[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelszz_

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 22:26

Afbeelding
Afbeelding
Hoi allemaal
Willen jullie mee kijken / mee denken ?
Al zijn winterdekens zijn van Bucas in dezelfde maat. En dit gaat altijd goed. Alleen nu z’n BuZz off rain niet. Hij heeft mega plekken van de buikflap. Dus die al vervangen voor gewoon buik singels. Maar nu begint ook z’n boeg helemaal kaal te worden.

Van de winter maakte ook alle dekens zijn borst kaal op de Bucas na. Foto’s van de plek van de buikflap toegevoegd. Was van een keer dragen al zo mis. En foto’s van de bouw van het paard om voor jullie mee te denken.

Hij draagt van Bucas deken maat 5.6 of te wel 120/168. Terwijl hij kwa stokmaat toch echt 1,55 m is. Ik weet het even echt niet meer.

Afbeelding
Afbeelding

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 07:24

Hier de vliegendeken van Dominick geprobeerd. Zat bij die van mij nog strakker bij schoft en borst dan haar huidige is v amigo geloof ik.

Is het nog de moeite waard om de protector te proberen met v-front?

Mijn paard is rond de 165 en best heel stevig gebouwd. Ook omdat ze wat overgewicht heeft, maar zal nooit een heel slank paard worden.

Afbeelding

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 13:05

Jammer dat de Dominic niet beviel! Die staat ook nog op mijn lijstje om te proberen, maar als ik jou zo hoor is het waarschijnlijk geen goede optie :(
Ik heb nog de Vario deken van Drunense ruiterhuis geprobeerd omdat die een v-sluiting heeft, maar helaas, echt mega strak op de schoft. Dat is bij elke vliegendeken ons probleem... -O-

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 13:37

Heb je een Shires al geprobeerd? Die ligt bij mijn redelijk brede KWPN-er goed

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 16:50

Welke van shires? Want zie met en zonder loopsplit ?

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 19:36

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 21:38

Maar dat is een eczeem deken. Die zijn veel warmer dan vliegendekens dus als je paard geen eczeem heeft zou ik die niet opleggen

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 21:48

Degene zonder loopsplitten is de vliegendeken, maar die vind ik ook erg dik en warm. Het is jammer dat ze geen deken met maas hebben.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 21:51

Samantha89 schreef:
Kan iemand mij misschien vertellen uit ervaring welke deken minder snel zou scheuren? Het is niet zo dat mijn paard een sloper is, maar heel soms neemt hij de bochten de schuilstal in niet zo ruim :+
Volgens mij is die ik nu heb van euroriding ribstop 1200 denier.
Ik lees dat amigo bravo xl een polyester 1200 denier heeft, gaat dat snel stuk? Want zo ja, dan leg ik toch liever wat meer neer voor een Rambo original. Alleen bij die ben ik ook weer bang dat die snel gaat doorlekken omdat ik nu al een aantal verhalen daarover heb gelezen op bokt. En het is allemaal toch echt wel een hoop geld :=

Ik was van plan de Rambo Turnout te bestellen 1680 denier klinkt sterk . https://hypostore.nl/rambo-1680d-turnou ... gJovvD_BwE
De amigo bravo heb ik een paar jaar met plezier gebruikt trouwens .Goede kwaliteit deken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 22:28

Miriam91 schreef:
Maar dat is een eczeem deken. Die zijn veel warmer dan vliegendekens dus als je paard geen eczeem heeft zou ik die niet opleggen

https://agradi.nl/products/shires-vlieg ... ombo-grijs

Dit is de vliegendeken.
Maar nog steeds vrij dik.
Pasvorm voor de bredere paarden wel fijn

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 23:09

Ik heb ook zo'n Highlander combo zonder maas, maar geen eczeem deken. Weet even de exacte naam niet, maar echt top deken. Paard heeft het hieronder koelste van de hele kudde. Niks geen zweet, terwijl ze het snel warm heeft.

Edit.. even de verpakking opgezocht; Highlander Plus Fly Sheet Combo Rug https://share.google/Nj9RJg0CnkrXHg5Pl

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:53

Gevonden idd
Alleen helaas nergens meer in mijn maat..
Ziet eruit als een comfortabele deken.

manzano schreef:
Ik heb ook zo'n Highlander combo zonder maas, maar geen eczeem deken. Weet even de exacte naam niet, maar echt top deken. Paard heeft het hieronder koelste van de hele kudde. Niks geen zweet, terwijl ze het snel warm heeft.

Edit.. even de verpakking opgezocht; Highlander Plus Fly Sheet Combo Rug https://share.google/Nj9RJg0CnkrXHg5Pl

Fleurdelys

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:54

Hoi allemaal! Deze week wordt mijn (hopelijk) nieuwe topper gekeurd en mag ik als alles goed is op zoek naar geschikte dekens. Ik heb hiervoor altijd brede, barokke paarden gehad die een big neck nodig hadden.. :')

Maar nu.. welke dekenmerken/type is geschikt voor een smalle KWPN van 1.65 met hogere schoft? Ben in dit model paard totaal niet thuis haha! En welke maat hebben jullie smalle warmbloeden rond die maat? Zal haar uiteraard later nog moeten opmeten.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:24

DuoPenotti schreef:
Miriam91 schreef:

https://agradi.nl/products/shires-vlieg ... ombo-grijs

Dit is de vliegendeken.
Maar nog steeds vrij dik.
Pasvorm voor de bredere paarden wel fijn

En heeft deze een lage voorsluiting? Bij de mijne is elke keer het probleem dat de schoft afgekneld wordt zodra het hoofd naar beneden gaat. Dus ik heb niet zozeer een brede halsopening nodig maar een hoge

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:47

Lager dan veel andere, maar zeker niet laag laag.
Ik heb hem hier ook en doe de bovenste gesp op het langste gat en de onderste dicht. Zo blijft er net wat meer ruimte voor de halsaanzet

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:32