Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Re: Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:07

Jep de aanhouder wint. Je hebt het nu over 5 minuten. paar dagen terug had je het over 5 rondjes :D.

Ik ha dook echt verwacht dat die hoepel na een paar weken stoffig in de hoek zou eindigen maar ik vind het nog steeds leuk!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:21

ik vind het ook nog steeds leuk blauwen plekken gaan langzaam weg nu ook gelukkig

ja red niet altijd langer hoog is per keer verschillend
maar we gaan gewoon door

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:59

Zo kon hem vandaag 6 min hoog houden toen moest wel stoppen moest na me eten gaat steeds beter

Dacht al ff gaat nooit wat worden

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:11

Ik wil ook wel beginnen met hoelahoepen, maar welke hoepel kan ik dan het beste aanschaffen? :)
De soft van sportsbay Level I of II ofzo?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:11

jeetje, jullie houden goed vol zeg!
Bij mij schiet het er toch weer bij in :+
Hij ligt alweer een paar maanden stil. Kan het overigens wel zo weer oppakken, maar langer dan 2 dagen achter elkaar werkt niet :')

Ik zou sowieso voor een level 1 gaan Lante, anders vraag je echt om blauwe plekken :P

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:18

De aan houder wint monique

ik houd het idd goed vol. Vind het gewoon leuk, leer steeds meer truckjes :D

Lvl 1 is goed zat voor mij :)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:49

level 1 heb ik ook ben er blauw zat van geweest

ja was helaas 1 keer zo lang probeerde het na het eten nog eens maar toen wou het niet zo

maar ja blijven oefenen he ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:10

Bedankt, zal even kijken of ik hem ook via MP kan krijgen. :D

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:46

Hoi ik kom me ook melden. Ik ben gisteren begonnen. Gisteren ging het echt voor geen meter, maar vandaag kon ik hem al een tijdje in de lucht houden :D . Gelukkig nog geen spierpijn, maar wel blauwe plekken :( .

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:26

Hoepelen jullie trouwens 1 kant op of beide kanten
Links om lukt me redelijk rechts om valt ie gelijk

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:43

Beide kanten. Alles in balans. Na 5 minuten wissel ik van kant. Moest ook even leren beide kanten op te draaien.

Heb me gister doodgelachen, de vriend van mijn moeder (65+) ziet die hoepel en wat denk je? Hij houd hem warempel gewoon omhoog! Wel nogal dom gezicht en moeizaam, maar toch! Dan kan iedereen het hier ook (weer) leren!

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:32

Hahaha op die leeftijd nog los in de heupen dus!

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:18

Afgelopen week naar een workshop van ihoop geweest, was echt super leuk, veel nieuw trucjes geleerd!! En het is nog super sportief ook ik was echt moe daarna.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 15:11

Ik krijg hem nog niet andere kant op helaas blijf door oefenen op de ene kant eerst maar om hem langer hoog te houden

Daarna wel door oefenen op de slechte kant

Leuk zo workshop word dat vaker geven

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:00

Oefenen oefenen.

Ik heb nog geen workshop in mijn buurt kunnen vinden. Misschien wel in jou buurt dat weet ik niet.
Lijkt me wel leuk hoor Stasja. Wat voor dingen heb je allemaal geleerd?

Jazeker Femke, was echt heel grappig :D En ook voor jou gewoon oefenen, ik kon het ook echt niet.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:06

uithoorn is hier niet super ver vandaan opzich idd ;)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:29

Gisteren 55 minuten non stop gehoepeld (lekker!), ik heb eigenlijk een beetje spijt dat ik niet meteen een level III hoepel heb besteld... :=

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:32

zoooooo doe je goed dan geen 1 keer gevallen je mag toch maar 20 min max? staat er op

je heb nu level 1 dan?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:33

Wow 55 minuten?! wel gewisseld van kant mag ik hopen? Anders ben je nu een wokkeltje:D haha
Ik vind die lvl 1 wel prima. Wat is er zoveel anders aan de 2 of 3 kwa effect? Ze zijn iets zwaarder geloof ik?

Ik kan nu overigens ook een kinderhoepel omhoog houden hoewel het een stuk meer moeite kost :D
ik houd me overigens ook niet aan de doos en doe gerust 30 minuten.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:36

Ik ben er van overtuigd dat mijn lichaam beter weet wat het kan (en mag) hebben dan een standaard verpakking... :D (En om echt effect te hebben van een goede workout moet je toch een beetje zweten imho ;) )

Ja, ik heb nu de level I soft hoop. Besteld omdat ik blauwe plekken wilde vermijden, maar aangezien ik die eigenlijk nog nooit heb gehad denk ik dat ik wel een iets zwaardere had kunnen hebben :) .

Ik wissel wel, maar rechtsom ben ik aanzienlijk minder handig dus dat doe ik niet zo veel := . Maar als je linksom hoepelt, kan je ook zelf bepalen welke spieren je er voor gebruikt en dus 'gelijk' blijven in je training :D.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:39

ja idd is ook zo maar echt knap hoor

na mischien kan je altijd nog en 3 bestellen en deze mischien verkopen gewoon

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:44

Ik denk toch echt dat het beter is beide kanten op te gaan. Kan het inmiddels beide kanten ook even goed. het maakt me echt niet meer uit.
Na een half uurtje ben ik het meestal wel beu. geen idee of ik de 50 minuten haal. Meer wel aan het einde van dat half uur dat mijn spieren moe beginnen te worden namelijk. Vooral truckjes proberen vind ik leuk :D

Maar wat is het verschil in impact van een hoger level hoepel?
Kunt je lvl 1 altijd in dit topic aanbieden. Zijn toch steeds wel weer mensen die er 1 bestellen volgens mij.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:20

Ik denk dat het weinig tot niet uit maakt welke kant je op gaat als je zelf de controle hebt over welke spieren je er voor gebruikt :) . Iig blijf ik het zelf lekker gewoon zo doen als voor mij het prettigst werkt :D (linksom dus wat meer dan rechtsom tot rechts me net zo makkelijk af gaat. Zoals het nu is, is 5 minuten rechtsom voor mij echt heel veel zwaarder dan 20 minuten linksom).

Ik neem aan dat het verschil hetzelfde is als andere training met gewichten, hoe meer gewicht, hoe meer spierkracht je moet gebruiken voor je oefeningen toch :) .

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:55

wow 50 min is echt lang! Ik heb mijn hoepel sinds woensdag maar heb het nog maar 2 keer gedaan :o . Had het van het weekend echt zo druk, dat het er tussendoor is geschoten. Vanavond weer eens proberen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:22

vikki schreef:
Ik denk dat het weinig tot niet uit maakt welke kant je op gaat als je zelf de controle hebt over welke spieren je er voor gebruikt :) . Iig blijf ik het zelf lekker gewoon zo doen als voor mij het prettigst werkt :D (linksom dus wat meer dan rechtsom tot rechts me net zo makkelijk af gaat. Zoals het nu is, is 5 minuten rechtsom voor mij echt heel veel zwaarder dan 20 minuten linksom).

Ik neem aan dat het verschil hetzelfde is als andere training met gewichten, hoe meer gewicht, hoe meer spierkracht je moet gebruiken voor je oefeningen toch :) .

Je moet het natuurlijk zo doen als je zelf fijn vind! Zal ik je zeker niet in tegenspreken :D
Maar een draaiing de andere kant op is niet voor niks moeilijker toch? Dat is dan toch omdat je spieren/pezen/gewrichten meer moeite hebben om die kant op te gaan.

Ik vind die kinderhoepel veel lastiger om omhoog te houden, maar idd misschien als je deze hoepel nog zwaarder gaat maken, dat het dan ook weer lastiger word. Klinkt heel plausibel. Voorlopig houd ik het toch maar bij mijn lvl 1. Wie weet in een later stadium.