Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Scum schreef:Klacht indienen.... waar dan ergens?
Was er geen ringmeester? Die had je er even op af kunnen sturen. Als die er niet is zou ik na afloop even naar het secretariaat zijn gegaan om te melden dat het volgende keer ook anders kan.
Misschien zou ik zelf ook even naar het andere jurylid zijn gelopen om afspraken te maken.
Vervelend voor de ruiters zeg. De volgende keer op een andere wedstrijd durven ze ook niet naar binnen te rijden.
Ik heb overigens ooit meegemaakt dat ik in de eerste ring wel naar binnen mocht (M, maar je kon niet om de ring heen). En vervolgens in de 2e ring een jury aantrof die de reglementen niet kende en iedereen verbood om daar naar binnen te rijden.
astridh schreef:Ik jureerde vandaag de 2e proef b/l op een wedstrijd en het viel me op dat de ruiters steeds achterin bleven rondrijden en niet direct de baan in kwamen. Het bleek dat ze bij de jury waar ze de eerste proef gereden hadden de baan uitgestuurd waren, ze mochten pas naar binnen na het signaal van de jury. Ik vond het erg vervelend voor de deelnemers dat ze zo in de war gebracht werden. Het is tenslotte toegestaan om direct na het groeten van je voorganger de baan in te gaan om te verkennen. Toen ik klaar was was de eerste jury al weg dus ik heb haar er niet op aan kunnen spreken. Vraag me af wat andere juryleden in zo'n geval zouden doen, tussendoor de jury aanspreken of gewoon niets doen? Met name voor beginnende combinaties is het dodelijk lijkt me, je bent al gespannen, paard of pony is gespannen en dan wordt je nog eens met zoiets geconfronteerd.
roanda schreef:Scum schreef:Klacht indienen.... waar dan ergens?
Was er geen ringmeester? Die had je er even op af kunnen sturen. Als die er niet is zou ik na afloop even naar het secretariaat zijn gegaan om te melden dat het volgende keer ook anders kan.
Misschien zou ik zelf ook even naar het andere jurylid zijn gelopen om afspraken te maken.
Vervelend voor de ruiters zeg. De volgende keer op een andere wedstrijd durven ze ook niet naar binnen te rijden.
Ik heb overigens ooit meegemaakt dat ik in de eerste ring wel naar binnen mocht (M, maar je kon niet om de ring heen). En vervolgens in de 2e ring een jury aantrof die de reglementen niet kende en iedereen verbood om daar naar binnen te rijden.
Je kan altijd een klacht indienen bij de federatievertegenwoordiger.
En het secretariaat/ringmeester heeft hier helemaal niets over te zeggen wat de jury besluit hoor!
Ben zelf secr. en wedstrijdruiter, en heb het beide ook al mee gemaakt, heel vervelend.
Bij ons kunnen ze niet om de baan heen, en dat bespreek ik dan ook direct met de juryleden.
Als ik zelf op wedstrijd gaat heb ik het stukje reglement waarin dit uitgebreid staat uitgeprint en op zak!![]()
Maar in dit geval was het leed al geschied en is het een oneerlijke zaak om halverwege de rubriek de jury er op attent te maken zodat de rest dus wel in de ring mag starten.
Maar voorop gesteld vind ik het persoonlijk een hele slechte zaak als de juryleden dit veelbesproken discussie punt nog niet weten........