Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
i.p.v ja altijd met cap rijden klik ik nee nooit..
laat staan zonder cap..
Van deze cap krijg ik met name in de zomer echt zwaar hoofdpijn en het is een spuuglelijk ding. Daarbij vind ik het ieder zijn of haar eigen verantwoording (mits volwassen) en de betutteling in de maatschappij een beetje onnodig. Wel kan ik het spaansbenauwd krijgen als ik jonge meiden te paard in het drukke verkeer zie deelnemen zonder cap. Como_Bono schreef:Rij sinds ik niet meer bij de "Manage" lessen zit eigenlijk nooit meer met cap. Vroeger was het excuus nog dat me haar dan niet meer zat! (Als man zijnde)
Tegenwoordig maakt het me niet zoveel meer uit binnen / buiten bak of buitenrit of op een ander paard rij nogsteeds nooit met cap. Niet zo slim?... Klopt! vindt het niet zo fijn rijden en erger me er altijd groen en geel aan.
Indien je zonder gaat rijden moet je je wel bewust zijn van wat je doet en de gevolgen. Verzekeringen zijn niet zo happig op een hoofdwond terwijl je geen cap op had! Wees dan bedacht dat je mss zelf zal moeten betalen.