Handschoentjes, waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:59

Ik heb vroeger nooit met handschoenen gereden, maar sinds 3 jaar wel ofzo. Rij nu heel af en toe zonder handschoenen, maar dan zitten mijn handen gelijk weer onder de blaren. Verder heb ik nogal snel last van koude handen. Vandaar.:P

keeslover2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:41

het is misschien heel raar
maar als ik met handschoentjes rij krijg ik juist koude handen
dus doe ik het alleen met wedstrijden omdat het dan moet
thuis nooit, ik vergeet ze trouwens ook heel vaak aan te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:45

Ik heb doordat mijn vel rondom mijn nagels best gevoelig is, het al wel een paar keer gehad dat een van mijn vingers bloedden door de teugels.
Vind daarom handschoentjes erg handig. :)
Ik heb vanmezelf al koude handen dus helpen alleen echt skihandschoenen daartegen, dus heeft nogal weinig nut als ik paardrijhandschoenen aantrek, van welk merk ook ;)

angel29

Re: Handschoentjes, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 01:08

Ik rij wel met handschoentjes (meestal wel) ik krijg echt blaren van de teugels. En ik rij gewoon recreatief hoor

Dorien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:59

Ik rij meestal met handschoentjes, het is warmer en ik vind het gewoon fijner rijden. Maar in de zomer rij ik niet met handschoentjes. ;)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 00:10

Ik rij altijd met handschoenen aan, zonder krijg ik onherroepelijk blaren en niet omdat ik zo gemeen ben met m'n handen. Ik krijg tenminste altijd te horen van mijn instructeur dat ik de teugels steviger vast moet pakken! Plus, in de winter is het ook nog eens lekker warm.

marletjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 08:45

Ik draag ze voor de kou,en dan heb je meer grip op de teugels,maar ook voor het schuren van de teugels

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:57

ik heb ze aan voor de warmte.
Maar ook voor de teugels, ik heb rubberen teugels en dat schuurt nogal.

xMaykee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:59

Ik rijd eigenlijk nooit met handschoen. Alleen in de winter omdat ik het anders koud heb. In de zomer heb ik een paard voor iemand gereden en deze was wel enorm sterk, toen heb ik ook handschoenen aangedaan omdat heel mijn handen openlagen.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:01

In de winter rij ik sowieso met handschoenen, anders vries ik na 10 minuten van m'n paard af. In de zomer ligt het eraan, dan doe ik het niet altijd. De ene keer wel en de andere keer niet, ligt aan de training die ik van plan ben :)

angel29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:42

_Lisanne schreef:
In de winter rij ik sowieso met handschoenen, anders vries ik na 10 minuten van m'n paard af. In de zomer ligt het eraan, dan doe ik het niet altijd. De ene keer wel en de andere keer niet, ligt aan de training die ik van plan ben :)

_O- ja inderdaad met die kou

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:58

Het is bij mij ook meer een gewoonte geworden, s'winters heb ik ze sneller aan omdat het nogal koud is.
en als ik koude handen krijg, heb ik snel last van me handen en verlies ik steeds mijn teugels.
overgens als mijn handen warm worden en zweten verlies ik ook mijn teugels steeds
en omdat ze zweten krijg ik weer sneller pijnlijke plekjes, dat verkom ik toch liever ;)
en met handschoentjes houd ik beter grip op de teugels (ik kan mijn linkerhand niet volledig sluiten)

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:53

Toen ik nog dressuurmatig reed gebruikte ik wel altijd handschoentjes,
vooral omdat mijn verzorgpaard vaak de neiging had om te gaan 'hangen',
wat bij mij behoorlijke blaren veroorzaakte.
Nu ik western rij en dus de teugels meer ontspannen heb, heb ik hier geen
last van, behalve met dit weer, dan zijn die handschoentjes toch wel wat warmer :D

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:57

Ik rij ook altijd met handschoenen, in de winter niet alleen warm, maar ik heb ook last van droge handen.
Sommige paarden hangen op hun bit, andere nemen het vast en gaan lopen.. Handschoenen zijn handig ^^
Ik krijg ook snel blaren op mijn handen, ookal kan ik mn paardje met 2 vingers onderin rijden :)

Abrikoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:27

ik heb alleen handschoentjes in de winter tegen de kou. :)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:31

ik rij ook met handschoenen. Ik heb dressuurteugels met aan de onderkant van dat rubberen extra grip spul. Als ik zonder handschoenen rij, doet dat echt pijn aan de handen. Vind het ook iets frisser. Als ik dan van het paard afkom, heb ik niet gelijk van die rouwnagels. Heb ook geen zin om eelt te kweken.
Ben eigenlijk niks anders dan handschoenen gewend. Vind het lekker zitten en het plaatje is af.

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:16

geloof mij als je meerdere paarden per dag rijd en hoe stil je hand ook is, maar aan het eind van de dag heb je allemaal blaren

Joyeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:41

ik heb ze alleen in de winter tegen de kou.. ik vind het alleen maar vervelend om met handschoentjes te rijden omdat de teugels dan zo snel gaan glijden..

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:58

Ik rijd nooit met handschoentjes. Ik heb dan veel te weinig 'gevoel'.
Zit een dikke laag eelt op dus blaren heb ik ook niet zo snel!

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:58

alleen met springen van die handschoentjes met grip nopjes, dan trekt mn pony een beetje ^^ maar met dressuur alleen als het koud is. maar dan heb ik geen speciale rijhandschoenen.

x_Anouk_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:09

Ik rijd momenteel zonder handschoenen, ik heb voor mijn gevoel meer contact met mijn paard en de teugels zijn ook erg fijn.
Alleen in de winter als ik buiten rijd wil ik de handschoentjes er weer bij pakken, maar in de binnenbak rijd ik alsn og zonder.
Maar als ik nu ineens met andere teugels rijd, en paarden die sterker zijn in de mond doe ik wel altijd handschoentjes aan, ik krijg best snel blaren.

Bloempot9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 08:53

Ik heb ze in de Winter tegen de kou en in de zomer als ik meer ga zweten tegen glijden/blaren. :D

Blackitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:58

Ik rijd meestal met handschoenen! Dit moet ik van de dokter omdat ik een beetje rare handjes heb die zo af en toe op slot willen schieten. En verder ook wel voor de warmte en om blaren tegen te gaan. ;)

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:53

Ik rij nooit met handschoentjes, eigenlijk omdat mijn handschoentjes een gat in zit maarja..
Ookal is het paard sterk, het gaat bij mij niet heel snel schuren ofzo. Bij mijn vorige verzorgpony wel, die trok heel erg.

nozliwki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:46

Grip, warmte, bescherming van mijn handen.