paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:55

Ik ben toen bij de divoza broeken wezen passen omdat ze daar gewoon de meeste keus hebben. Die broek van € 30,= heb ik ook gepast maar vond ik helemaal niets. Te dun.. Ik heb diverse broeken gepast maar met een witte broek aan zie je gewoon alles.. en alles lijkt nog dikker.. :o

Ik heb diverse gekleurde rijbroeken met en zonder lederen zit.. wat ik graag draag is de eurostar klarissa (met kunstlederen zit) en cavello zonder lederen zit.. Maar zwart kleed natuurlijk net iets mooier af.. Van deze 2 broeken lijkt het dat ze van redelijk dik stof zijn gemaakt. In het wit leek de stof veel dunner te zijn... :D :o

Daarbij komt ook nog dat ik nog nooit van me leven een wedstrijd gereden heb en als ik er nu al aan denk krijg ik al spontaan buikpijn.. :D :D Dus om te kijken of ik dit echt wil gaan doen wil ik in het begin niet gelijk kapitalen gaan uitgeven om na bijv.3 wedstrijden te zeggen nee dit is niets voor mij. Maar ik wil natuurlijk wel netjes voor de dag komen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:56

Nath, hihi hij zit goed heh ;)

Flitzz, kijk echt eens bij de huismerken van EJ, daar heb ik een mannebroek van, 60 euro, en helemaal blij :)

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:59

_Arwen_ schreef:
miccamaaike schreef:
Heej Machteld, jij hebt helemaal geen maatje meer, sprietje ;)

Ja maarmaarmaar :D tips voor mensen met een maatje meer, qua kleding, zijn vaak ook goed voor mensen met een maatje minder dus ik lees mee :D

Ik wil wel een paar maatjes meer :D

Ik heb wel wat voor je over hebben!! :D :D
__PSM__ schreef:
Nath, hihi hij zit goed heh ;)

Flitzz, kijk echt eens bij de huismerken van EJ, daar heb ik een mannebroek van, 60 euro, en helemaal blij :)

Ik moet morgen naar eindhoven toe, eens kijken als ik tijd over heb of ik daar even binnen kan wippen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:07

ja ik had echt niet gezien dat het een mannen broek is!

Dit waren mn zwarte in me nog slanke tijd voor ik ziek werd |(
Afbeelding

en me bruine van nu
Afbeelding

zijn net gewoon laarzen met leren schoenen er onder

miccamaaike

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:15

Ziet er mooi uit!
Ik heb vorig jaar ergens 2e hands petries op de kop getikt. Echt veel geluk mee gehad! voet is eigenlijk maat te groot, maar dat kan me niet zo veel schelen, heb ze toch alleen met wedstrijden (lees misschien 10x per jaar) aan. Die petries waren ooit voor iemand op maat gemaakt en die persoon heeft dus dezelfde kuitmaat als ik :D

Dit ben ik met mijn witte broekie en petries! Wat overigens ook goed werkt is een wat langer jasje, die iig tot op je kont valt :)

Onderlinge wedstrijd op manegepaard Liberty
1e foto is niet de meest charmante, maar wel de meest duidelijke!
Afbeelding

En deze foto vind ik gewoon heel mooi, dus spam hem maar eens :D
Afbeelding

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:42

Ja daar moet je echt net tegen aan lopen dat het dan de goede maten zijn!

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:09

Ik heb een maandje geleden lipicalaarzen overgenomen. Nu zitten ze net te krap bij mijn kuiten. Verder zitten ze lekker. Maar kan er dus alleen in zonder rijbroek en dat lijkt me een beetje een raar gezicht haha. Er zit al een rits in.
Ik ben dus toevallig NET naar de schoenmaker geweest om te vragen of van rits met elastiek in kon. Zit hij me aan te kijken of ik helemaal gek geworden ben!!!!! Hij kan er volgens hem dus alleen maar net zo'n rits in zetten als dat er al in zit. Een gewone standaard rits. Niet met stiek en ook niet met bredere zijkanten. Daar gaat mijn droom om met laarzen te rijden!!
Ben dus bang dat ik deze weer moet verkopen en moet kijken voor andere laarzen. Je hebt lipica, maar je hebt ook de laarzen van fuller fillies. iemand daar al ervaringen mee? Zijn ze niet lomp of zo? Die zijn nl nog wel leuk aan prijs.

Overigens heb ik op dit moment de leren chaps van amazonexl en die rijden ook goed. Vind ze alleen wel kort, maar misschien heb ik gewoon lange onderbenen. Alleen de chaps zijn mooi en mijn jodphurs niet, dat staat een beetje raar hahaha. Misschien mijn jodphurs eens goed oppoetsen.

Voor de leren chaps die ik nu een week of 2 heb had ik neopreen chaps, die rekken idd erg goed mee (is ook wel nodig!). Maar merk wel dat de leren chaps meer stevigheid geven, vandaar dat ik toch naar hele rijlaarzen ook aan het kijken ben.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:37

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:53

Blackbinky, vaak kunnen laarzen ook nog wel wat opgerekt worden. Heb je dat ook gevraagd? En idd anders eens bij een andere schoenmaker proberen. Wie weet heeft WendyBZ nog een tip, die heeft toch een zeer creatieve laarzenoplossing!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:09

Blackbinky schreef:
Ben dus bang dat ik deze weer moet verkopen en moet kijken voor andere laarzen. Je hebt lipica, maar je hebt ook de laarzen van fuller fillies. iemand daar al ervaringen mee? Zijn ze niet lomp of zo? Die zijn nl nog wel leuk aan prijs.

Ja ik heb de laarzen!! Zijn zeer fijne laarzen!! :j
Eindelijk eens rijlaarzen die ik pas.. Lomp valt wel mee zijn gewoon rijlaarzen :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:30

foto? :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:40

Ja die moet ik eigenlijk nog steeds maken dat ik ze aan heb :=
Maar ik heb ze beschadigd zag ik :(
Paard was beetje enthousiast en toen... zo tegen bakrand aan met laars.. :(

lovebeauty11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:45

ik heb niet zo'n grote maat, maar als ik die had zou ik iets aan doen en wat me lekker zit!

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:45

Nathalie: Je ziet het bij jou idd niet, dat het losse chaps en jodphurs zijn!! BIj mij zie je het wel. Maar de jodphurs mijn al 2 jaar oud en de chaps nieuw ;) .

Miccamaaike: Oprekken kan wel. Maar dat is maar 1 of 2 cm en schijnt met rits moeilijker te zijn. Daarbij schijnt het weer in mijn oude vorm terug te gaan na een tijdje.

WendyBZ: Zo dat is een lekker stuk stiek! Dat is dus wat ik bedoel!!!! Ik snap niet dat die schoenmaker daar zo moeilijk over doet. Die chaps die ik heb hebben ook zo'n dik stuk stiek. Misschien is hij bang dat de vorm eruit gaat??

Yonker: Oké, dus ze bevallen je goed. Zowel qua uiterlijk als hoe hij zit! Da's fijn om te horen. Hoor er weinig over, maar zit er steeds over te denken om ze toch te bestellen. Lipica's zijn een stuk duurder, moet ik een stuk voor rijden om aan te laten meten en duren heel lang eer je ze heb (en als ik iets in mijn hoofd heb vind ik het zooooo moeilijk om 3 maanden te wachten!)
Laatst bijgewerkt door Blackbinky op 02-11-10 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:46

Ik kan wel een keer foto maken als je wil?? :)
Mij bevallen ze goed :j
Eindelijk weer een keer met laarzen rijden na zolang met chaps gereden te hebben

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:50

Graag!!
Mijn vriendin (gewoon dunne benen) die reed ook altijd met chaps. Maar rijd sinds een maandje met laarzen. Ze heeft het idee dat ze stiller en steviger met haar benen zit. Als ze nu zonder laarzen rijd voelt het zwabberig aan. Merk jij ook zo'n verschil?

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:55

Dank je Nathalie

Misschien ga ik dan wel gewoon voor maat chaps van Petrie.
Mag ik vragen wat jouw kuit maat ongeveer is?
ga donderdag wel even langs de hypotrend om te vragen hoe en wat

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:03

Laarzen zijn vaak wat stugger en je been ligt vaak ook stiller, maar vind dat je met chaps meer voelt... dus alles heeft zn voor en nadelen!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:03

Nou ik merk zelf ook best wel verschil maar niet zo heel erg veel.
Ik had namelijk leren chaps aan laten meten. Maar ik merk nu dat het veel meer aansluit ook bij mn voet, rijd gewoon een stuk fijner!!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 00:37

ik heb sinds vorige week bruine Gaiters van AmazoneXL :D (ja Suus ze zijn goed aangekomen, toppie!!!! +:)+ ). En ze zijn zooooo mooi! Nu nog zover komen dat ik weer goed durf paard te rijden! hahaha
(en denk nu...en eigenlijk moet ik er ook van die mooie bruine bijpassende schoenen onder dan ;) )

Ik heb de laarzen ook gepast bij AmazoneXl. Ik vond ze erg mooi. De "gewone" wijde waren voor mij wat te wijd (kuitmaat nu 41-42) cm), en te hoog (heb maar van die korte pootjes :-( ). Maar ehhhh...ze zijn er ook nog in Extra Wijd! Dus zeker de moeite waard denk ik om eens te gluren op de site hoor dames!!! ;)
(deze heb ik toen gepast :http://amazonexl.damster.nl/index.php?item=rijlaarzen-van-fuller-fillies&action=article&group_id=22&aid=533&lang=NL)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:32

lin_ schreef:
Dank je Nathalie

Misschien ga ik dan wel gewoon voor maat chaps van Petrie.
Mag ik vragen wat jouw kuit maat ongeveer is?
ga donderdag wel even langs de hypotrend om te vragen hoe en wat

dat was 47 toen ik ze kocht, maar ben 10 kilo afgevallen dus nu zitten ze wat losser :P

normaal kosten die chaps 90 euro en kwam dacht ik 30 euro bij voor maat werk.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:50

Hallo allemaal. S
inds 2 dagen ben ik een stille meelezer. Ik ben klein en fors. En lees zoooooooooooooooooooooo Herkenbare dingen dat ik dacht van laat ik me nu maar is er tussen mengen :o. Heb 2 kinderen 5 jaar en 8 jaar. Na en tijdens mijn 1e zwangerschap ben ik ziek geweest dat ik ruim 30kg. ben aangekomen. Onder tussen ben ik er 15 tot 20 kwijt. Zit nu rond de 80 kg (kom niet aan maar val helaas ook niet meer af) maar ben maar 1.63 lang en heb kuitmaat 47. Kom vaak tegen struikelblok om dat ik klein en dikke kuiten of dik van boven ben |( . Heb daar nog vaak moeite mee. En hoe meer zielen hoe meer vreugd zeg ik altijd. VOor mijn zwangerschap kon ik echt super rijden na mijn bevalling ben ik nooit meer zo goed geweest ;(
Laatst bijgewerkt door Shalot op 03-11-10 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:02

Heeft iemand hier de petrie Glasgow laarzen? Ik vind de veters en rits zo mooi. Maarja klein voetje, korte kuit en dikke kuit Staat dat dan wel mooi?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:07

Iedereen bedankt! :D Het lukt me nog om af en toe te reageren. Foto's komen zeker een keer, heb het nu gewoon keidruk! Gisteren voor het eerst gereden op Gomarus, hij was zoooo braaf! Ben nog steeds verbaasd haha dat hij niet ervandoor gaat ofzo, dat voor een 4 jarige! Hij is ook goedgekeurd door de dierenarts dus dat zit ook goed. Heb nu spierpijn haha!

Ik heb zelf petrie anky op maat laten maken, ik moest wel want sowieso met mijn voetmaat val ik er al buiten, ik heb maat 43. Dat maakt het nog lastiger. Ben dus wel bijna 500 kwijt geweest aan die laarzen maar nu heb ik wel meteen mooie die een hele lang tijd goed meegaan.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:13

standaard maten pas ik ook niet. Meestal word de kuitmaat groter bij grotere voetmaten, maar heb erg kleine voeten in verhouding met mijn lengte.
maatje 38, ben 1,84 lang met lange benen dus heb ook lange laarzen nodig. kuit altijd te klein!