Hoe lang doen jullie met een paar leren laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wardie

Hoe lang doen jullie met een paar leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 13:44

Ben even benieuwd hoe lang jullie met een paar leren rijlaarzen doen!
Heb zelf Mountain Horse Highrider laarzen die nu zo'n 2,5 jaar oud zijn en ik vind ze nu al erg slecht worden, zijkant tussen leer en zool is kapot (dus natte voeten als je in een plas staat!) en ook bovenop zijn al wat stiksels los, verder is het leer ook behoorlijk uitgebeten.
Ze worden wel minimaal 4 keer per week gebruikt, maar bijvoorbeeld s'winters draag ik thermolaarzen, dus dan hebben ze zeg maar rust.
Vinden jullie dit normaal en kopen jullie ook om de zoveel jaar nieuwe of is dit eigenlijk veel te snel en kan ik volgende keer beter ander merk kopen? En zo ja, welke?
Alvast bedankt voor de reacties!

Anoniem

Re: Hoe lang doen jullie met een paar leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:47

Ik heb 4 jaar terug ongeveer een 2ehands paar derby's gekocht, en rijd er nu nog steeds mee Clown

Heb 1 keer de zool moeten laten lijmen en aan 1 kant zit er een nieuwe hak onder!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:47

Ik heb geen leren rijlaarzen. Maar mijn gewone leren laarzen zien er na 2,5 jaar intensief gebruik ook zo uit. Zool is gewoon te laten maken bij een schoenmaker, net als eventueel de hak. Stiksels blijven wel altijd goed zitten. Het is alleen de zool en het leer. Maar dat heeft ook te maken met onderhoud. Hoe meer je poetst hoe beter ze blijven.

Maar moet zeggen na een jaar of 4 zijn ze dan toch echt af en niet meer te maken.
Laatst bijgewerkt door Lous op 23-09-08 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:49

Mijn petri's zijn echt dood na 2 jaar. Maar dat heb ik altijd met die kachelpijpen. En natuurlijk ook aan onderhoud en dergelijke. Ik wandel gewoon vrolijk door modder heen met deze laarzen Lachen

Mijn andere laarzen, ariat's ook (de dressuur uitvoering met rits en veter) waren na een jaar, op de rits na, nog helemaal perfect! Alleen heb ik ze door constant gekloot met de rits toch weg gedaan Lachen

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 14:10

Oh, zo te lezen ben ik toch niet zo'n grote uitzondering! Ik heb ze wel regelmatig onderhouden met zo'n onderhoudssetje van Petrie, maar houdt ze ook altijd aan met mesten en loop er ook mee door de bagger dus dat zal ze dan wel weer geen goed doen.
Vroeg het me gewoon zo af, want ik vind het wel weer een hele investering om nu alweer nieuwe te moeten kopen!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:13

Ik doe nu al 6 jaar met mijn Petrie's. Maar ik onderhoud ze goed en mest er niet mee uit. Wel moet ik zo nu en dan de stiksel aan de binnenkant bij mijn enkel laten maken en heb ik de zool een keer laten vervangen. Uiteraard zijn er ook wat gebruikssporen aan de binnenkant (dus deel dat tegen zadel/paard aan ligt) te zien, maar verder zien ze er hardstikke netjes uit. En ik heb die 6 jaar toch bijna dagelijks ermee gereden.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:16

mijn cavallo's zijn nu 7 jaar oud en nog steeds heel mooi(verzorg het leer goed )
maar ik wil zelf wel wat anders ik denk aan lipica,s
ik moet op maat gemaakte laarzen Bloos maar zal dat merk te meten zijn met de kwaliteit die ik heb met mijn cavallo's
de prijzen verschillen wel Clown

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:33

ik heb mijn petries in december een jaar, en de coating laat nu al los Clown
dan loop ik er gewoon mee op stal, door de wei (Blubber) en rijd ik er mee (vooral mijn kunstof zadel helpt mee aan de vernieling) Knipoog

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:40

Mijn laarzen van Subirac zijn ondertussen acht jaar oud geloof ik... Eerste zes jaar intensief gebruikt, de laatste twee jaar rij ik nog maar 1/2 keer per week. Moet wel zeggen dat ik érg laks ben in onderhoud Clown . Ik borstel af en toe het zand er eens af, vet ze misschien drie keer per jaar in, loop er mee door de blubber, loop er mee in de stal,.. Maar al zeg ik het zelf: ze zien er echt gewoon nog goed uit. Mijn rits begint nu wat te lossen, aan de onderkant, iets boven mijn hiel ongeveer. Hier zit ze een beetje los, waardoor ze dus ook nietmeer waterdicht zijn.

Maar verder zijn ze nog top. Het leer ziet er nog goed uit, zolen blijven hangen waar ze moeten hangen, stiksels blijven zitten waar ze moeten zitten. Ik ben een tevreden mens Vork

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:42

Ik doe er 2 jaar mee.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:17

Ik heb Cavallo's staan die nu 7 jaar oud zijn. Pas ze helaas niet meer, zien er uit als nieuw. Verder heb ik een paar Mountain Horse laarzen die ik 3 jaar heb. Met het laatste paar altijd door de modder, slecht schoonmaken etc. Die had ik echt gekocht voor erbij.

Nu heb ik sinds een paar weken Rectilignes en hier hoop ik weer heel lang mee te kunnen doen Lachen

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:20

Petries met rits en elastiek. Draag ze dagelijks, mest er niet mee uit maar moet wel geregeld door de bagger. Er zitten inmiddels sleutelringen in plaats van lipjes aan want die zijn afgebroken en dit is sterker.
Nu drie jaar en ze moeten nog zeker een jaartje mee... Blijven poetsen dus....

SpeedyValena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:12

Ik doe nu 1 jaar met mijn Petrie's. En ze zien er nog super uit,en heb ze elke dag aan..

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:54

Heb Cavallo's doe er inmiddels al 9 jaar mee en heb ze zeer regelmatig aan zowel op concour als thuis en als ik ze op stal aanheb en moet uitmesten de ik ze echt niet uit. Verzorg ze wel 1 keer in de week heb model met rits tot onderaan en veters aan de voorzijde. Al zeg ik het zelf op 1 klein krasje na zien ze er nog super uit. Heb al wel een keer de zool laten vervangen omdat die versleten was.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:57

ik heb ze nu bijna 3 jaar

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:18

Met mijn vorige paar niet zolang, die waren al gauw te klein. Deze laarzzen heb ik nu sinds mei/juni vorig jaar..

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:44

Heb de mijne nu bijna 2 jaar, en ze worden wat minder.
Moet ook zeggen dat ik er door de modder en mest mee bagger en iedere dag draag. Ze hebben heel wat verduren. Máár vet ze wel regelmatig in!

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:49

Ik heb derby's. Rij er zoon drie paarden per dag mee en heb ze nu 1,5 jaar en zijn echt aan vervanging toe. Huilen

8bier8suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:58

ik heb nu al 3 jaar mijn leren laarzen.

janou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 15:22

ik doe er zowat 2 jaar mee, de duurste zijn dan zelfs ook al kapot

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:49

Ik ook ongeveer 2 jaar.

herlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:27

ik heb er 3 jaar over gedaan!
maar dan moet ik ook echt nieuwe hoor!
want mijn hakken zijn helemaal versleten en er zit een gat in dus ik
moet egt een nieuw paar!!1 Haha! Bloos

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 07:08

herlinda schreef:
ik heb er 3 jaar over gedaan!
maar dan moet ik ook echt nieuwe hoor!
want mijn hakken zijn helemaal versleten en er zit een gat in dus ik
moet egt een nieuw paar!!1 Haha! Bloos

Daar zou ik dus geen nieuwe laarzen voor kopen. Hup naar de schoenmaker, nieuwe zolen eronder en klaar zijn we weer voor een jaar. Stukken goedkoper.