probeer ik het m'n paard zo aangenaam mogelijk te maken Tong uitsteken

Maar ach.. ze moeten er ook een beetje aan wennen natuurlijk..
Maar een zeike nat paard is wel weer iets Te.. Knipoog

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 17:22

SteffiiY schreef:
Als je haar zowieso gaat scheren dan kun je beter nog even wachten met dekens, totdat je echt aan haar gaat merken dat ze het kouder krijgt.
Mensen hebben nu vooral dekens opliggen om de dikke vacht tegen te gaan Knipoog

ja dat was ook mijn bedoeling Knipoog om het zo fatsoenlijk mogelijk te houden tot eind december

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:26

ik vrees dat ze wel eerder in de dikke vacht zal komen als je nu pas met dekens bent begonnen.
Wil je een wintervacht voorkomen, dan zul je in augustus , snachts al met dekens moeten beginnen.

Een koud nachtje zet de wintervacht al in werking.