[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

taartjee

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:12

Ik kom hier ook eventjes koekeloeren.
Ik heb sinds kort mijn eigen shet van wel 83 cm groot en ben op zoek naar dekens voor hem. Hij draagt nu dekens van maat 85/110 maar deze zijn echt veel te groot. De zoektocht naar fatsoenlijke regendekens in de maat 80/105 of 75/105 is begonnen, maar overal waar ik kijk zijn de dekens maar met een Denier van 600 terwijl ik echt minimaal 1200 wil hebben, omdat hij wel 24/7 buiten staat en zelf kan kiezen waar hij gaat en staat.

Ik heb wel wat opties gevonden en toen zag ik een deken van HB Ruitersport, in de maat die ik zoek met ook nog een fantastische print, maar zonder Denier erbij. Weet iemand hier heel toevallig hoeveel Denier die deken zou kunnen zijn?

Ook echt op zoek naar goede tips voor die kleine maatjes. Ben de hele avond al aan het zoeken, heb ook ChatGPT laten zoeken, maar kom zo weinig tegen in de juiste Denier met de juiste maat. Dus alle tips zijn welkom!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:17

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:23

Ik ben bang dat de Amigo te lang gaat zijn, maar het is zeker het proberen waard. Dankjewel!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:37

Ik heb de amigo petit, maar ik weet eigenlijk niet uit mijn hoofd hoeveel denier die is.
Mijn shet is daar altijd droog mee gebleven. Die staat ook 24/7 buiten en was andere jaren geschoren.
Inmiddels past ze de petit niet meer.
Ik heb nu de agradi bucas, die bevalt ook prima.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:42

Ik ben op zoek naar een goede deken met goede prijs kwaliteit verhouding voor mijn oudje van 32 die 24/7 buiten staat.

Liefst 50 grams, met losse hals of wug/ halve hals in maat 175 verkrijgbaar.

Wat is een goede stevige deken die echt goed waterdicht is?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:50

Sky_As schreef:
Ik ben op zoek naar een goede deken met goede prijs kwaliteit verhouding voor mijn oudje van 32 die 24/7 buiten staat.

Ik vind de kramer deken echt enorm fijn!
Mijn 4 jarige sloopkogel gaat daar nu haar 2e seizoen mee in. Vanaf 9 okt hebben ze 20% korting op alle dekens.

Bij de schoft hebben ze extra foam.

https://www.kramer.nl/NIEUW/Paard/Paard ... .105.CF%3e

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 09:55

Damelza schreef:
De XL zat net zo

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Is het omklappen wat je hier zo ziet aan de voorkant redelijk normaal voor de amigo?

Ik heb nu de XL opgedaan, maar weet ook niet zo goed meer wat ik nog zou kunnen proberen

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 09:55

Goed waterdicht ook?
De prijs is prima, alleen voor dat geld heb je nu bijvoorbeeld ook de lemieux arika, en k vraag me af of die niet beter is dan....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 11:11

De lemieux Arika ligt super op mn paard, maar over de waterdichtheid ben ik totaal niet te spreken. Ga voor hem maar weer terug naar Amigo bravo 12 denk ik.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 12:31

Stal_Fiore schreef:
Iemand een tip hoe ik het kan oplossen dat het kleine magneetje aan de binnenkant van m’n Bucas dekens steeds los gaat?

Hier gebeurd het maar bij 1 van de 5 of 6 die ik heb en daar is het magneetje een beetje verroest. Ik twijfel om gewoon een nieuwe aan te schaffen en hem te vervangen, want nog niks gevonden om hem vast te laten zitten. Deken blijft wel keurig liggen verder, behalve klein stukje naar binnen vouwen op de borst. Maar dat doet die niet als magneet vast blijft. En eerlijk, het is gewoon vervelend idd terwijl ik het de ideale sluiting vind verder.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 13:46

taartjee schreef:
Ik kom hier ook eventjes koekeloeren.
Ik heb sinds kort mijn eigen shet van wel 83 cm groot en ben op zoek naar dekens voor hem. Hij draagt nu dekens van maat 85/110 maar deze zijn echt veel te groot. De zoektocht naar fatsoenlijke regendekens in de maat 80/105 of 75/105 is begonnen, maar overal waar ik kijk zijn de dekens maar met een Denier van 600 terwijl ik echt minimaal 1200 wil hebben, omdat hij wel 24/7 buiten staat en zelf kan kiezen waar hij gaat en staat.

Ik heb wel wat opties gevonden en toen zag ik een deken van HB Ruitersport, in de maat die ik zoek met ook nog een fantastische print, maar zonder Denier erbij. Weet iemand hier heel toevallig hoeveel Denier die deken zou kunnen zijn?

Ook echt op zoek naar goede tips voor die kleine maatjes. Ben de hele avond al aan het zoeken, heb ook ChatGPT laten zoeken, maar kom zo weinig tegen in de juiste Denier met de juiste maat. Dus alle tips zijn welkom!

Bij Nika horseproducts? Zag in ieder geval 1 deken die in de juiste maat beschibaar is:
https://www.nikahorseproducts.nl/shetla ... ering.html

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:58

manzano schreef:
De lemieux Arika ligt super op mn paard, maar over de waterdichtheid ben ik totaal niet te spreken. Ga voor hem maar weer terug naar Amigo bravo 12 denk ik.

Bedankt, ja dat is wel echt een vereiste want 24/7 buiten.... Dan ga ik denk ik ook maar voor amigo

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 15:00

Sky_As schreef:

Lemieux kudos.

Is echt top waterdicht.

Beter dan de arika of amigo dekens :j heeft een hele hoge waterdichtheid kolom.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 15:05

Ja maar die valt dan weer in een prijsklasse dat je ook bucas of duurdere horseware hebt zoals rhino....

Dus dan zou ik misschien weer eerder voor bucas smartex gaan.
Maar eigenlijk zou ik liever net een prijsklasse lager gaan zitten als dat lukt.....

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 15:15

Dat komt omdat ze net zo goed al dan niet beter zijn :D

Dat ligt gewoon aan de pasvorm van je paard wat dan beste is.

Amigo heeft een waterkolom van 3000 dat is net zoveel als een simpele huismerk epplejeck deken bijvoorbeeld.

Die saams deelt heeft wel hoge waterkolom

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 15:17

Haha ja ik begrijp dat hoe duurder hoe beter hoor.... Voor mijn andere pony heb ik bucas smartex, maar eigenlijk wilde ik voor mijn oudje voor een iets goedkopere gaan omdat ik er een beetje van uit ga dat de deken geen 5 jaar meer mee hoeft.

Beetje dubbel dus.....

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 15:24

Sky_As schreef:
Haha ja ik begrijp dat hoe duurder hoe beter hoor.... Voor mijn andere pony heb ik bucas smartex, maar eigenlijk wilde ik voor mijn oudje voor een iets goedkopere gaan omdat ik er een beetje van uit ga dat de deken geen 5 jaar meer mee hoeft.

Beetje dubbel dus.....

En anders toch een smartex kopen en dan eventueel verkopen als je oudje hem niet meer nodig heeft? Als hij een beetje in goede staat blijft is die echt nog wel te verkopen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 15:26

Welke site geeft ook die waterdichtheid duidelijk aan per merk?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 16:12

Iemand hier ervaring met de optimo liners van Rambo gebruiken onder een “normale” horseware deken? Ik heb nu de optimo weer op liggen, maar de pasvorm is niet ideaal meer voor mijn merrie die nu wat slanker is (eerder was ze te dik en drachtig) en ik hou van het gebruik van liners, maar om nu weer een compleet nieuwe set te gaan kopen gaat mij ook wat te ver :') andersom deed ik vroeger wel “normale” liners onder de optimo

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 16:16

Voor mijn jonkie nu een amigo bravo deken. Dit jaar blijft ze denk ik onder een deken staan, volgend jaar lekker zonder. Als ze straks uit een deken gegroeid is, wil ik wel investeren in een rhino deken. Ook al staan ze bij mij in principe zonder en is het voor "nood".

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 17:19

SharonIndezz schreef:
Iemand hier ervaring met de optimo liners van Rambo gebruiken onder een “normale” horseware deken? Ik heb nu de optimo weer op liggen, maar de pasvorm is niet ideaal meer voor mijn merrie die nu wat slanker is (eerder was ze te dik en drachtig) en ik hou van het gebruik van liners, maar om nu weer een compleet nieuwe set te gaan kopen gaat mij ook wat te ver :') andersom deed ik vroeger wel “normale” liners onder de optimo

Yep, ik.
Sterker nog, ik geloof dat ik nog alleen liners van de optimo heb en gebruik ze niet alleen voor de optimo zelf maar ook voor de original, supreme en de wug :) .

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 18:57

Oh wat goed Tnx!! Dat scheelt weer in de portemonnee :')

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 21:04

Ik heb ook Optimo onder amigo en onder PE titan. Gaat heel prima.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 14:05

Ac_tion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 17:32

different1 schreef:
Heeft iemand hier al ervaring met deze deken?

https://www.kramer.nl/Paard/Paardendeke ... ..125.S%3e

Ik heb deze in huis gehad om te passen, helaas te groot. Ik vond het ook een gekke pasvorm, maar dat kan ook aan de pony liggen want vrijwel alles ligt raar op hem :') Deken voelde wel degelijk!