Waarom geen ID controle op wedstrijd???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LGarabians

Waarom geen ID controle op wedstrijd???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 14:23

Hallo iedereen,

In de paardensport moet alles natuurlijk heel streng, je mag niet met een ander paard starten dan je eigen startkaart paard, je heb iedere wedstrijd kans op controle - chip chekken enz... wat ik mij nu afvraag is waarom je jezelf niet hoeft te legitimeren.

Bij het paard staat er nog op de startkaart wat aftekeningen, leeftijd, en ras dus frauderen word al iets moeilijker, wat ik mij nu af vraag is hoe weet de jury dat de gene die op het paard zit ook echt degene is die op de startkaart vermeld staat.
Het zal wel niet vaak gebeuren dat iemand anders rijd dan jij zelf (hoop ik) maar hoe zit het mocht het wel eens gebeuren??

Lietjuh_

Re: Waarom geen ID controle op wedstrijd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:25

daar heb ik ook wel eens over nagedacht, best apart, want als er iemand anders op je pony gaat zitten zou dat eigenlijk ongezien kunnen gebeuren, maar meestal lopen er natuurlijk wel mensen rond op een wedstrijd die je herkennen of erachter komen, maar bewijs het dan maar eens.!;) Ik hoop natuurlijk niet dat er iemand is die dit doet.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:27

Dat weet een jury dus niet.....als je wil frauderen kan dat vrij gemakkelijk, een wedstrijd ver weg uitzoeken waar niemand je kent. Maar dat geldt net zo goed voor met een ander paard op wedstrijd gaan, chipcontrole wordt vrijwel nooit uitgevoerd en geen jury heeft de tijd om uitgebreid je aftekeningen te controleren.

Maar als je betrapt wordt, zijn de rapen gaar. Dan kun je rekenen op een fikse boete én tevoetstelling van een aantal maanden want het is echt een forse overtreding.

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:34

Ik heb daar dus ook wel eens over nagedacht, want inderdaad als je kijkt waar er op een wedstrijd op gecontroleerd wordt dan lijkt het allemaal zoals jullie zeggen redelijk fraudegevoelig.
Ik zou het zelf absoluut nooit doen, maar met mijn eeneiige tweelingzus zou ik denk ik zelfs nog de ID-controle doorkomen als het moet Vork

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:34

toen ik een keer paspoort controle kreeg moest ik wel mijn ID laten zien Ja verder controleren ze het nooit nee. Wij hebben wel een keer meegemaakt dat er iemand anders op de pony zat Knipoog

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:44

Ik weet dat er bij ons in de buurt het een keer is gebeurt dat zusje van iemand op het paard zat. Puur om een winstpunt te halen om te mogen starten.
Zolang je geen ID controle heb en je naar een ander rayon gaat kun je dat blijkbaar zo doen.
Ik zou het niet eens durven

LGarabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 16:54

idd, ik zou dat ook niet eens durven - het heeft ook geen nut natuurlijk, want je kunt dan wel heel trots gaan vertellen "ik heb zo goed gereden" maar wie houd je dan voor de gek Zij zijn groot en ik is klein!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:10

Het zou geen gek idee zijn om dat in te voeren. Héééél vroeger bij de NBVR had je een startkaart met daarop je pasfoto, zouden ze eigenlijk weer moeten doen, is een kleine moeite en je sluit fraude weer een tukje uit.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 22:26

Moet je nog goed kijken als er iemand met zijn cap op, haar weggestoken, voor je auto staat....maar zou al een verschil zijn, alleen al omdat je pakkans een stuk groter is, zouden mensen minder frauderen want ik denk echt dat dit vaker gebeurt dan je denkt!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 05:53

Ach, als mensen willen frauderen doen ze het toch wel. Daar doet een vaak al antieke pasfoto niets aan af.

Misschien ook voor mensen een chip invoeren *LOL*

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 09:32

Het is écht lastig dit te controleren..
Met een cap op, haar netjes etc. zie je er vaak toch nog
anders uit dan op je ID. Bovendien zijn er zat
mensen die ook makkelijk onder zo'n IDcontrole uitkomen. Lachen
Maar helaas komt het ind wel af en toe voor, dat andere
mensen op een paard rijden,..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 10:28

judithh schreef:
Het zou geen gek idee zijn om dat in te voeren. Héééél vroeger bij de NBVR had je een startkaart met daarop je pasfoto, zouden ze eigenlijk weer moeten doen, is een kleine moeite en je sluit fraude weer een tukje uit.

Heel vroeger? Ik heb ook nog een startkaart van t KNHS met foto van mij en de pony erop.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 10:40

Charaz schreef:
judithh schreef:

Heel vroeger? Ik heb ook nog een startkaart van t KNHS met foto van mij en de pony erop.

Zou kunnen Knipoog Ik weet van mezelf dat ik bij de NBVR een pasfoto op mijn startkaart had en toen ik overstapte naar de KNHS die er niet opzat.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 10:41

De startkaart die ik met foto had van t KNHs is geloof ik 7 jaar oud.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:44

Bij de NKB moest ook een foto van jezelf met je paard op je startkaart. En dan zo dat je ook echt alle 4 de benen goed kon zien enzo.
Maar die startkaart heb ik nooit aan een jury hoeven laten zien, dus erg veel nut had dat ook niet. Clown

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:18

judithh schreef:
Charaz schreef:

Zou kunnen Knipoog Ik weet van mezelf dat ik bij de NBVR een pasfoto op mijn startkaart had en toen ik overstapte naar de KNHS die er niet opzat.

Ja heeeeel vroeger, Judithh stamt uit de oudheid Haha! Haha! Haha!
grapje hoor judith (leuk je weer eens te "zien" !!! )

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:48

Een vriendin van mij heeft wel eens in de plaats van haar nichtje gereden (nichtje reed op het paard wat vroeger van die vriendin van me was). Nichtje kon ineens niet meer starten vanwege een herexamen, maar het was een meerdaags concours dus het paard stond er toch. Was in een regio waar ze beide normaal niet reden, en het viel niemand op, en het nichtje had er een wp bij Tong uitsteken (hoewel ze die niet nodig had, want die reed ze zelf ook wel)