Kampina Brabant, men /ruitervacantie, Appartement en tips a.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Kampina Brabant, men /ruitervacantie, Appartement en tips a.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 17:01

Voor volgend voorjaar,ben ik op zoek naar mooie adresjes voor onze men/ruitervacantie.
Ik heb al veel adressen zo verzameld voor Drenthe en de Veluwe, maar ben absoluut niet bekend met Brabant.
Waar moet je zijn voor uitgestrekte routes, te paard en mennend,de mooie heide en uitgestrekte bossen, waar we onbeperkt kunnen rijden, weinig over de weg moeten, veel zandpaden zijn en ook nog leuke eethuisjes te vinden zijn?
Belangrijk voor ons is,we reizen met 2 gezinnen, dus 2 acco's zijn van belang,naast of bij elkaar, honden mee,weide voor ongeveer 5 pony's en 3 paarden.
het appartement hoeft niet luxe, maar wel gezellig en schoon, douche ,toilet en keuken zijn een vereiste.
Hoop noten op mijn zang, maar door dit forum kom je aan fijne tips, en wie weet ook een ander.
Wie heeft er tips voor Brabant, 2 appartementen, direct of nabij bos en weidegang?
Belangrijk is nog wel, dat er dagtochten gereden kunnen worden,en daarbij niet of weinig over de weg, net als wat we in Drenthe of de Veluwe aan mogelijkheden hebben....

Silence

Re: Kampina Brabant, men /ruitervacantie, Appartement en tips a.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:07

In onze omgeving (maarheeze, Zuid/Oost Brabant tegen de Limburgse grens), heb je echt ontzettend veel bossen.
Heide, bossen, vennen, allemaal afgewisseld.
En je komt geen auto tegen.
Het bos hier heeft standaard ruim 60km ruiterpaden en dan kun je nog verder rijden richting Belgié aan de ene kant, richting het Noorden aan de andere kant en Duitsland aan weer een andere kant. En je kunt de oversteek maken(wel onder snelweg door of er overheen) naar de Weerter en Budelerbergen. Dit is een gebied van ruim 1000 hectare Knipoog
Qua accomodatie´s kan ik je niet echt helpen, aangezien ik hier zelf woon.
Maar op mijn ruiterkaart staan wel allerlei overnachtingsadressen. Die kan ik je wel mailen als je zou willen.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 17:36

Klinkt prima, als je dat wilt doen, graag.....
Nou lees ik wel es wat van jouw ervaringen hier op Bokt, is het terrein te vergelijken met de Veluwe, ik weet niet of je wel es in Drenthe hebt gereden, wij zijn pas in Vierhouten geweest, ook heerlijk om te rijden, en bij Kootwijk zijn we ook geweest, ook super.
Het zal qua afstand bij ons vandaan ook wat korter zij naar Denthe rijden we zo 3,4 a 4 uur, Veluwe redden we met 2,5 uur.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:05

Op sommige stukken is het te vergelijken met de Veluwe.
Maar soms ook weer helemaal niet.
Is ook heel erg afwisselend, dus op sommige plekken zal het ook iets weg hebben van Drenthe.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 08:27

Maar pas op met de dazen in Brabant. In mei kan het soms al een probleem zijn, maar juni is eigenlijk al niet leuk meer. Ik heb jaren rondgereden in het gebied Eindhoven-Someren.
Mijn oude sok was kennelijk "niet te vreten" voor die beesten want ik had er weinig last van, maar als ik met anderen was, was dat voor hen vaak helemaal niet leuk. Het enige wat echt werkt is Bremse-bremse en ook dat geeft het na verloop van tijd op.
Overigens geldt dit in mindere mate ook voor Drenthe en de Veluwe. Waar ik nu woon (Ede) is de Ginkelse hei bijvoorbeeld geen probleem, maar het Lunterese bos is een absolute afrader in die tijd, terwijl het Edese bos weer top is om te rijden, het hele jaar door.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 08:28

Ligt eraan, dit jaar hebben we er echt ontzettend weinig gehad.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 09:55

We gaan in de Meivacantie, zoals ieder jaar, in Drenthe en de Veluwe nog niet 1 daas gezien, wel afgelopen Juli op de Veluwe, maar ook dat viel me erg mee, gelukkig.
Hier aan zee zijn ze er helemaal niet, of hij moet verdwaald zijn.....
Brabant weeet ik van, dat het daar erg kan zijn, collega's van mijn man wonen daar en hun paarden staan s'nachts buiten en overdag binnen, dan weet ik genoeg voor de zomer.
Volgend jaar zomervacantie gaan we weer naar de Veluwe, nu nog even de gaatjes vullen van de Meivacantie, die is nu al 3 jaar super mooi geweest, met ideale omstandigheden qua weer...
Ik sta nog steeds open voor suggesties voor accomodatie's, maar op internet zie ik wel dat het nog niet zo uitgebreid is als eerder genoemde gebieden, het zal nog in opkomst zijn, hier leeft het ook nog niet zo, zou zo mooi zijn als meer boeren/verhuurders er op in zouden springen!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 09:58

je hebt speciale ruiterkaarten, ik heb er thuis een liggen die geloof ik 'van duinen tot mortelen' heet.
daar staan accomodaties ook op aangegeven. de stal waar ik nu sta is één van die accomodaties waar je je paarden kan stallen en waar je een nachtje kunt overnachten (douche, bedden etc beschikbaar).

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 10:08

Dank je Silvabol, maar zon accomodatie is vast leuk met een paardenkamp, maar niet met 2 gezinnen met aanhang, we willen een huisje/chalet o.i.d, dan heb je ook wat privacy.
Mocht je nog wat adresjes weten, graag hoor.....

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:22

ok helder Ja er staan talloze accomodaties op die kaart en daar zitten inderdaad meerdere gradaties in. Uberhaupt aan de loonse en drunense duinen (daar is het moooi Haha! ) móeten er wel chaletjes zijn. Maar daarvoor zal je die kaart moeten raadplegen...

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 10:38

We zijn daar es een dagje geweest, geparkeerd bij een restaurant, vlak tegen een hele hoge zandverstuiving aan.
Ik had het idee, dat we het daar in 1 dag wel gezien hadden, mooie rondrit gedaan, wat gegeten onderweg, leuk voor een tripje hiervandaan uit.
Wrs is het veel groter, maar dat hebben wij niet ontdekt, we hadden wel een kaart, maar echt goede richting aanwijzers heb ik niet gezien.
Wat me wel opviel, dat het daar echt druk is, alles wandelt, fietst, en doet zijn ding, vlak naast elkaar, we zoeken toch meer de ruimte en rust, zijn dus gewoon verwend met onze vorige locatie;s......

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:03

Met hoeveel personen zijn jullie in totaal? Als je met 8 of minder bent is ons vakantiehuis misschien wel iets voor jullie. Volop uitrijmogelijkheden, weidegang en stalling aan huis. Voor meer info: ww.peelhoven.nl

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 13:59

Noppert schreef:
Met hoeveel personen zijn jullie in totaal? Als je met 8 of minder bent is ons vakantiehuis misschien wel iets voor jullie. Volop uitrijmogelijkheden, weidegang en stalling aan huis. Voor meer info: ww.peelhoven.nl

Heb ik al bekeken, maar we willen de vrijheid van 2 aparte huisjes, niet onder 1 dak met 3 honden, 4 kinderen en 4 volwassenen, dan krijgen we wrs de kriebels van elkaar......
Ziet er verder prima uit.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:23

mammaslamma schreef:
Noppert schreef:

Heb ik al bekeken, maar we willen de vrijheid van 2 aparte huisjes, niet onder 1 dak met 3 honden, 4 kinderen en 4 volwassenen, dan krijgen we wrs de kriebels van elkaar......
Ziet er verder prima uit.

Mocht het echt niet lukken om 2 aparte huisjes te vinden, dan zou het bij ons qua ruimte toch zomaar kunnen Haha! . Het woord vakantiehuis is waarschijnlijk erg misleidend, het is namelijk gewoon een woonhuis, mijn man heeft er vroeger zelf gewoond als lid van een gezin met 6 kinderen. Het huis heeft waarschijnlijk meer ruimte als veel mensen zelf thuis hebben Knipoog . Woonkeuken van ruim 30 m2, woonkamer van ruim 20 m2, grote afgesloten tuin van 600 m2 en een stuk van 400 m2 niet afgesloten.
3 honden zijn geen probleem en zelf hebben we 5 kinderen, dus van 4 zijn we niet onder de indruk Haha!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 19:33

Dat zal best kunnen,we zitten nu ook vaak in 1 huisje qua eten etc, maar ben dan ook weer blij als ik weer naar mijn eigen domein kan gaan, lezen in alle rust, in je blote kont lopen, noem het maar op, gewoon je eigen stekkie.........

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:47

Heel begrijpelijk, succes met zoeken en alvast heel veel plezier straks!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:51

In de laatste Bit stond een meerdaagse trektocht door Brabant en Limburg, met kaart en overnachtingsplaatsen. Misschien dat je daar wat aan hebt=

I_n_g_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:36

Oisterwijk is een heel leuk en touristisch dorpje in n-br. Je kunt er super goed in de bossen rijden en in natuurgebied de Kampina (echt super om er te rijden). Echt genoeg te beleven! Naast Oisterwijk ligt het boerendorpje haaren en daar zijn heel veel boerderijen (en ook kampeerboerderijen) waar je ook vast je paarden kan stallen. het is dan ongeveer 10 minuten rijden met de auto en je zit in de loonse en drunense duinen.

Je kunt een keer komen kijken of je het gebied leuk vind. wij verhuren buitenritten door de oisterwijkse bossen en de Kampina op friese paarden. www.koetsierderij.nl
Kom een keer gezellig rijden, dan laten wij je het gebied zien!

Groetjes Inge