[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 08:43

MyWishMax schreef:
Je hebt volgens mij tegenwoordig daar zelfs speciale dingen voor van paardenmerk :') ben dat ooit tegengekomen,maar waar?

Kramer heeft die al heb ik die niet geprobeerd wel meerdere andere ideeën/ htk oplossingen en eigenlijk werkt tot op heden een disc prima vorige jaar ook de hele winter gebruikt maar ze is uit die deken gegroeid.. en verwacht dat ze ook wel uit mijn andere groeit over een jaar als ze gereden gaat worden tegen die tijd hoop ik dat ze wijzer geworden is en dat ze zich niet meer vast hangt elke x

SansaS

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 08:55

Disc gaat echt niet passen dat is voor smalle paarden

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 08:58

Maar een te grote deken gaat alsnog trekken aan de voorkant. Helemaal als het dan ook nog een model is voor smallere paarden (hoewel dat altijd aan meer dingen ligt als alleen smal of breed, kijk maar naar bucas. Dat is vooral hoogte van sluiting huist). Als ik naar jouw foto's kijkt vind ik het niet logisch om een 6.9 te kopen van een hoger model, maar zou ik juist zoals de rest zei die big neck een maat kleiner nemen. Die lengte moet je eigenlijk niet mee rommelen, want dan krijg je andere problemen of nog steeds dezelfde maar door andere oorzaak. Je moet het zoeken in de juiste maat maar andere modellen. En vooral dus geen hoog sluitende modellen. Als je die langer neemt als de eigenlijke maat gaat ze nog meer trekken aan de voorkant en met beetje pech ook op de schoft.
Pas als een deken echt niet op maat valt qua lengte ga je naar andere maten kijken. Soms klopt er weinig van een maat, je wilt ze qua lengte goed hebben vallen, klein beetje groter heb je soms doordat het standaard maten zijn, maar geen volledige maat te groot dat het zo ver uitsteekt. Niet te klein, dat doet ook bijna niemand, maar ook zeker niet te lang en dat doen juist heel veel mensen. Maar in jouw geval is het echt een maat te groot bij de big neck

Even los van de nadelen van een hooinet.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 09:23

Je kan de voorkant ook dicht tapen en de deken over het hoofd omdoen. Zeker die big neck dekens zijn toch lekker ruim daar. Even wennen, maar is uiteindelijk niet lastiger of meer werk. Dat je een deken kiest die goed past is het belangrijkste, daarna moet je het probleem met het net zien op te lossen. Met de nieuwe sluitingen van Bucas kan je nergens achter blijven hangen ook lijkt me?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 21:43

Afbeelding Dit wordt hem past perfect

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 15:27

Nou er is hier weer wat gesneuveld :')

Afbeelding
Afbeelding

Hij had nu de oude amigo fly rug van Hera op. Toen ik hem laatst op deed dacht ik al deze zal wel vrij snel sneuvelen… hebben jullie stevigere ideeën? Waar z’n manen boog ook in past en z’n brede schouders..
Afbeelding
Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 17:36

Zo te zien trok deze erg naar achteren, dan is hij te ruim bij de halsaanzet/ te lang.

De hals zelf lijkt wel erg krapjes :=

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 19:05

De hals komt door z’n manen :') dus dat valt wel mee. Deken is iets te ruim maar ligt ook minder fijn op de foto omdat een sluiting mist..

Maar ideeen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 19:17

Bij Hypostore verkopen ze de Rambo Protector deken en hals los. Kan je misschien maar groter hals nemen ivm zn manen. Vind het een fijne deken. Die met clips valt wat breder dan de disc.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 19:22

Oh ja das misschien wel een optie :D

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 20:27

Ik heb de Lemieux gladiator vliegendeken en daar ben ik tot dusver erg enthousiast over. Hele mooie pasvorm, niet te smal en niet te breed. Perfect voor mijn normaal gebouwde dressuurpaard.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 07:44

Amigo xl vliegendeken ?

louise30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 08:27

Ik heb voor mijn fjord van 1.40m met redelijk brede borst de rambo protector gekocht nadat ik 6 andere dekens heb gepast en teruggestuurd. Bij de borst zat hij nog wel een beetje aan de strakke kant maar dat heb ik opgelost door er een karabijnhaak tussen te doen en nu zit hij perfect. De hals is wel smal dus zijn manenkam wordt er wel meer geplet helaas.

Afbeelding

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 08:24

Weet iemand of de buikflap van de Rambo protector plus veel scheelt qua breedte met de gewone protector?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 11:08

MyChoice schreef:
Weet iemand of de buikflap van de Rambo protector plus veel scheelt qua breedte met de gewone protector?

De singels waren duidelijk heel veel langer. De flap zelf ook iets, maar minder groot verschil. Ik heb er helaas geen foto's van.
De Plus heeft een disc, die valt wel wat anders ook dan de clips.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-25 14:43

Even een update:

Ik heb geen naheffing meer gekregen van mijn deken uit de UK en hij past super :D *\o/*
Dank jullie wel voor de tip om een maat kleiner te nemen, zijn normale maat was echt te groot geweest :j

Afbeelding

Afbeelding

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:08

Toevallig iemand ervaring met het weren van dazen met een witte eczeem deken ipv een rambo protector?

Zou het verschil maken op een donkerbruin paard?