[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 15:59

Celebi schreef:
Met een lage halsaanzet in ieder geval geen Bucas. Die sluitingen zitten juist heel hoog. De Big Neck variant is alleen breder, niet lager, schiet je dus weinig mee op als dat het probleem is. De V sluitingen zijn hier hetgeen wat past. Lage voor sluitingen zodat de deken met grazen niet naar beneden getrokken wordt en dus op de schoft gaat trekken.

Ah bedankt! Ja alleen heeft lemieux best wel al een v vorm/ sluiting.. echt puzzelen dit.

Celebi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 16:02

Vind LeMieux nog best hoog ogen op foto's, maar heb het zelf nooit geprobeerd. Ben op Horseware uitgekomen, maar daar mis ik eigenlijk weer een loopsplit voor de schouders.

Die dekens van Kramer spreken me heel erg aan, ook veel met v sluiting maar helaas niet in kleine maat (165 onder lengte). Wellicht wel wat voor die van jou?

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 16:17

Celebi schreef:
Vind LeMieux nog best hoog ogen op foto's, maar heb het zelf nooit geprobeerd. Ben op Horseware uitgekomen, maar daar mis ik eigenlijk weer een loopsplit voor de schouders.

Die dekens van Kramer spreken me heel erg aan, ook veel met v sluiting maar helaas niet in kleine maat (165 onder lengte). Wellicht wel wat voor die van jou?

Ja klopt.. ze is laatste jaar fanatiek ohz dus daarom wellicht ook veranderd kwa bouw/hals.
Ik ga is kijken!

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 21:16

Vind van amigo alleen maar disc zie ik, geen idee of dat voor mij handig is, heb wel een winterdeken met disc die is wel fijn ( al vind ik zowieso dat winterdekens anders vallen ook door het stof wellicht) schuift makkelijker.

Wel de rambo met vsluiting, maar hoor dat dit best stroef materiaal is en sneller warm.. ben bang dat dit eerder schuurt door de stugge stof..

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 21:47

Ik ben bang dat je er echt een aantal moet gaan passen.. ik heb de lemieux en de horseware bug rug. Ondanks dat die laatste rechte sluitingen heeft zit die toch heel goed, had ik dus nooit verwacht. Maar door passen is het wel gebleken..

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 22:08

Ben bang dat je gelijk hebt..
Alleen soms lastig als ze stilstaan zit alles mooi vaak,
Je wilt tocht even stukje draven lopen ect ermee.

Hoe passen jullie zodat ze niet vies kunnen worden maar toch een goed beeld kunnen krijgen?

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 22:22

Iccc schreef:
Hoe passen jullie zodat ze niet vies kunnen worden maar toch een goed beeld kunnen krijgen?

Met een andere dunne deken eronder

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 22:22

Sky_As schreef:
nummie schreef:
Haihai, zouden jullie willen meekijken hoe deze deken ligt? Had een bug buster op van amigo in 198 en die was echt veel te groot (normaal draagt ze amigo dekens altijd in die maat). Toen de Rambo protector gepast van stalgenootje in maat 198.. hoe vinden jullie die liggen?

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik vind hem eigenlijk heel mooi liggen! Als hij ook nergens strak voelt ( want dat is niet te oordelen op een foto natuurlijk) vindt ik het voor jouw paard een hele mooie deken

Dank je wel _/-\o_

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 23:01

Voor het probleem met de lage halsaanzet kun je met passen ook even een beetje hooi of brokjes op de grond gooien en je hand onder de deken op de schoft houden. Dan voel je heel goed als er (te veel) druk komt te staan bij het grazen. Dat moet idealiter namelijk geen verschil geven. Hoef je nog niet eens voor te lopen en draven.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 23:25

Pally schreef:
Iccc schreef:

Met een andere dunne deken eronder

Ik doe altijd een dunne liner eronder, mocht je die hebben liggen. Die vertekenen het minst.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:03

Iccc schreef:
Hoi allemaal,

Iemand voor mij vliegendeken tips..
Heb nu een lemieux maar deze blijkt laatste tijd ineens te trekken op de schoft.. en ze krijgt opeens plekken bij de sluiting..
Heb deze altijd met plezier gehad laatste jaar maar waarschijnlijk is ze kwa bouw veranderd nu..

[ Afbeelding ]
De plekjes

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hier zie je ook dat die dus klem zit als ze graast.. en hoe die trekt op de schoft( tot al scheuren aan toe erin)

[ Afbeelding ]

Haar stand

Het lijkt dus best een lage hals aanzet te hebben
Ik kreeg de tip bucas bigneck xl?

Of een hals met elastiek aanzet.

Zit beetje handen in het haar.. met deze vliegen nu buiten is zonder zowat onmogelijk.. dus doe hem nu snachts af zodat het iedergeval even rust.

Hoor graag merken/tips om snel een andere te kunnen bestellen.

Is de deken niet uitgelubberd, zodat de halsopening nu te ruim is en daardoor achter de schoft komt en gaat trekken?

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 21:43

Deken is net 1 jaar oud.. dus een seizoen gebruikt mag het hopen dat dat niet zo snel is..

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 19:16

Ik kan geen keuze maken tussen de rambo protector en de lemieux gladiator :P help 8-)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 19:29

Zou voor de rambo gaan. Stevige deken vind ik.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 19:33

Schijnt de Gladiator ook te zijn toch

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 19:40

Nou ja, ik ga maar weer voor een protector. Heb een hele mieperige prinses op de erwt, en de Gladiator valt korter bij de voorbenen.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 21:15

Saaams schreef:
Zou voor de rambo gaan. Stevige deken vind ik.

De gladiator vind ik steviger :) en de deken valt langer naar beneden dan de protector hier.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:06

Hier ook meer fan van de gladiator. Stof is net zo sterk, maar voelt een stuk minder stug/ruw dan de protector.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:26

Heb je ze ook beiden gepast dan? Ik had ze beiden besteld en de Protector lag top, de Gladiator niet.
Dus de pasvorm is niet identiek.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:54

manzano schreef:
Heb je ze ook beiden gepast dan? Ik had ze beiden besteld en de Protector lag top, de Gladiator niet.

Pasvorm niet, maar materiaal is wel hetzelfde idee (gat erin maken met een pen en dan gaat dat gat vanzelf weer dicht). Qua materiaal vind ik de gladiator soepeler en fijner.

Pasvorm ligt maar net aan je paard natuurlijk ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:04

mavantos schreef:
manzano schreef:

Pasvorm niet, maar materiaal is wel hetzelfde idee (gat erin maken met een pen en dan gaat dat gat vanzelf weer dicht). Qua materiaal vind ik de gladiator soepeler en fijner.

Pasvorm ligt maar net aan je paard natuurlijk ;)

Ja dat snap ik.... was meer naar MyChoice bedoeld dat als je twijfelt tussen 2 dat je de keuze dan toch het beste kan laten afhangen van de pasvorm lijkt me, want die is helemaal niet hetzelfde.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:21

manzano schreef:

Ik wel en de gladiator ligt hier beter dan de protector.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:39

op wat voor paard?
Welke past het beste op breed paard met lage halsaanzet?
Ik lig echt het meeste te klooien met strak trekken op de schoft als ze grazen omdat ze vol op de sluitingen hangen.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:49

Ze heeft al een protector. Maar die is aan vervanging toe. Die ligt als een huis :-)

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:22

De protector is wel verandert dus weet niet hoe oud jouwe is? Maar hij heeft nu vaak een disc en dat sluit smaller en hoger. De oude protector paste hier goed de nieuwe niet meer.