Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

deruijter

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:33

vallen van shetje is zoiets als struikelen over je voeten. De kans dat je echt gewond raakt is maar heeeel klein :P

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:13

ik ben eerst weer zo snugger om op het verkeerde dingetje te klikken :') i.p.v ja altijd met cap rijden klik ik nee nooit..
lekker slim.
Maar ik rij dus altijd met cap! Ik heb zelf al een aantal dingen mee gemaakt waarbij ik dankbaar ben dat ik een cap op had! Anders was ik er misschien niet zo makkelijk vanaf gekomen.

Zo ben ik eens samen onder uit gegaan met een haflinger en ben er 'alleen' met een blauw oog en verbrijzeld been van af gekomen.
En mijn lieftallig paardje nu is eens over me heen gesprongen, waardoor mijn oor open lag :') laat staan zonder cap..

kimberleydeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:44

Ik heb de laatste jaren altijd zonder cap gereden op de (relatief) nuchtere Fries. Tegenwoordig rijd ik een KWPN'er en eigenlijk toch altijd wel met cap. Ook omdat ik het paard nog niet heel lang rijdt, maar ben eigenlijk van plan het toch maar te blijven doen. Maar dan wel te gaan investeren in een lichtgewicht cap met een betere look. :-) Van deze cap krijg ik met name in de zomer echt zwaar hoofdpijn en het is een spuuglelijk ding. Daarbij vind ik het ieder zijn of haar eigen verantwoording (mits volwassen) en de betutteling in de maatschappij een beetje onnodig. Wel kan ik het spaansbenauwd krijgen als ik jonge meiden te paard in het drukke verkeer zie deelnemen zonder cap.

Como_Bono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:27

Rij sinds ik niet meer bij de "Manage" lessen zit eigenlijk nooit meer met cap. Vroeger was het excuus nog dat me haar dan niet meer zat! (Als man zijnde)

Tegenwoordig maakt het me niet zoveel meer uit binnen / buiten bak of buitenrit of op een ander paard rij nogsteeds nooit met cap. Niet zo slim?... Klopt! vindt het niet zo fijn rijden en erger me er altijd groen en geel aan.

Indien je zonder gaat rijden moet je je wel bewust zijn van wat je doet en de gevolgen. Verzekeringen zijn niet zo happig op een hoofdwond terwijl je geen cap op had! Wees dan bedacht dat je mss zelf zal moeten betalen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:51

Waarom dan zonder?

Como_Bono schreef:
Rij sinds ik niet meer bij de "Manage" lessen zit eigenlijk nooit meer met cap. Vroeger was het excuus nog dat me haar dan niet meer zat! (Als man zijnde)

Tegenwoordig maakt het me niet zoveel meer uit binnen / buiten bak of buitenrit of op een ander paard rij nogsteeds nooit met cap. Niet zo slim?... Klopt! vindt het niet zo fijn rijden en erger me er altijd groen en geel aan.

Indien je zonder gaat rijden moet je je wel bewust zijn van wat je doet en de gevolgen. Verzekeringen zijn niet zo happig op een hoofdwond terwijl je geen cap op had! Wees dan bedacht dat je mss zelf zal moeten betalen.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:14

Ik rijd eigenlijk altijd met cap, ook al ben ik al jaren niet van mijn pony afgevallen en is hij eigenlijk hartstikke braaf.
's Zomers vind ik het niet altijd even fijn, als het warm is.
Vorig jaar een keer zonder cap gereden maar voelde me op de een of andere reden gewoon niet zo heel zeker, want stel je voor dat toevallig net die ene keer iets gebeurd dus sindsdien rijd ik helemaal niet meer zonder cap - voel me dan toch net iets zelfverzekerder.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:01

Ik rijd altijd met cap. Ik vind het wel een eigen keuze, maar voel me gewoon veiliger met zo'n ding op. :+

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:11

Ik vraag me af hoe mensen hoofdpijn kunnen krijgen van een cap in de zomer?
Heb er zelf nooit last van tenzij ik een cap op heb die niet past.

Ik rij btw altijd met cap, heb al een hersenbeschadiging (had een cap op) en ik zou er geen klap bovenop willen.

xmoonickaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:25

ik rijd altijd met cap.
Ik ben een keer van mijn paard gevallen op mijn hoofd tijdens het buiten rijden. En als ik geen cap op had zou het veel erger geweest zijn dan een zware hersenschudding. Ik durf nu ook nooit meer zonder cap te rijden.

Rutgermyhero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:43

Ik rijd in principe altijd met cap, maar een stukje door de wei of even een sprongetje vind ik best kunnen. Bij mijn brave kleine Welshverzorgponytje dan... :D

eliseeejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:38

ik rij ook altijd met cap (mijn moeder sleurt me van het paard af als ik zonder zou rijden)
ik ben 1 keer zo lelijk gevallen met springen dat mijn cap gewoon kapot was!
zelf heb ik zo iets hoe rust een paard ook kan zijn het blijven vluchtdieren en als ze ergens van schikken..

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:10

Ik rij altijd met cap.
Mijn vader verkoopt per direct mijn paarden als ik geen cap op heb.
Hij zegt: Alles wat 4 benen en een staart heeft en schijt, moet je voor oppassen.
En daar heeft hij wel gelijk in, hoe braaf je paard ook is, hij kan altijd struikelen oid waardoor jij er vanaf valt

Vroeger toen ik jonger was, wilde ik wel altijd zonder cap rijden. Dat ding was altijd zo lelijk en in de zomer zo warm. Gelukkig ben ik nu wat verstandiger en draag ik hem altijd.

blair

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:27

Ik draag ook altijd een cap.
Het is ten eerste verplicht op de manege en ik vind er eigenlijk niks ergs aan. =)
Ik heb liever gewoon een cap op, mocht een paard opeens schrikken en ervan door gaan...

Koekje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:48

Gina schreef:

Ik draag altijd een cap, laatst was er een meisje op onze manege lelijk gevallen ;(
Maar gelukkig had ze een cap op en is het goed afgelopen.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:50

ik reed op me kwpn-er wel buiten soms zonder cap. todat ze wel een op hoog stond en dan had ik geen cap op, sinds toen deed ik altijd een cap op.
nu heb ik een haflinger. ik doe sws nu een cap op. vertrouw haar nog niet echt. en is een echte puber

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:47

Ik reed eerst altijd zonder cap. Buiten wel met.
De laatste 2 jaar stap ik nergens meer op zonder cap! Er is nooit wat gebeurd, maar ben gewoon gaan beseffen dat het ontzettend gevaarlijk is zonder :j

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:53

ik rij altijd zonder cap, met als reden dat ik enorme koppijn ( vergelijkbaar met migraine ) krijg van zo'n ding op mijn kop. en heb inderdaad een zeer betrouwbare pony.

Nu ik een nieuw helemaal groen paard heb die ik zelf ga beleren: ga ik binnenkort maar wel even naar de ruitershop om te kijken of er een goede cap is waar ik geen extreme hoofdpijn van krijg

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:38

Ik rijd bijna nooit zonder cap.
Heb de afgelopen paar weken wel wat zonder cap gestapt, maar dat is meer omdat ik een muts op had en die niet af wilde doen ivm de kou.

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:30

*nietallesgelezen*
Ik rijd altijd met cap ook omdat het moet van mn moeder maar het is toch een stukje veiligheid, waarom hem niet op doen als het je leven kan redden? ookal ken je je paard goed het is en blijft een dier en kan altijd iets doen, Je hoeft natuulijk geen cap van 300 euro maar gewoon een simpelen kan al veel schelen hoor! ik bedoeld dit niet aanvallend naar mensen die zonder cap rijden maar ik heb over een cap op maar 1 mening en dat is gewoon doen en niet zoals veel kinderen bij shetlanders doen "hij is maar klein en als ik val dan doet het toch geen pijn" het kan altijd fou aflopen ;)

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:33

Ik rijd niet altijd met cap.. Paar jaar terug een val gehad, waarbij ik erg veel geluk had dat ik mijn cap juist niet op had *Laat commentaar maar komen*.. Ik draag alleen een cap bij springen, en soms bij buitenrijden.

Serina_Kay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:46

ik draag altijd m'n cap, maar ik vind wel dat het ieders eigen verantwoordelijkheid is! je kent je eigen paard het beste, maar zoals ik al gelezen heb: Het blijven beestenen daarom draag ik veilig m'n capje :D

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:10

Ik rijd soms met en soms zonder.

Zonder vooral omdat ik heel erg zweet en ook erge hoofdpijn krijg.
Die hoofdpijn is te wijten aan een ongeval (met een paard) 'toen ik nog jong was'......... inmiddels bijna 20 jaar geleden. Toen reed ik wel met cap (zelfs met een helm), viel erg lelijk (paard bovenop me) en brak mijn nek en liep een schedelbasisfractuur op. Wat de factor van de helm was in het veroorzaken van en het een het voorkomen van erger letsel zal nooit duidelijk worden, ikzelf denk dat ik nu niet meer zou zitten typen als ik de helm niet gedragen had.

En dus toch soms zonder...........
Omdat:
- ik nu een ander type paard rijd ('coole' paarden, voor zowel die bestaan) tegenover volbloeden.
- die hoofdpijn echt niet te harden is (als het wat warmer is wordt het erger). Ik heb een paar goeie caps (meerder omdat ik ze na een uurtje les echt moet laten drogen......), maar zelfs een hoofdtelefoon met een boogje over je hoofd veroorzaakt problemen, dus bij een cap is afzien onvermijdelijk.

Oftewel: oordeel niet te snel als je iemand zonder cap zie rijden. Zo en zo vind ik het echt je eigen verantwoordelijk (indien je boven de 18 bent) en je weet niet wat er aan ten grondslag ligt.....

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:20

Ik rijd altijd met cap!
Ook als ik ging stappen op mijn oude verzorgpony met een halster+ touw over het terrein.
Ik reed altijd met cap, nu zal ik dat ook altijd nog doen hoor!
Op Stal Wennekers krijg je een boete van iets van €60,00 euro als je zonder cap rijd!

JumpingWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:21

Ben toen ik klein was er eens af gevallen en toen landde ik met mijn hoofd eerst tegen de bakrand en toen tegen de grond. Had een stevige hersenschudding, dus ik wil niet weten wat er zonder cap gebeurd zou zijn. Dus altijd met cap!

xElinexStone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:00

Ik rij altijd met cap. Nog nooit zonder gedaan eigenlijk. Ik vind wel dat het eigen keus is. Maar bij ons de manege mag je ook niet zonder. Behalve eigenaars dan moet je zelf weten. Het is wat je gewend bent. Maar ik heb genoeg mensen zien vallen waarbij de cap toch echt veel letsel heeft beschermd. Dus ik hou gewoon altijd mijn cap op(: